• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1300S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TreBiker
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TreBiker

New member
No niin, nyt on alla sitten ihka uusi Bemu. Kyllä ovat saksalaiset insinöörit varsinaisen laitteen väsänneet
tounge.gif

Mittariin kertynyt jo kokonaiset 82 kilometriä...wau!

Onkos muita kyseisen pyörän omistajia tai ajokokemuksia?
Ei voi kuin kehua...
062802moto_prv.gif

K1300S on aivan mahtava peli!  
buttrock.gif

Kävin Heinolla koeajolla, kummasti sain suupielet korviin!

Tietää nykyisenä Yamaha -kuskina päiväuniensa kohteen varsin hyvin....

sport05.gif

Nostetaanpa aihetta ylös jos olis kertynyt lisää kokemusta kyseisestä pyörästä?

Alkanut kiinnostaa tuo pyörä FJR:n kaveriksi.

Jos uutta ostelee mistä tuo kannattaisi ostaa? Toisin sanoen missä palvelu pelaa.

Millainen rengaskulutus tuolla on, kun tuo FJR tykkää niistä ainakin kovasti (5 uutta takasta tällä kaudella ostaneena)

Paljonko rengas kesti ja mikä malli oli alla.

ps. Aihetta käsittelevät ketjut on kyllä luettu

Jos uutta ostelee mistä tuo kannattaisi ostaa? Toisin sanoen missä palvelu pelaa.

Millainen rengaskulutus tuolla on, kun tuo FJR tykkää niistä ainakin kovasti (5 uutta takasta tällä kaudella ostaneena)

Ai FJR:n kaveriksi? Mikäs siinä kun kerran rahaa löytyy.
smile_org.gif
Minä vaihdoin FJR:n K1200S:ään pari vuotta sitten. Nyt on tulossa taas ylivuotinen K1200S kaikilla herkuilla. Molemmat ovat matkamopoja. Jos haluaa kaksi matkapyörää, niin mikäs siinä. Onhan niillä tietty vissi ero. Ai renkaat ei kestä? Kyllähän niitä menee, kun kahvaa kääntää ja jos K13S:llä käännät samaan tahtiin, niin ei taida 5 rengasta edes riittää?
kaboom.gif

Minä ostin Bemuni Motomarketista Turuust, vaikka Hesassa asunkin. En ole livenä nähnyt edes moista liikettä saatikka myyjää - puhelimitse ja netitse on homma toiminut - jo toisen kerran. Kaipa sinä rahamiehenä saat palvelua ihan mistä Bemuliikkeestä tahansa? Menet vaan putiikkiin ja ilmoitat ostavasi TUON tuosta ja kaikilla herkuilla. Sitten kysäiset, että kuka ottaa rahat vastaan. Hovimestarisi höyläyttää korttiasi ja sitten ei kun pöräytät kotiin. Hovimestarisi ajaa Rollsillasi perässä. Ja muista varoa ylinopeussakkoja - eihän se raha mitään, mutta se ajokielto on ikävämpi juttu.
062802moto_prv.gif

smile_org.gif
Minä vaihdoin FJR:n K1200S:ään pari vuotta sitten. Nyt on tulossa taas ylivuotinen K1200S kaikilla herkuilla. Molemmat ovat matkamopoja. Jos haluaa kaksi matkapyörää, niin mikäs siinä. Onhan niillä tietty vissi ero. Ai renkaat ei kestä? Kyllähän niitä menee, kun kahvaa kääntää ja jos K13S:llä käännät samaan tahtiin, niin ei taida 5 rengasta edes riittää?  
kaboom.gif

Minä ostin Bemuni Motomarketista Turuust, vaikka Hesassa asunkin. En ole livenä nähnyt edes moista liikettä saatikka myyjää - puhelimitse ja netitse on homma toiminut - jo toisen kerran. Kaipa sinä rahamiehenä saat palvelua ihan mistä Bemuliikkeestä tahansa? Menet vaan putiikkiin ja ilmoitat ostavasi TUON tuosta ja kaikilla herkuilla. Sitten kysäiset, että kuka ottaa rahat vastaan. Hovimestarisi höyläyttää korttiasi ja sitten ei kun pöräytät kotiin. Hovimestarisi ajaa Rollsillasi perässä. Ja muista varoa ylinopeussakkoja - eihän se raha mitään, mutta se ajokielto on ikävämpi juttu.  
062802moto_prv.gif
No ei sitä nyt ihan Rolssilla ajella
tounge.gif

Oma käyttis makaa tällä hetkellä lumihangessa kansi halki ja vartoo varakantta.

FJR niin paljon ajettu ettei tuosta kannata luopua ja onhan se varapyörä hyvä olla olemassa aina
smile_org.gif

Hayabusa on ollut kannsa harkinnassa mutta jotenkin tuo 1300S tuntuis omaan käyttötarkoitukseen paremmalta. Tuo pyörähän  on minun mielestä just sitä mitä tuolla sanonnalla sport touring tarkoitetaan.

smile_org.gif
kaboom.gif

062802moto_prv.gif
No ei sitä nyt ihan Rolssilla ajella
tounge.gif

Oma käyttis makaa tällä hetkellä lumihangessa kansi halki ja vartoo varakantta.

FJR niin paljon ajettu ettei tuosta kannata luopua ja onhan se varapyörä hyvä olla olemassa aina
smile_org.gif

Hayabusa on ollut kannsa harkinnassa mutta jotenkin tuo 1300S tuntuis omaan käyttötarkoitukseen paremmalta. Tuo pyörähän  on minun mielestä just sitä mitä tuolla sanonnalla sport touring tarkoitetaan.
Ja jos sinulla on pituutta vähänkin enemmän, niin mahdut paremmin Bemariin. Hayabussi on hyvä pyörä, mutta pikkasen liian sporttinen ja epämukava minun makuun. Makuja on monenlaisia. Busanisteilta saat varmasti muunlaista lisätietoa Busista.
smile_org.gif

Oletkos lukaissut myös tuolta
wink.gif

Mä luulen että ainakin oikea paikka kysellä jos kehuja haluaa kuulla.
biggrin.gif

Upea pyörä joka soveltuu moneen tarkoitukseen.
thumbs-up.gif
inlove.gif

Itse en kovin kauaa arpoisi jos vaihtoehdot ovat Hayabusa ja K1300S. Bemarin hinnalla saa melkein kaksi Hayabusaa ja ei se nyt niin paljon huonompi voi olla.

Itse en kovin kauaa arpoisi jos vaihtoehdot ovat Hayabusa ja K1300S. Bemarin hinnalla saa melkein kaksi Hayabusaa ja ei se nyt niin paljon huonompi voi olla.
höpö höpö

ovh hinnat
Busa : 17693€ + tk
ZZR1400 : 21030+ tk
K1300S :22300 + tk

Busassa ei ole ajotietokonetta tai ABS jarruja.

Zetorissa ABS ja ajotietokone

Bemarissa ABS, ajotietokone,ja paljon optioita
jotta saa oikeat ominaisuudet (esim ESA yms).

Kaikki hyviä pyöriä ei siinä mitään, ja oma mieltymys ratkaisee.

sanoi:
paljon optioita

Kuopion BMW-myyjällä oli esillä viime kesänä K1300S jossa oli suunnilleen kaikki varusteet mitä tehtaalta saa, hintalapussa luki jotain ~29k€.

sanoi:
paljon optioita

Kuopion BMW-myyjällä oli esillä viime kesänä K1300S jossa oli suunnilleen kaikki varusteet mitä tehtaalta saa, hintalapussa luki jotain ~29k€.
No toki,saahan sen bussinkin maksamaan jos sen varustaa laukuilla,telineellä,hälärillä, yoshin putkella,commanderilla, navilla, kahvalämppäreillä ja modatuilla penkeillä.

BMW:n etu on tässä esim. ESA, ABS yms joita ei optiona ole busassa.
Suorituskyvyssä kaikki nuo ovat aivan tasoissa tai ainakin kawa ja bussi on, biimerissä ehkä aavistuksen vähemmän.. ja ainoat erot tulee lähinnä tehon suhteen käppyröitä tutkiessa
tounge.gif

Jep, ja kummastakaan ei siis ajokokemusta ole?

Jonkin Audin hinnalla voi saada 2-3 Skodaa, joka ei myöskään ole niin paljon huonompi (kun on suurelta osin vieläpä samoista osista tehty), mutta Audejakin myydään aika paljon. Miksi?

Uuden ylivuotisen K9 Busan tosin saa nyt 15 kiloeuron pintaan, ehkä allekin. Eroa L0-malliin (2010) on vain värityksissä.

Mutta jos minulta kysytään, ei K1300S ja Hayabusa ole oikein edes saman kategorian laitteita. Vaikka molemmat onkin varmasti monikäyttöisiä, Bemu on huomattavasti enempi tourinkipyörä, kauttaaltaan hienostuneempi, Busa taasen on pohjimmiltaan sportti.

Itse yritän ajatella tarvelähtöisesti näitä asioita ja jos tuote ei kohtaa tarvetta, niin ei auta vaikka olisi kuinka halpa. Ei tosiaan aiheuta mitään täpinää, vaikka Busan saisi vieläkin halvemmalla. 5000 eeroa, ei sittenkään, kun ei tarvii sellasta. Mutta monille se vissiin on se oikea. Moottorihan siinä on hieno kaikin puolin, paperilla ja käytännössä.

Mutta tosiaan K1300S on eri kategoriassa, eli vähän eri ostajakunnalle.

sanoi:

Jep itsellesi. Sukisukilla ajaneena sanotaan toisteperin. En usko että Bemari on niin paljon parempi että tuolle hinnanerolle saa vastinetta.

sanoi:

Jep itsellesi. Sukisukilla ajaneena sanotaan toisteperin. En usko että Bemari on niin paljon parempi että tuolle hinnanerolle saa vastinetta.
Silloin, kun ei ole täysin saman kategorian pyörät kyseessä, on perin vaikea sanoa, kumpi niistä on "parempi", niitä kun ei ole alun perinkään tehty aivan samanlaiseen käyttöön.

Tuli ajettua 1300 S kesällä 17000km eikä pöllömpi pyörä,ESA on aivan loistava keksintö jos ajelee vaihtelevilla teillä.
Rengas sarja alkperäiset tollasen 7000km ja seuraava on alla vieläkin ja ajanee kevään ajot.
Pisin päivä matka oli n.1800km saksassa et kyllä sillä pääsee.

Oma bussi oli viime kesänä huollossa Heinolla ja pyysin päiväksi lainaan uuden K1300S:n. Kurvailtuani päivän (n. 250 km) tuttuja Pirkanmaan mutkapätkiä olin todella iloinen saadessani palauttaa bemun ja sain bussin alle.

Kuten Hidas57 tuossa aiemmin totesi, niin eri kategoriassa ja eri ostajakunnalle on nuo pyörät. En vaihtaisi bussia bemariin vaikka bemu maksaisi 5 tonnia vähemmän. Ei vaan ole minun tarpeeseen tuo biimeri.

Oma bussi oli viime kesänä huollossa Heinolla ja pyysin päiväksi lainaan uuden K1300S:n. Kurvailtuani päivän (n. 250 km) tuttuja Pirkanmaan mutkapätkiä olin todella iloinen saadessani palauttaa bemun ja sain bussin alle.

Kuten Hidas57 tuossa aiemmin totesi, niin eri kategoriassa ja eri ostajakunnalle on nuo pyörät. En vaihtaisi bussia bemariin vaikka bemu maksaisi 5 tonnia vähemmän. Ei vaan ole minun tarpeeseen tuo biimeri.
Mikä siinä oli syy ettei BMW miellyttänyt mutkapätkillä?

Back