• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1300s

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ducati851
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ducati851

New member
Onko normaalia et toi vehe pienillä liki tyhjäkäyntikierroksilla ajettaessa esim.parkkiksela tai risteyksissä alkaa "jumppaamaan" sillä pakoputkistossa olevalla läpällä,varsinkin jos kytkimellä luistattaa.Tuntuu ilikiältä ku tuntuu et liki sammuttaa pelin.Ajettu vajaa parikymppiä.......alkanu loppukesästä sitä tekemään,ei aina mut useita kertoja kuiteski.
 
Onko normaalia et toi vehe pienillä liki tyhjäkäyntikierroksilla ajettaessa esim.parkkiksela tai risteyksissä alkaa "jumppaamaan" sillä pakoputkistossa olevalla läpällä,varsinkin jos kytkimellä luistattaa.Tuntuu ilikiältä ku tuntuu et liki sammuttaa pelin.Ajettu vajaa parikymppiä.......alkanu loppukesästä sitä tekemään,ei aina mut useita kertoja kuiteski.

Mulla tekee joskus moottori kylmänä kolealla keillä ennekuin moottori lämpiää 1200ssa. Oisko vaan sama homma?

Oon käsitäny niin, että siellä kaasuläppärungossa on kahet läpät peräkkäin. Kun väännät kaasua ne ekat läpät kääntyy aina sen varran kuin käännät kaasua. Toiset läpät niiden perässä kääntyy taas kompuutterin ohjaamina ja koittaa korjata moottorin käyntiä lämpötilan, lambdan arvojen yms. parametrien mukaan. Ja pienimmillä vaihteilla tehon rajoitus on toteutettu kans noilla toisioläpillä. Voiskohan kytkimen pohjaan painaminen olla yks parametri(?), kun katkaisija kytkinkahvasa kuitenki löytyy - sopivan huonoissa oloissa se vois saada kakomista aikaan.
 
Ei ole noin. Yhdet läpät on ja kaasukäsi ohjaa niitä. Sen sijaan vaihteiden 1-3 täyskaasulle on rajoitus, jota kompuutteri ohjaa pysäyttämällä läppien liikkeen tiettyyn maksimiarvoon.

Kylmänä nuo yleensä käy liiankin kovaa tyhjäkäyntiä, vasta täysillä moottorilämmöillä siirrytään normaaliin.

Itsellä K12R:ssä iskee samankaltainen ongelma ajoittain, tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Joskus kun vetää kytkimen pohjaan, niin kone sammuu. Kaasua käyttäen kuitenkin pysyy käynnissä ja reipas ranneliike usein poistaa ongelman, muutenkin vetää hyvin isolla kaasulla. Huolto ei ole osannut keksiä syytä, ehdotuksia kyllä on esitetty. Viimeksi syötin koneelle reippaasti Sonaxin Injector cleaneriä (kerosiini), ja kyllä oli pehmeätä ja nykimätöntä vetoa. Epäilen tankin pohjalle kasaantunutta vettä/moskaa, jota myös huolto ehdotti. Lääkkeenä tankin tyhjennys joko imurilla tai kaatamalla (teen tämän vielä).

Polttoainesuodatin on yhdistetty polttoainepumppuun, sijaiten tankissa. Siten sen tsekkaaminen ei ole aivan suoraviivaista ja tähän konseptiin voi liittyä tuo ongelma. Seosmittari näyttää erittäin laihaa aaltoilevaa seosta ongelman aikana, aivan kuin bensa ei kulkisi. Sen totesin erillisellä mittarilla.
 
Joo - enpä oo irrottanu koskaan noita läppärunkoja -kuvittelin siellä olevan kahet läpät peräkkäin. Aina oppii lisää.

Mulla tekee joka tapauksessa tuota nykimistä tällai syksyn kylmetessä esim. eilen töistä lähtiessä kylmällä koneella ja samoten tyypillisesti keväällä suunnilleen samoissa sääoloissa. Samallalailla suunnilleen kuin kaasarikoneinenki jumputtaa kylmällä koneella, kun ryyppy on hiukan liian pienellä. Lämpimänä jos tulee jotain kakomisia ne on olleet pieniä tuohon verrattuna. Pidän noita ominaisuuksina ainakin tuossa omassa.

Alkuperäisen viestin nykiminen oli siis vain lämpimällä koneella?
 
Back
Ylös