pozo izquierdo
New member
Makuasioita sano koira kun....jneTokihan minäkin olen musiikkia pääsääntöisesti kuulokeiden kautta kuunnellut, mutta noissa kahdessa mammuttiluokan mopossa ei tarvitse välttämättä niitäkään. Musiikki kuuluu kypärän sisään kajareista käsittämättömän hyvin. Tuulet eivät melua aiheuta eikä vaimennintakaan ole yleensä vaihdettu mihinkään akraan ilman db-killeriä.
t. Repa
Ei ole suurempia kokemuksia muista pyöristä, mutta kun olin viime lauantaina SMOTON EAK-kurssilla Ahvenistolla, niin meinasi jäädä LoTja melumittauksissa varikolle...
Portilla pyydettin viisitonnia kierroksia ja kaveri meni melumittarin kanssa pakoputken taakse ja just oltiin melurajalla eli 95 dB:ssä, jolla radalle vielä päästettiin. Olin lentää persuuksilleni kun vakiomallin ompelukonekin pauhasi pahemmin kuin moni rataohjus...
Noh, tietysti on niinkin, että tuo viisitonnia lienee hieman tyhjäkäynnin yläpuolella 12 - 14.000 kiertävissä kyykyissä kun taas meikäläisen max 8000 kiertävässä puimakoneessa ollaan jo reilusti puolenvälin yläpuolella.
Yhtä kaikki, en kyllä viitsi LoTjallakaan ajella edes korttelinväliä ilman Finfonicejani. Tuohon opetti / pakotti aluksi Cabergin Justissimo, ja Schuberthin J1 hiljensi meteliä kyllä, mutta omasta mielestäni ne musat pitää kyllä kuunnella korvatulppakuulokkeilla eikä pyörän kajareilla. On niissä suhinoissa ja pakoäänissä kyllä sen verran hifitunnelmaa pilaavia elementtejä vaikka olisi minkälainen potta päässä...
t. pozo