Ei ole noin. Yhdet läpät on ja kaasukäsi ohjaa niitä. Sen sijaan vaihteiden 1-3 täyskaasulle on rajoitus, jota kompuutteri ohjaa pysäyttämällä läppien liikkeen tiettyyn maksimiarvoon.
Kylmänä nuo yleensä käy liiankin kovaa tyhjäkäyntiä, vasta täysillä moottorilämmöillä siirrytään normaaliin.
Itsellä K12R:ssä iskee samankaltainen ongelma ajoittain, tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Joskus kun vetää kytkimen pohjaan, niin kone sammuu. Kaasua käyttäen kuitenkin pysyy käynnissä ja reipas ranneliike usein poistaa ongelman, muutenkin vetää hyvin isolla kaasulla. Huolto ei ole osannut keksiä syytä, ehdotuksia kyllä on esitetty. Viimeksi syötin koneelle reippaasti Sonaxin Injector cleaneriä (kerosiini), ja kyllä oli pehmeätä ja nykimätöntä vetoa. Epäilen tankin pohjalle kasaantunutta vettä/moskaa, jota myös huolto ehdotti. Lääkkeenä tankin tyhjennys joko imurilla tai kaatamalla (teen tämän vielä).
Polttoainesuodatin on yhdistetty polttoainepumppuun, sijaiten tankissa. Siten sen tsekkaaminen ei ole aivan suoraviivaista ja tähän konseptiin voi liittyä tuo ongelma. Seosmittari näyttää erittäin laihaa aaltoilevaa seosta ongelman aikana, aivan kuin bensa ei kulkisi. Sen totesin erillisellä mittarilla.