K75 Street Tracker

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mek
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Perämuovien alta löytynyttä. Projekti kannatti aloittaa jo ihan tämän takia.[emoji16]
03ba1b1fcfa6533d931f2e5a830e12bb.jpg


Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Pientä edistystä taas. Satula tuli Espanjasta, on sitä mitä tilattiin ja hyvin viimeistelty. Hintaa kertyi 190 euroa postikuluineen. Sellainen moka tuli tilatessa, että pyysin näköjään laittamaan istuimeen kiinnityspultit liian leveälle, eli Vonzeti tyyppisen laatikon teko istuimen kiinnitykseen ei onnistu, koska laatikosta pitäisi tehdä niin leveä, etteivät alareunat mahtuisi runkoputkien väliin. Tarkoitus oli peittää laatikon "helmoilla" ABS-boksi.

Pitänee väännättää U-mallin putki tuohon istuimen alle ja liimata sitten siihen ABS-boksille peitelevy, ainakin vasemmalle. Jos vaan onnistun, niin yritän tehdä istuimeen oikealle saranat ja vasemmalle lukituksen vakiopenkin kilkkeillä. Jäisi penkin alle pieni säilytystilakin.

Kardaanin booreja ei oltu ihan vasta rasvattu, näinköhän vuoden 2006 jälkeen lainkaan, jolloin Ruotsin poliisia seuraava omistaja (jolta oli paljon kuitteja) oli myynyt pyörän eteenpäin. Vähän kuluneet ne jo olivat, mutta eiköhän mene vielä muutaman vuoden vähillä ajoilla. Vaihdoin Wilbersin iskarin paikalleen, tein mittariston laskupalikan ja mallailin valoa ja pikkupleksiä paikalleen. Takarunko poikki ja kyytiläisen kahva tilalle.

Kun saisi vanteet pulverimaalauksesta, niin voisi tehdä etulokarin kiinnikkeen. Kahta pakoventtiiliä pitää säätää, odottaa shimmipaloja EMC:ltä. Huomenna haen putkea ja alan suunnitella penkin kiinnitystä. Teräspunosjarruletkut odottavat myös vaihtamista, mutta se homma seisoo, koska uusia jäähdytysvesiletkuja ei ole vielä tullut. Etujarruletkun saa irti vain syylärin irroittamalla ja mielellään vaihtaisin vesiletkut samalla.

Äänenvaimentimeksi tulee Leo Vincen GP-Style universal. Väliputkea pitää ehkä vähän muokata, mutta se selviää vasta kun saan vehkeen pyörilleen, että näen mihin asentoon pönttö jää.

https://youtu.be/eXSqaBPReUQ

Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
 
Huoltohommien viimeistelyä. Kahta pakoventtiiliä piti säätää, toinen oli 0,05 liian löysällä ja toinen 0,05 liian tiukalla. Tarvittavat säätöpalat tulivat viikossa EMC:lle. Palojen vaihtaminen on helppoa, jos käytössä on tuo erikoistyökalu, jolla väännetään venttiili ala-asentoon shimmipalan vaihdon ajaksi.

Vaihdoin viikonloppuna myös viimeisen teräspunosjarruletkun. Muut olin vaihtanut jo edellisenä viikonloppuna. Etujarrukahvalta ABS-pumpulle menevän letkun pää on todella ahtaassa paikassa emäputken takana, ECU-boksin alla. Otin ensin jäähdyttimen irti, mutta piti löysätä vielä ECU-boksin kiinnitys, että pääsin ruuvaamaan liitoksen auki. Muuten hommassa ei ollut ihmeempää vastusta.

 
Viime viikon kaikki illat meni ylitöissä, joten projekti ei juuri edennyt. Jarrut sain sentään viikonloppuna ilmattua letkujen vaihdon jäljiltä.

Kaveri haki vanteet pulverimaalauksesta. Livenä en ole vielä nähnyt, mutta hyvää jälkeä kuulemma. Laaksojen Laatupinta Oy, lasikuulapuhallus ja pulverimaalaus 85 €.
f5d1e2d08fe096c26e0898ef4a18dfb7.jpg
 
Vanteista tuli kuin uudet. Viime viikolla vaihdoin ohuemmat kahvatupet, vakiot ovat pieneen käteen turhan paksut. R1200 GS:n Ariete tupet. Tarviketupet eivät tahdo sopia, kun molemmille puolille pitää BMWn kahvalämppärien takia olla 25 mm tuppi.

Sain tuon penkin U-raudan metallipajalta. Itsenäisyyspäivänä rälläköin ja hitsasin siihen kiinnikkeet penkille. Yritän miettiä siihen saranat oikealle niin, että alkuperäinen lukitus jää käyttöön.

https://youtu.be/8dkncavYjHU
e946ff338ab6541f9fcaf16bfcb38759.jpg
4056bb2ec73c308a588cf5ef61c05f1c.jpg
 
Torafors.com

Pitää olla vähintään 5" leuat penkissä, että pysyy, jouduin uusimaan penkin, vanha 4" Record myynnissä.
 
En ollut oikein tyytyväinen tuohon U-putkimalliseen penkin kiinnikkeeseen jonka väännätin joulun alla. Penkki jäi vähän turhan korkealle ja saranoinnin ja alkuperäisen lukon toiminta tuntuivat vähän hankalilta toteuttaa. Laitoin rälläkän ja porakoneen laulamaan ja parin tunnin päästä käsissä oli uusi versio. Pientä hienosäätöä kaipaa vielä, mutta eiköhän se tuossa ole.

Töötille ja etujarruletkuille pitää vielä askarrella kiinnikkeet, sen jälkeen pääsee maalaushommiin ja sähkötöihin.

https://youtu.be/IZfW5KDuuT0
 
Vein tankin maalarille ja itsekin pitäisi toimettua samoihin hommiin. Lauhtuisi vaan tuo ilima, että tarkenisi rälläköidä vielä pari palikkaa. Ei oikein viitsi sisällä rälläköidä.
25f18c8b135c9d8518ad01794b0ec9c6.jpg
 
Havainnekuva siitä, mitä etanolibensa tekee metallille. Eipä ihme, ettei bensamäärän merkkivalo toiminut. Pari tuntia hammasharjaa ja hiomapaperia, taas toimii.
d7d867cde461c74d5633eb1d45b802b5.jpg
39babc6f8ecab91e08b4ca367eee0929.jpg
 
Mukava saada pitkästä aikaa jotain näkyvääkin aikaan. Noita erilaisia kiinnikkeitä yms. piti värkätä 15 kpl, joten iltoja on vierähtänyt.
c7ff275d0789fe07900cefb5618ee440.jpg
ab805cab26b7e3f923194fde6dcfcf6b.jpg
a06a3eb42c602ac14b23cddada8b9cc5.jpg
 
Heitin kuitenkin Brotboxin romulaariin. Telineeseen mahtuu sopivasti ABSn, hätävilkun, ja kahvalämppärin kytkin sekä bensan ja ABSn merkkivalot.
8fc5e978de77692b5cf5ed0a2b7b2ec6.jpg
30413881cf00d9eda9de35ff3878db35.jpg
 
Ei mennyt Samcon silikoniletkujen toimitus kuin Strömsössä. 5 kk odotuksen jälkeen tuli RTn setti ja sehän ei käy, kun käänsin syylärin lähemmäs runkoa, kuten K75S:ssä. Oikea yläletku sopi joten kuten lyhentämällä, mutta alaletku ei lainkaan. Alaletkun siis pitäisi mennä tuosta kampikammion kopan reiästä.

Tilasin ebaystä OEM letkut, että saan pyörän vapuksi liikkeelle, mutta ehkä letkugate saa jatko-osia...
ddfb51789d51813bc262b406968fadad.jpg
ed253ca8187aac3c52a64b07e688783e.jpg
13bb79a9dea9b062f35c6b5f55fe1f47.jpg
15507787ee24dc15231d737cad32543f.jpg
90ac817de25977a3d309ba6dcaefd4f0.jpg
 
Letkugate-päivitys. Rob Racebikebitziltä vastasi reklamaatiooni ja epäili, että Samco olisi pakannut minun pakettiin väärät letkut. Lupaili hoitaa homman kuntoon. Kunhan saan ebaystä tilaamani BMW:n letkut, otan riittävät valokuvat & mitat ja lähetän Racebikebitzille.

Vähän harmittaa tuo brexit. Nuo brittifirmat ovat kyllä lähes järjestään kunnostautuneet aivan erinomaisessa asiakaspalvelussa. Tuon Racebikebitz.comin lisäksi motorworks.co.uk, motobins.co.uk ja urbanrider.co.uk ovat kyllä hoitaneet kaikki tilaukset ja kyselyt niin hyvin kuin ne vain voi hoitaa. Sähköposteihin on poikkeuksetta vastattu samana tai seuraavana arkipäivänä, usein välittömästi. Toimitukset ovat olleet täsmällisiä ja nopeita ja seurantakoodit tulleet pyytämättä sähköpostiin. Tässä letkugatessa homman töppäili valmistaja Samco. Olisi paljon opittavaa suomalaisilla, esimerkkinä nyt vaikkapa xlmoto.
 
Täysin samaa mieltä olen kanssasi. Onko sitten täällä kilpailun puutetta vai viitseliäisyyttä, mutta valovuosi ollaan perässä täällä näissä asioissa. Omassa projektissakin tuli tätä taas ihmeteltyä.
Englannissa kilpailu asiakkaista on sen verran kovaa, että pakottaa nopeuteen ja hyvään palveluun, muuten kuolet pois, kun vieressä toimitaan paremmin.
 
Letkugate selvisi, toivottavasti. Rob Racebikebitziltä selvitti Samcon letkujen numeroiden perusteella, että Samco oli pakannut lähetykseeni oikealle puolelle väärät letkut, postissa pitäisi olla tulossa uudet letkut, ylimääräisiä kuluja ei tuntunut tulevan eikä vääriä tarvitse lähettää takaisin. Hienoa palvelua, reklamaatioiden hoitamisessa se palvelun taso mitataan.
 
Back
Ylös