Kaasarien synkkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wbaum
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse säätämiseen suosittelen Morgan Carbtunea niiden letkuhässäköiden sijaan.
Vaikuttas kunnon laitteelta. Tiennytkään et tollasia on enää saatavilla. Meinaankuin eräs kaasari velho esitteli kerran omaa elohopea alipainemittariaan ja kertoi sittenkun tämän rikkoo niin uutta ei enää saakkaan.
Mitähän tollanen kustantaa?
Maahantuon kyseistä mittaria suomeen ja uuden pro mallin hinta toimituskuluineen orggilaisille 99€.

X-Trager Oy

Taas mahd tyhmä kysymys? Mutta siis tarviiko tossa 80vm 400cc hondassa synkata kaasarit... ne kaikki kaksi?
En muka löydä myöskään koko kohtaa mihin nuo letkut laitetaan...?
Ei sinänsä että jokin oisi pielessä,mutta jos oon vaan tottunut ja toimiskin jotenkin paremmin sitten tms...

Käykö tyhjäkäyntiä tasaisesti oikealla kierrosluvulla(manuaali)? Jos käynti on karkeaa/epätasaista voi synkkauksesta olla apua olettaen että kaasuttimet on muuten puhtaat ja ok. Nipat/paikat pitäisi olla imukurkuissa, kyseistä hontaa en tiedä.. Onkai se mahdollista ettei niitä ole, voihan ne näppärä tehdä. Säätö tapahtuu kaasuläppien akselissa olevasta ruuvista(kaasuttimien välissä) käynnistä kyllä kuulee melko hyvin millon on oikealla suhteella läpissä jos ei ole laitetta, itse tein vesimittarin :grin:

Käykö tyhjäkäyntiä tasaisesti oikealla kierrosluvulla(manuaali)? Jos käynti on karkeaa/epätasaista voi synkkauksesta olla apua olettaen että kaasuttimet on muuten puhtaat ja ok. Nipat/paikat pitäisi olla imukurkuissa, kyseistä hontaa en tiedä.. Onkai se mahdollista ettei niitä ole, voihan ne näppärä tehdä. Säätö tapahtuu kaasuläppien akselissa olevasta ruuvista(kaasuttimien välissä) käynnistä kyllä kuulee melko hyvin millon on oikealla suhteella läpissä jos ei ole laitetta, itse tein vesimittarin :grin:

Jaa kun taas katsoin ni siellähän olikin imukurkkujen päällä kannessa ruuvit.
Vähän on tyhjäkäynti röpöstä ja oikeelta pakarista ihanku savuttaskin enemmän.
Joku sano että kaks kaasariset vois säätää korvakuuloltakin,mutten usko että mun kuulolta. Pitää ehkä väsätä mittari tai jos joku lainaa? Kukaan?

Jaa kun taas katsoin ni siellähän olikin imukurkkujen päällä kannessa ruuvit.
Vähän on tyhjäkäynti röpöstä ja oikeelta pakarista ihanku savuttaskin enemmän.
Joku sano että kaks kaasariset vois säätää korvakuuloltakin,mutten usko että mun kuulolta. Pitää ehkä väsätä mittari tai jos joku lainaa? Kukaan?

Kakspyttysen synkkalaite on helppo tehdä. Kolme metriä kirkasta letkua mihin täytetään (esim. jäte)öljyä 1/3 mitasta. Taitetaan puolesta välistä tiukahkolle mutkalle ja kiinnitetään johonkin laudanpätkään käsittelyn helpottamiseksi. Letkujen kumpaankin avoimeen päähän laitetaan pienireikäiset MIG-hitsisuulakkeet missä sama jenka kun niissä imukurkkujen rei'issä. Synkkamittari on valmis. Öljyjyn pinta pitää saada samalle tasolle koneen käydessä.

Kakspyttysen synkkalaite on helppo tehdä. Kolme metriä kirkasta letkua mihin täytetään (esim. jäte)öljyä 1/3 mitasta. Taitetaan puolesta välistä tiukahkolle mutkalle ja kiinnitetään johonkin laudanpätkään käsittelyn helpottamiseksi. Letkujen kumpaankin avoimeen päähän laitetaan pienireikäiset MIG-hitsisuulakkeet missä sama jenka kun niissä imukurkkujen rei'issä. Synkkamittari on valmis. Öljyjyn pinta pitää saada samalle tasolle koneen käydessä.

Mitenpäin tuo letku oikeen pitää olla? Siis siinä laudassa kun... siis se mutka ylös vai? Ja päät lähtee alhaalta vai päinvastoin? Ois hauska nähdä kun joku tekee ton...

Mitenpäin tuo letku oikeen pitää olla? Siis siinä laudassa kun... siis se mutka ylös vai? Ja päät lähtee alhaalta vai päinvastoin? Ois hauska nähdä kun joku tekee ton...

Tuossa yksi esimerkkikuva:

Eli letkut kaasareille ylhäältä ja kun molempien kaasareiden alipaine on tasan niin öljypintakin on tasan. Ja tosiaan jotkut pienireikäiset suuttimet molempiin letkuihin ettei alipaine vaihtele liikaa ja kone hörppäse letkua tyhjäksi vahingossa.

http://s195.photobucket.com/user/duckman00114/media/Sync-Before.jpg.html

Edit:

Siinä vielä vastaava viritys nelisylinteriselle.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140410/5uqypezu.jpg

Tuossa yksi esimerkkikuva:

Eli letkut kaasareille ylhäältä ja kun molempien kaasareiden alipaine on tasan niin öljypintakin on tasan. Ja tosiaan jotkut pienireikäiset suuttimet molempiin letkuihin ettei alipaine vaihtele liikaa ja kone hörppäse letkua tyhjäksi vahingossa.

http://s195.photobucket.com/user/duckman00114/media/Sync-Before.jpg.html

Edit:

Siinä vielä vastaava viritys nelisylinteriselle.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20140410/5uqypezu.jpg
No nyt tajusin! Kiitos vaan! Rautaotrasta varmaan löytyy nuo hitsaussuuttimetkin.
Täältä on kyllä saanu monet hyvän neuvot!:respect:

Tuolla savutus kuvauksella lähtisin ihan huollolla liikkeelle, eli kaasuttimien kunnollinen putsaus, sitte säötö ja synkkaus.

Oon ny pariin otteeseen putsannu sillä crc:llä ihan siis paikallaan. Se jo pelkästään muutti paljon paremmaksi käynnin ja jopa hiljaisemmaksikin. Putsaantukohan venttiilitkin vahingossa vähän samalla,kun suihkutin kaasariin huolella litkua ja poljin jonkin aikaa käyntiin virta vahingossa pois päältä:)?
Ei toinenkaan kaasri savuta mutta tulee enemmän savua kuin toisesta ja eri soundi.
Mulla on ne korjaussarjatkin tohon joo ja ehkä avaan nuo ensin...

Back