Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siin on sekin, ett kun kiihdyttää, niin on paljon helpompi polkee isompaa sisään, ja kun jarruttaa niin helpompi nostaa pienempää. Eli toi kiihdytyksen ja jarruttuksen aiheuttama voima/ jalkojen vastavoima toimii oikeeseen suuntaan. Kyl sen huomaa radalla heti ekalla kerralla kuin paljo luonnollisempi ja helpompi se käänteinen kaavio on.Kun useimmat väittävät, että sillä käänteisellä vaihdekaaviolla olisi helpompi vaihtaa esim. mutkissa vaihdetta niin mikseiköhän sitä sitten käytetä yleisesti muissakin pyörissä.![]()
Käy ny sitä Vermuelinikin opastaan...Siin on sekin, ett kun kiihdyttää, niin on paljon helpompi polkee isompaa sisään, ja kun jarruttaa niin helpompi nostaa pienempää. Eli toi kiihdytyksen ja jarruttuksen aiheuttama voima/ jalkojen vastavoima toimii oikeeseen suuntaan. Kyl sen huomaa radalla heti ekalla kerralla kuin paljo luonnollisempi ja helpompi se käänteinen kaavio on.Kun useimmat väittävät, että sillä käänteisellä vaihdekaaviolla olisi helpompi vaihtaa esim. mutkissa vaihdetta niin mikseiköhän sitä sitten käytetä yleisesti muissakin pyörissä.![]()
Tiedä nyt tuosta fyysiikka puolesta, mutta kyllä sen itse ainakin huomasin. Paljon loogisemmalta ja helpommalta tuntuu polkaista isompi sisään alaspäin ja pienentää ylöspäin. Viime kesänä pyörään tuli vaihdettua (tai siis joku toinen sen vaihtoi kuin itseKäy ny sitä Vermuelinikin opastaan...Siin on sekin, ett kun kiihdyttää, niin on paljon helpompi polkee isompaa sisään, ja kun jarruttaa niin helpompi nostaa pienempää. Eli toi kiihdytyksen ja jarruttuksen aiheuttama voima/ jalkojen vastavoima toimii oikeeseen suuntaan. Kyl sen huomaa radalla heti ekalla kerralla kuin paljo luonnollisempi ja helpompi se käänteinen kaavio on.Kun useimmat väittävät, että sillä käänteisellä vaihdekaaviolla olisi helpompi vaihtaa esim. mutkissa vaihdetta niin mikseiköhän sitä sitten käytetä yleisesti muissakin pyörissä.![]()
![]()
Jotta ne tuntuis moottoripyöriltä eikä skoottereilta.Automaattilootaisella Aprilia Manalla olen joskus ajanut. Miksei moottoripyörissä ole enemmän automaatteja?
Paljon luontevammin ja helpommin se käännetty kaavio toimii katuajossakin. Testaa niin huomaat.oisko joku turvallisuus juttu tää vakiopyörien kaavio? saa nopsemmin ja luontevammin pienempää sisään (=moottorijarrua).
itse en ole koskaan käännettyä kaaviota kokeillut. mietityttää että saako sitä pienempää tosiaan luontevasti sisään kun on kunnon jarrutus päällä (ja silmät teevadin kokoiset). no varman sitte kun on rataajo hanskassa kunnolla. itsellä vielä matkaa jäljellä..
Musta toi on harrastelija-ajossa ihan sama kumminpäin kaavio on. Ei tuu vauhtia lisää, vaikka kui kääntelisPaljon luontevammin ja helpommin se käännetty kaavio toimii katuajossakin. Testaa niin huomaat.