G
Guest
Guest
Suutinsarjan vaihtamisen jälkeen on tullut tässä pieniä ongelmia kaasarin säätöjen kanssa
ja täältä toivottavasti löytyis apuja ja nopeesti tai siis ainakin ennen kesää?
Kerrompa koko stoorin niin perusteellisesti kun osaan, jotta saisitte parhaan käsityksen
asiasta ja toivottavasti voisitte auttaa ja saatais 'porukalla' pyörä kuntoon ennen kesää
Elikkä tässä koko tarina.
Pyörä on Kawasaki Zx-9R -96 ja siihen oli asennettu BMS Future slip-on vaimennin aikaisemmin
ja nyt ajattelin siihen laittaa Dynojetin suutin satsin ja samalla vaihtaa kannentiivisteen kun oli epäilystä pienestä vuodosta.
Pyörä toimi mielestäni ihan hyvin viime kesänä, mutta tosiaan lämpöjen kanssa oli ongelmia ja
se oikeastaan oli pääsyy suuttimien vaihtoon, toinen syy on, että saisi pyörän vielä hieman paremmin
toimimaan vaimentajan kanssa jne jne.
No nyt on suutinsarja paikallaan ja pyörä lähtee käyntiin, mutta käynnin kanssa ilmenee seuraavia ongelmia.
Kone kerää kierroksia mielestäni hitaammin/huonommin nyt uusilla suuttimilla verrattuna vakio suuttimiin
ja kaasua kunnolla annettaessa rupeaa putkesta iskemään liekkiä ja tuntuu aivan kuin kierrostenrajoitin tulisi vastaan.
Tämä tapahtuu noin 10000-10500 rpm:n kohdalla enkä nyt muista miten asia oli vakiosuuttimilla kun en paikallaan
koskaan kierrättänyt konetta tuonne asti.
Kone myös palautuu kierroksilta hitaasti verrattuna viime kesään (vakiosuuttimet), mutta ainakin muutaman kerran
kylmä kone palautui kierroksilta niinkuin sen mielestäni pitää, mutta lämpinänä aikakin jää 'huutamaan' hetkeksi.
Olen koittanut paikallistaa ilmavuotoa, mutta en ole löytänyt mitään eikä kaasareiden liikuttelu tai painelu
vaikuta asiaan mielestäni mitenkään asiaan.
Kaikki liittimet ja letkut on tietenkin irroitettu ja saattaa olla jokin letku tietenkin väärin,
joten pitää varmaan etsiä vielä ilmavuotoakin.
Asensin kuitenkin ensin kaasareihin dynojetin paketissa olleet 155 suuttimet ja koitin nyt 150:siä, mutta mielestäni tällä
ei ollut minkäänlaista vaikutusta tai ainakaan niin suurta, että sen heti huomaisi.
Paketista löytyy vielä 160:set suuttimet myös.
Kaasareista on tukittu lisäilmareiät niillä pienillä tapeilla, jotka paketissa mukana tuli ja neulat
on nyt säädetty 4 pykälään ohjeen mukaan.
Kannen irroituksen jälkeen ei venttiilejä vielä ole säädetty, mutta voiko sillä olla näin suurta merkitystä asiaan?
Nyt kun saisin vähän neuvoa siihen miten kannattaisi säätämistä jatkaa niin olisin todella iloinen
Tarkoitus olisi ainakin nyt tässä vaiheessa saada pyörä toimimaan suht hyvin ja hienosäätöä voi ajatella sitten myöhemmin
tehtäväksi kunnon pajalla ja kunnon laitteilla.
Jos jäi jotain olennaista kertomatta niin kysykää ja pyrin vastaamaan parhaani mukaan.
Niin ja olen sitten ihan uusi jäsen näillä sivuilla....
ja täältä toivottavasti löytyis apuja ja nopeesti tai siis ainakin ennen kesää?
Kerrompa koko stoorin niin perusteellisesti kun osaan, jotta saisitte parhaan käsityksen
asiasta ja toivottavasti voisitte auttaa ja saatais 'porukalla' pyörä kuntoon ennen kesää
Elikkä tässä koko tarina.
Pyörä on Kawasaki Zx-9R -96 ja siihen oli asennettu BMS Future slip-on vaimennin aikaisemmin
ja nyt ajattelin siihen laittaa Dynojetin suutin satsin ja samalla vaihtaa kannentiivisteen kun oli epäilystä pienestä vuodosta.
Pyörä toimi mielestäni ihan hyvin viime kesänä, mutta tosiaan lämpöjen kanssa oli ongelmia ja
se oikeastaan oli pääsyy suuttimien vaihtoon, toinen syy on, että saisi pyörän vielä hieman paremmin
toimimaan vaimentajan kanssa jne jne.
No nyt on suutinsarja paikallaan ja pyörä lähtee käyntiin, mutta käynnin kanssa ilmenee seuraavia ongelmia.
Kone kerää kierroksia mielestäni hitaammin/huonommin nyt uusilla suuttimilla verrattuna vakio suuttimiin
ja kaasua kunnolla annettaessa rupeaa putkesta iskemään liekkiä ja tuntuu aivan kuin kierrostenrajoitin tulisi vastaan.
Tämä tapahtuu noin 10000-10500 rpm:n kohdalla enkä nyt muista miten asia oli vakiosuuttimilla kun en paikallaan
koskaan kierrättänyt konetta tuonne asti.
Kone myös palautuu kierroksilta hitaasti verrattuna viime kesään (vakiosuuttimet), mutta ainakin muutaman kerran
kylmä kone palautui kierroksilta niinkuin sen mielestäni pitää, mutta lämpinänä aikakin jää 'huutamaan' hetkeksi.
Olen koittanut paikallistaa ilmavuotoa, mutta en ole löytänyt mitään eikä kaasareiden liikuttelu tai painelu
vaikuta asiaan mielestäni mitenkään asiaan.
Kaikki liittimet ja letkut on tietenkin irroitettu ja saattaa olla jokin letku tietenkin väärin,
joten pitää varmaan etsiä vielä ilmavuotoakin.
Asensin kuitenkin ensin kaasareihin dynojetin paketissa olleet 155 suuttimet ja koitin nyt 150:siä, mutta mielestäni tällä
ei ollut minkäänlaista vaikutusta tai ainakaan niin suurta, että sen heti huomaisi.
Paketista löytyy vielä 160:set suuttimet myös.
Kaasareista on tukittu lisäilmareiät niillä pienillä tapeilla, jotka paketissa mukana tuli ja neulat
on nyt säädetty 4 pykälään ohjeen mukaan.
Kannen irroituksen jälkeen ei venttiilejä vielä ole säädetty, mutta voiko sillä olla näin suurta merkitystä asiaan?
Nyt kun saisin vähän neuvoa siihen miten kannattaisi säätämistä jatkaa niin olisin todella iloinen
Tarkoitus olisi ainakin nyt tässä vaiheessa saada pyörä toimimaan suht hyvin ja hienosäätöä voi ajatella sitten myöhemmin
tehtäväksi kunnon pajalla ja kunnon laitteilla.
Jos jäi jotain olennaista kertomatta niin kysykää ja pyrin vastaamaan parhaani mukaan.
Niin ja olen sitten ihan uusi jäsen näillä sivuilla....