• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaaduin Nurmiijärvellä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvä että kuski kunnossa  
062802jumpie_prv.gif
. Ja ihan meinas itku tulla silmään kun luin, miten hienosti autettiin naista mäessä  
pftroest.gif
.

sanoi:
Ei tällaisen pitäisi mitään erikoisherrasmies toimintaa olla vaan ihan normaalia kaverin jeesaamista. Kaikkihan me oltais tehty samoin, vai.

Minä toivon ainakin, että se olisi näin  
wink.gif
.

kosmeettisia vaurioita, avokypärällä tosiaankin olisi jäänyt paloja kuljettajastakin... kyllä elämä vielä hymyilee..
wink.gif

Mustat jäljet tiessä näyttivät vähän kuin käärmeen jäljiltä hiekassa, kumma luikertelua.
Tässä kumma luikertelu kuvana. On tosiaan aika oudon näköistä. En tehnyt mielestäni ihan noin pitkää matkaa vaakatasossa...
Ajettiin autolla tuosta juuri ohitse, ei mitään erikoista enää nähtävissä. Nopeasti kuluvat näköjään pois.
Kiitos Kollille kuvista!

Lupasivat korjaamolla muuten, että pitäisi olla pyörä käytössä alle 2 kk päästä. Pahin pelkoni on, että pyörä on lunastuskuntoinen. Sen kuulee sitten parin päivän päästä
confused_orig.gif
.

Ei noiden kuvien perusteella tarvi kahden kuukauden taukoa pitää. Oikaisee tai vaihtaa "vaihdepolkimen" ja jatkaa ajoa remontti päivään asti!

Nuin on tutun näköiset,nuo jarrutusjäljet.
Omasta lipasta jäi samanlaiset kun varis lensi 80,n vauhdissa päin näköä,säikähdys ja liian kovaa etujarrua,nuo jarrujäljet katoavat parin metrin matkalla kun perän nostaa ilmaan/nakkaa sivulle,,,alkaa jarrujäljet näkyä taas kun "laskeudumme" kiitoradalle...hyvä ettet pahemmin loukannut ja paranemiset...

Hyvä Minzi että olet noinkin hyvässä hapessa. Ja loistavinta että hiffaat EAK:n tarpeellisuuden.
smile_org.gif
Moni muu jolla ajokokemusta vielä kevyenlaisesti, voisi hakeutua kurssille ennenkuin sattuu jotain tämän tapaista. Pikaista paranemista Minzille.
wink.gif

Pikaista paranemista
smile_org.gif
Onneksi ei käynyt pahemmin.

Toivottavasti pääset pyörän selkään mahdollisimman nopeasti.
sport05.gif

No niin, sain tänään puhelun vakuutustarkastajalta. Pyörän lunastusta ehdotti heti kättelyssä. Korjaus maksaisi kuulemma 6400-6900 e, ja koska se ylittää puolet pyörän arvosta (n. 10 000 e) niin lunastusta tarjoavat, ei kannata heidän mielestään korjata. Sen verran siinä juteltiin, että jos välttämättä haluan pyörän korjattavan tietyllä summalla, niin minulla ei tule olemaan valitusoikeutta ko. hommassa. Eli jos olen tyytymätön korjaukseen (tai pyörää ei saada kuntoon tällä summalla) niin se on vaan voivoi?

Mietin tuossa, että jos valitsen korjauksen, niin voinko luottaa siihen, että vikoja ei ole pyörässä enemmän kuin mitä on nyt tuossa tarkastuksessa todettu. Onko se riittävän perusteellinen tarkastus? Ammatti-ihmiset sen kait nyt kuitenkin tekevät?
tounge.gif

Jotenkin jäi vaivaamaan taustalle tunne, että tässä vain halutaan vetää korjauskustannuksia alas tarjoamalla lunastusta. Tarkastaja kun ei osannut sanoa miten paljon pyörästä annettaisiin lunastustilanteessa. Eli jos päätän antaa pyörän lunastukseen, niin se mitä ne tarjoaa pitää hyväksyä? Ja tältä pohjalta pitäisi korjaus/lunastuspäätös tehdä? Aika hankalaa...Ilmankos vakuutukset maksaa
mad.gif
.

No niin, sain tänään puhelun vakuutustarkastajalta. Pyörän lunastusta ehdotti heti kättelyssä. Korjaus maksaisi kuulemma 6400-6900 e, ja koska se ylittää puolet pyörän arvosta (n. 10 000 e) niin lunastusta tarjoavat, ei kannata heidän mielestään korjata. Sen verran siinä juteltiin, että jos välttämättä haluan pyörän korjattavan tietyllä summalla, niin minulla ei tule olemaan valitusoikeutta ko. hommassa. Eli jos olen tyytymätön korjaukseen (tai pyörää ei saada kuntoon tällä summalla) niin se on vaan voivoi?

Mietin tuossa, että jos valitsen korjauksen, niin voinko luottaa siihen, että vikoja ei ole pyörässä enemmän kuin mitä on nyt tuossa tarkastuksessa todettu. Onko se riittävän perusteellinen tarkastus? Ammatti-ihmiset sen kait nyt kuitenkin tekevät?
tounge.gif

Jotenkin jäi vaivaamaan taustalle tunne, että tässä vain halutaan vetää korjauskustannuksia alas tarjoamalla lunastusta. Tarkastaja kun ei osannut sanoa miten paljon pyörästä annettaisiin lunastustilanteessa. Eli jos päätän antaa pyörän lunastukseen, niin se mitä ne tarjoaa pitää hyväksyä? Ja tältä pohjalta pitäisi korjaus/lunastuspäätös tehdä? Aika hankalaa...Ilmankos vakuutukset maksaa  
mad.gif
.
Antaa mennä lunastukseen vaan.
Lunastushinnan neuvottelet sitten tarkastajan kanssa kohdalleen. Ei ensimmäistä tarjousta kannata/tarvitse hyväksyä. Hinnoista voi jonkiverran neuvotella, mutta taitaa tarkastajat tietää pyörän arvon melko tarkkaan. Se on ns. päivänhinta minkä saisit jos myisit pyörän ehjänä. Katsovat varmaan nettimotosta vastaavien hintapyyntejä ja siitä luokkaa on sitten lunastushinta. Ellei ole lunastusturvaa tms?

Jos nyt ihan oikein älysin niin meidän kaskosta löytyy "lunastusetu", mikä lupaa korvausta jopa 30 % enemmän kuin arvo. Mutta kun keskustelin vakuutustarkastajan kanssa, niin hän totesi ettei koskaan voi maksaa enemmän kuin pyörän arvo... Ei oikein blondi ymmärrä
biggrin.gif
. Ja sitä en ymmärrä miksi se tarkastaja ei voi sanoa sitä lunastustarjousta. Olisi aika helpompi päättää kumman valitsee. Pyörään oli kuitenkin juuri tehty 30t huolto ja vuosi sitten asennettu hälytin. Kyllä sekin maksaa jos pitää uuteen pyörään alkaa noita hommaamaan...

IF:llä on ainakin, että ne maksaa sulle 30% enemmän kun mitä vakuutustarkastaja arvioi pyörän hinnaksi!

Eli ole kovana jos on IF:ssä vakuutus!

Eikös sen lunastushinnan tule olla sellainen että sillä saa samanlaisen pyörän samanlaisilla varusteilla?

Jos nyt ihan oikein älysin niin meidän kaskosta löytyy "lunastusetu", mikä lupaa korvausta jopa 30 % enemmän kuin arvo.
Tossa lauseessa on vaan toi vakuutusyhtiöitten ja muitten vekkuleitten käyttämä mukava sana: "jopa".
Kai siitä lunastusturvasta jotain hyötyä on, mut vahvasti epäilen vakuutusyhtiön antavan sulle 30% enemmän rahaa, mitä saisit myymällä pyöräsi...
Btw. Missäpäin Nurtsia lippasit? Kuvan tienviitasta en saanu selvää... Ja onneks ei käyny pahemmin!!

Btw. Missäpäin Nurtsia lippasit? Kuvan tienviitasta en saanu selvää... Ja onneks ei käyny pahemmin!!
Tuossa ammattiopiston nurkalla Perttulassa
biggrin.gif
.

Jep, on tuossa pikkuhiljaa hiipinyt tosiaan tajuntaan miten onnellisesti on käynyt kun vain peukalo meni sijoiltaan ja omistan komeat siniviherpunakoristelut eripuolilla kehoa. Kauhunsekaisin tuntein on tullut kieltämättä viime aikoina seurailtua miten toiset uskaltaa ajaa ilman kunnon vermeitä suojana. Jos nyt pyörä asiat saan kuntoon, niin kaupasta lähtee mukaan nahkakamat ja selkäpanssari. Sen verran pysäytti, vaikkei tuon kummasemmin käynytkään.

Pyörästä vielä, että ymmärrän kyllä tuon "jopa" kohdan petollisuuden
smile_org.gif
. Sillä en haluaisikaan tehdä päätöstä kumpaankaan suuntaan ennen kunnon tarjousta pyörän lunastusarvosta. Kun ei ikinä tiedä mitä ne sieltä heittää ja miten paljon siitä saa tapella
confused_orig.gif

Edit: msk383: Hyvin hahmotettu
tounge.gif

Mulla on haukan katse tai sitten vaikuttaa jotain se, että oon asunut tuolla 20 vuotta
biggrin.gif

Jos sulla on taitoa ja paikka korjata pyörä itse, ota rahallinen kertakorvaus vakkarista ja korjaa itse. Mut näin asia ei ilmeisesti sun kohdalla ole. Muuten kannattaa antaa lunastukseen. Itellä meni auto varkauden jälkeiseen lunastukseen 10v sitten, korjaukseen olisivat antaneet 10tmk, mut sillon ei ollu paikkaa missä ite laittaa. Korjaamolla sillä hinnalla ei ois tullu kuntoon.
Annoin sit lunariin ja sain 16tmk!? Jonkin verran vitutti, kun olin autosta maksanu vajaata vuotta aiemmin 22tmk. Siinä ei erikoisvarustelu ym. asiat paljoo painanu...
Vakuutustarkastaja katto keltasesta pörssistä samanlaisia autoja ja laski niitten keskihinnan. Montako autoa keskiarvo koski, sitä en tiedä.
Pyörissä nyt onneks hinnat pyörii kokolailla samoissa lukemissa.
Mut pieni riitely kannattaa aina, jos ei kuitenkaan saa riittävää korvausta, nii ompahan ainaki yrittäny.. ;)

Juuri tuon takia ei viitsisi antaa lunastukseen ja luottaa sokeasti että saa riittävän korvauksen
biggrin.gif
. Jotain pohjaa edes pitäisi olla. Kattelin noita vastaavien hintoja, niin kyllähän ne tuolla kymppitonnin molemmin puolin pyörii. Pitää käydä keskustelemassa tuolla korjaamolla tarkemmin ja soitella sille vakuutustarkastajalle. Korjauskustannuksethan oli siis laskettu kaikki listahinnoista uusiin vaihdettuina, esim. uusi tankki maksaa kuulemma 1300 e, vaikka jälkeä tuskin edes huomaa. Eikö sitä nyt muka voi korjata
biggrin.gif
.

Jos nyt ihan oikein älysin niin meidän kaskosta löytyy "lunastusetu", mikä lupaa korvausta jopa 30 % enemmän kuin arvo. Mutta kun keskustelin vakuutustarkastajan kanssa, niin hän totesi ettei koskaan voi maksaa enemmän kuin pyörän arvo... Ei oikein blondi ymmärrä
biggrin.gif
.
Onko kyseessä IF? Mun Kawan hakivat tällä viikolla lunastukseen... (ja ostin jo tilalle Ducatin
biggrin.gif
).
Se menee minusta niin, että ensin sovitaan pyörän "käypä arvo", sitten siihen päälle 30%. Tämä summa ei kuitenkaan voi olla enempää kuin uuden vastaavan arvo, eikä enempää kuin se paljonko pyörä on hankittaessa maksanut. Eli jos löytyy kuitti paljonko olet siitä joskus maksanut, niin se on kai max. summa.
Niin, ja lopuksi tuosta vähennetään vielä omavastuu.
Noin se laskelma mulla meni.

Ja sinun sijassa minä ottaisin kertakorvauksen, ja maalauttaisin pyörän tankin ja katteet itse. (Mun Kawasta meni runko, niin annoin sen lunariin).

Back