• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K6 ratastus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dummy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Dummy

New member
Tarkoitus oli vaihtaa K6 tonniseen -1 piikkinen ratas eteen.

Nyt kuitenkin mietin, että jos sittenkin laittas taakse +3 isomman?
Onko kokemusta? Meneekö +3 vakioketjuilla? Vai pitääkö sittenkin vaihtaa eturissa
nixweiss.gif
 
Jep, 16 eturatas on ok, maksaa tosin kokonaisen kympin. Kallista on tämä virittäminen...

br, Mikko
 
Ottaako nopeusanturi rattaalta vaiko akselilta toisin sanoen pieneneekö mittari virhe?
 
Laitoin itse myös juuri 16-piikkisen eteen, välitys meni kyllä kohdalleen eikä kiristysvaraakaan (~9000km ajetuissa) ketjuissa paljoa tarvinnut "kuluttaa". Voin suositella.
 
Niin niin sitähän meinasin ajatus katkos kuinkas paljon mittarivirhe kasvaa?

Mites se kytkimen käyttö vipu tuottaako ongelmia sen joutuu vissii ottaa irti?
 
Miten paljon "hauskuutta" tuo -1 piikki edessä tuo kiihtyvyyteen ;) ? Pysyykö eturatas enää olleskaan maassa ...

Onko jollakin heittää mittarin faktaa mittarin tarkkuudesta vakiovälityksillä, näyttäs moottoritiellä tarvisevan 130 (autolla riittää 120, jossa 5 liikaa) jottei jää jalkoihin, eppäilyttää että näyttää reilusti tuo 1000 K6 mittari.
 
Miten paljon "hauskuutta" tuo -1 piikki edessä tuo kiihtyvyyteen ;) ? Pysyykö eturatas enää olleskaan maassa ...

Onko jollakin heittää mittarin faktaa mittarin tarkkuudesta vakiovälityksillä, näyttäs moottoritiellä tarvisevan 130 (autolla riittää 120, jossa 5 liikaa) jottei jää jalkoihin, eppäilyttää että näyttää reilusti tuo 1000 K6 mittari.
Vakiovälityksillä mittari näyttää ~5% liikaa. Piikin pienempi eturissa lisää virhettä suunnilleen samanverran, ~6%.

Sitten jos pelaat korkeamman profiilin renkaitten kanssa (55 tai 60) niin virhe taasen vuorostaan pienenee. Mun kokemuksen mukaan vakiovälityksellä tuo 60-profiilin takarengas kasvatti välityksiä juuri sen verran, että mittari näytti prikulleen oikein (tarkistin gps:llä) -> 16-piikkinen eturissa toi normaalin fiiliksen pyörään takaisin.

Jos ei ollut tarpeeksi sekavasti ilmaistu niin saa kysyä tarkennuksia. Joku korjatkoon noita lukuja jos meni väärin, väsyttää sen verran että ei jaksa tarkistaa.

ps. sanoisin, että tuo piikin pienempi rissa on aika must jos niitä korkeampia rengasprofiileita käyttää. Vakiorenkailla se varmaankin lisää sitä paljon puhuttua fun factoria jonkun verran.
 
Dodii, Nyt tuli laitettua eturissa ja samalla "nopeus hilleri".

Kertokaapa, mistä K5/K6 löytyy tuo nopeusmittarin anturin liitin? helpompi lähteä asentamaan, kun ei tarvi turhaa etsiä.
 
Back
Ylös