• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1200RS sähkövikoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Enkä usko että tuo alijännite liittyy ongelmaani mitenkään. Starttihan rouskutti myös ajon aikana. Jos laturi ei toimi lainkaan niin sitten ei toimi mopokaan kauaa..

Tuolta linkistä ei muuten löytynyt mopooni korjausoppaita tai kaavioita.

Enkä usko että tuo alijännite liittyy ongelmaani mitenkään. Starttihan rouskutti myös ajon aikana. Jos laturi ei toimi lainkaan niin sitten ei toimi mopokaan kauaa..

Tuolta linkistä ei muuten löytynyt mopooni korjausoppaita tai kaavioita.
Jep, samaa mieltä. Sitä paitsi, jos releen kärjet palavat kiinni, rouskuttaa startti jatkuvasti. Oli virta päällä tai ei.

No näinpä onkin.. taidan olla sokea.

Mutta eipäs taida tämäkään mennä putkeen - mulla taitaa olla huonoa karmaa kaikessa mikä liittyy tietokoneisiin - rekisteröidyin ja sain mailiissa linkin mitä klikkaamalla piti sähköpostiosoite vahvistaa. Ja v....t! Herjaa että olen jo sen tehnyt - myös ekalla kerralla enkä saa muuta kuin erroria. Odottelen hetken ja rekisteröidyn uusiksi toiseen sp-osoitteeseen..

No näinpä onkin.. taidan olla sokea.

Mutta eipäs taida tämäkään mennä putkeen - mulla taitaa olla huonoa karmaa kaikessa mikä liittyy tietokoneisiin - rekisteröidyin ja sain mailiissa linkin mitä klikkaamalla piti sähköpostiosoite vahvistaa. Ja v....t! Herjaa että olen jo sen tehnyt - myös ekalla kerralla enkä saa muuta kuin erroria. Odottelen hetken ja rekisteröidyn uusiksi toiseen sp-osoitteeseen..
Juu se herjaa sitä mutta älä välitä siitä vaan kirjaudu sisälle vain, teki saman mullekkin.

Erroria vaan pukkaa toi sivu. Oisko ketään niin ystävällistä joka kehtais pukata tuon mun gmail lootaan...

Niin pyörä on k1200rs -03
tounge.gif

Mullekkin voisi lähettää samalla, olli.vaisanenMIUKUMAUKUgmail.com
Rekisteröidyin tonne sivulle mutta ei onnistu lataaminen.

Ainoa "oikea" korjaus palaneille starttireleen kärjille on vaihtaa uusi rele. Mielellään vielä uusi, alijännitteeltä suojattu.

Jos kärjet palavat yhteen, niin startti on aktiivinen jatkuvasti - ei ainoastaan virtojen ollessa kytkettynä.

Eli ei korjata purkalla ja pikaliimalla....

Tyhmä kysymys jatkoksi; tuo relejuttu toiminee samalla tavalla myös R-sarjalaisessa (R1150RS -03)? Talven jäljiltä ei suostu lähtemään käyntiin, startti vain "säksättää".

Olisiko jollakin ystävällisellä sielulla räjäytyskuvaa ao. moottorista, niin osaisin vähän paremmin etsiä tuota relettä...?
sad_orig.gif

Erroria vaan pukkaa toi sivu. Oisko ketään niin ystävällistä joka kehtais pukata tuon mun gmail lootaan...

Niin pyörä on k1200rs -03
tounge.gif

Mulla olis vm. 2001 RS:n repair manual pdf- muodossa. Koko on 36Mt, käviskö tuollainen ? Ei luultavasti suuria muutoksia 01- mallista 03 malliin ? Laita viestiä takas jounin.mailia(at)hukassa.com

Ainoa "oikea" korjaus palaneille starttireleen kärjille on vaihtaa uusi rele. Mielellään vielä uusi, alijännitteeltä suojattu.

Jos kärjet palavat yhteen, niin startti on aktiivinen jatkuvasti - ei ainoastaan virtojen ollessa kytkettynä.

Eli ei korjata purkalla ja pikaliimalla....

Tyhmä kysymys jatkoksi; tuo relejuttu toiminee samalla tavalla myös R-sarjalaisessa (R1150RS -03)? Talven jäljiltä ei suostu lähtemään käyntiin, startti vain "säksättää".

Olisiko jollakin ystävällisellä sielulla räjäytyskuvaa ao. moottorista, niin osaisin vähän paremmin etsiä tuota relettä...?
sad_orig.gif
03-Ärrässä on jo uusi, suojattu rele. Jos startti vaan "säksättää" = rele hakkaa? Johtuu se juuri siitä, että akun jännite alittaa turvarajan. Akku laturiin. Jos ei auta, niin uusi akku kehiin...

Akku oli ok mittareidenkin mukaan, mutta ei vaan jaksanut pyörittää tarpeeksi. Sitten kokeiltiin tehokkaammalla auton akulla ja pienen yskimisen jälkeen vihdoin käynnistyi. Käytin koneen kuumaksi ja vaihdoin taas oman akun tilalle ja kas kummaa, hyvin käynnistyi sitten silläkin. Sen jälkeen kaikki on toiminut ok. Pyörä on aina tallissa ollessaan siinä bemarin omassa ylläpitolaturissa. Tutkimattomia ovat sähkön tiet...

Akku oli ok mittareidenkin mukaan, mutta ei vaan jaksanut pyörittää tarpeeksi. Sitten kokeiltiin tehokkaammalla auton akulla ja pienen yskimisen jälkeen vihdoin käynnistyi. Käytin koneen kuumaksi ja vaihdoin taas oman akun tilalle ja kas kummaa, hyvin käynnistyi sitten silläkin. Sen jälkeen kaikki on toiminut ok. Pyörä on aina tallissa ollessaan siinä bemarin omassa ylläpitolaturissa. Tutkimattomia ovat sähkön tiet...
Kannattaa vaihtaa tuo akku veks. Olen aika valmis lyömään vetoa, että se on viimeisillään. Oman kokemuksen mukaan voi sitten luovuttaa aivan yllättäen. Oma pyörä jäi kesken ajon huoltoasemalle, kun starttinappia painaessa kuului vain vaimea naksaus.

Kannattaa vaihtaa tuo akku veks. Olen aika valmis lyömään vetoa, että se on viimeisillään. Oman kokemuksen mukaan voi sitten luovuttaa aivan yllättäen. Oma pyörä jäi kesken ajon huoltoasemalle, kun starttinappia painaessa kuului vain vaimea naksaus.
Joo mullakin akku luovutti aivan yllättäen. Talven lämpimässä ja aika ajoin ylläpitolatauksessa sekä välillä starttailin ja käytin konetta, niin silti se hyytyi tietysti silloin kun piti lähteä kevään ensi ajelulle. Ei sitten vaan jaksanut pyörittää vaan startti "säksätti". No, Motonet oli lähellä niin sain heti uuden akun. Kun akku on niin halpa Motonetissä niin melkein tekis mieli hakea joka kevät uusi ja unohtaa akun kanssa touhaaminen talvisäilytyksen aikana.

ps. tää ei ole Motonetin mainos, saa akkuja muualtakin...
sport05.gif

Back