• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K100 soralle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teuski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No tällaiselle vähän soralla ajaneelle tuo oli raskaan ja kankean oloinen. Alustan setupista ei hajuakaan, voimaa ei ole, enkä ole keskivertoa parempi moottoripyöräilijä. Mieluummin hoitaisin sora-ajot jollain kevyellä pyörällä, mutta kyllä K100:nkin kanssa pärjäsi.

Noniin, asioiden selventämiseksi meikäläinenhän ajelee juuri tuolla pyörällä niitä sorateitä, oli millainen oli. Kaikki parantelu on siis plussaa, mutta mitään täydellistä kurapyörää tässä ei haeta. Ulkonäkö tietty asiaankuuluvaksi :)

Jotenka tällä perusteella ketjun paras kommentti on ollut tähän mennessä tuo "Niinhän sitä sanotaan että K100 on Bemarin paras enduropyörä." :thumbup:

No, eiköhän se niin mene että eteen lätkäistään motonetin tarvikecrossilokari ja takaa katteiden puute peitellään jollain ratkaisulla :)

Penkkiä tekisi mieli vaihtaa, mutta hankalaa on löytää sopivaa muuta kuin sovittelemalla. Mulla on tällaista vastaava, samanlaisella rungolla oleva pahkamallin kiinanpenkki, mutta se on vähän turhan kapea bemarin päälle.

Kahdenistuttava saisi olla, siispä kyytiläisen paikka pitäisi pitää suht alkupeärisellä korkeudella ellei jalkatappeja halua alkaa uudelleen sovittelemaan.

Niitä heittämällä sopivan takaiskarin vinkkejä kaipailisin, josko käytettynä löytäisi vähän edullisemman. Nykyinen pohjaa aika herkästi, taitaa olla jo parhaat päivänsä nähnyt...

No, eiköhän se niin mene että eteen lätkäistään motonetin tarvikecrossilokari ja takaa katteiden puute peitellään jollain ratkaisulla :)
No, niinhän se meni. Motonetin crossilokaria soviteltu ja näyttää heti paljon enemmän sorapyörältä :cruising:

Taakse on nyt mielessä sivulaukut jerrykannuista ja etupäätäkin varten on ideat jo koossa.

Keskitytään nyt ensin ulkonäköön... :)

No tällaiselle vähän soralla ajaneelle tuo oli raskaan ja kankean oloinen. Alustan setupista ei hajuakaan, voimaa ei ole, enkä ole keskivertoa parempi moottoripyöräilijä. Mieluummin hoitaisin sora-ajot jollain kevyellä pyörällä, mutta kyllä K100:nkin kanssa pärjäsi.

Heposiahan siinä ei kauhasti ole, oliskos ollut jotain 90+ heppaa. Mutta koneen käytös on ihan omaa luokkaansa. Lähes tyhjäkäyntikierroksilta punarajalle löytyy vääntöä aivan mahtavasti. Eli ajettava kone. Samaa mieltä alustasta. En pysynyt ollenkaan kavereiden perässä mutkatiellä vaikka mitä teki. Sitten kun vaihdoin "vähän" uudempaan, piti kysellä samoilta kavereilta että "oottekos te tulleet vanhaksi, kun teijän perässä pitää ajella kytkinkäden kyynerpää tankilla ja kämmen leuan alla :grin:" Vastaus oli että "Mentiin minkä uskallettiin" :p

Joo, kone tuossa K100:ssa on luonteeltaan hienon nöyrä. Omaa oli hiukan piristetty kantta muokkaamalla (tjsp) eli saattoi olla muutama hevonen yli tuon 90. Paremmin väänsi isoimmalla vaihteella liikkeelle itsensä kuin K1200S, tai mikään muu pyörä millä olen enemmän ajanut. Nykyinen +95hv Aprilia stumppaisi samantien jos yrittäisi sitä mikä K100:lla onnistuu kakistelematta - eli 20km/h nopeudesta isoimmalla vaihteella kiihdyttäminen.

Tolla ajelin hiekkateitä kesällä ja hengissä vielä olen. Takana YSS-iskari ja onhan se kova, kun monttuun ajaa.

Painoa nyt 220kg ja originaalina oli varmaan lähemmäs 300kg kolmella laukulla ja katteilla.
79067281b3a6f237e32ea315466bd110.jpg

Lähetetty minun Nokia 3.1 laitteesta Tapatalkilla

Tuo nahkakotelo on varsin tyylikäs ratkaisu peittämän sitä tyhjää koloa, joka tuohon yleensä jää.

Peukkua täältäkin. Todella nätti peli :)

Onko tossa orkkisänkkäri vaan kylmästi lyöty poikki? Ei hullumman näköinen sekään.

Osta pois ja kerro, kuinka kävi? Tilaan sitten itekkin, jos hyvä[emoji6]

On se takapää kovan tuntunen, kun mulla YSS-iskari takana, joka ruuvattu melko pitkäksi.

Lähetetty minun Nokia 3.1 laitteesta Tapatalkilla

Olisiko täällä kellään tarvetta K100 RS ja LT osille? Rs purettu jo lähes kokonaan ja muokattu "cafe raceriksi" ja LT kokee kohta saman joten osia on ja paljon! Mm lähes kaikki katteet, takalaukku, sivulaukut, lamput, pleksit yms!

Back