• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kaasarit tukossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Limppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Limppa

New member
Ihmettelen tässä mikä minun vahusta oikein vaivaa kuin ei haluu ottaa kierroksia.
Käynnistyy hyvin ryypyllä muuta lämmetessä ei oikein haluu pysyä käynnissä ilman ryypyn avustusta.
Jos haluu ns. "kääntää kahvaa" niin kone tukehtuu.
Kaasarit, tankki ja suodatin putsattu.
Tulpat, ilmansuodatin vaidettu sekä tuoreet bensat tankissa.

Vinkkejä vähän kaipaan mikä avuksi.
Mopo on: CBR1000F

Olisiko niinkin yksinkertainen vika kun olet kaasaria ropannut niin tyhjäkäyntisäätö ruuvi on niin löysällä että tyhjäkäyntiä ei yksinkertaisesti ole?

Kasteleeko jonkun/jotkut tulpat ?
kohonneulat kunnossa? tulviiko kaasari? Käykö kaikilla,

nixweiss.gif

Tyhjäkäynti on kyllä jotenkin olemassa mutta ei jaksa kauaa pyörittää. Kävi kyllä mielessä toi että olen johonki koskenut mihin ei pitäis. Mutta tuli kasattua noi kaasarit korjausoppaan (Haynes) ilmoittamien säätöjen mukaan.

Tulpat pysyy kuivina mutta tummat on, eli viittaa siihen että tulee liikaa bensaa.
Mutta kaasarit ei vaikuta tulvivan ja kone käy kaikilla.

Tietysti pitää muistaa että kyseessä on 20v vanha laite ja vikoja voi olla missä vaan.

Moi,

katso onko joku niistä neulaputkista kulunut soikeaksi ja ehkä myös kohon neulan runkoon kulunnut myös porrastus. Eli tuntuu että bensansaanti olisi reilua neula ja tyhjäkäynti alueella. Joka aiheuttaa koneen tukkoisuuden?

Itse tappelin myös moponi gsx F, 20v vanhuksen kanssa ja synkkauksessa ei tullut kaikki 4 mukaa ja suurin syypää oli kun yksi kohonneula oli lähtenyt lomalle ja kaasari tulvi ja aiheutti viereisellekkin pientä yskimistä
biggrin.gif

Onko kaikki tiivisteet kunnossa? o-renkaat paikoillaan?

Joo, men kyllä uusiksi tämä remontti. Taidan pistää kaasarit atomeiksi ja tutkia tätä ongelmaa oikein kunnolla. Aikaahan tässä on vielä kevääseen....
Kaikka tiivisteet vaikuttais olevan kunnossa, mitä siinä uskaltaa mennä räpeltämään tollaiseen vanhukseen.
Kiitos vinkeistä!

Joo, men kyllä uusiksi tämä remontti. Taidan pistää kaasarit atomeiksi ja tutkia tätä ongelmaa oikein kunnolla. Aikaahan tässä on vielä kevääseen....
Kaikka tiivisteet vaikuttais olevan kunnossa, mitä siinä uskaltaa mennä räpeltämään tollaiseen vanhukseen.
Kiitos vinkeistä!
Toivottavasti vika selviää nopeasti
smile_org.gif

Vikanahan voi olla ihan joku muukin?

Mut jos moposi toimi ennen huoltoa, niin varmaan vika tullut huoltaessa.

Näin itse lähtisin selvittämään vikaa:

1. Antaako kipinän joka tulpalle/vaihtaa ristiin, sytyttääkö toisella sylinterillä.

2. Ilmavuoto, letkut kaikkialla ehjät

3. Kaararit oikein kurkussa? jos ei niin vuotaa
idea3.gif

4. Liian vähän bensaa!! Eli syöttö huono kaasarille! ---käännä varatankille
smile_org.gif

5. Avata kaasarit ja tarkistaa kaikki o-renkaat/tiivisteet, Tukos kaasarissa. Toimiiko kohonneula oikein onko kulunut porrastus joka estää neulan toimivuuden/neula rikki. Neulaputket ok.

6. Kaasarin synkkaus

7. Venttiilien säätö/tarkastus

Sitähän tässä vähän luulen itsekin että se vika on tullut itse sitä vekotinta huoltaessa. Ainakin kävi siedettävästi ennen huoltoa. (jos se toimii, älä koske siihen!)

Kävi myös kaasareitten synkkauksessa viime keväänä, mutta koko kesä meni ihmeteltäessä pientä "miettimistä" kun antoi kaasua. Oikeastaan ihan vain tämän takia laitettiin kaasarit paloksi.

Sitähän tässä vähän luulen itsekin että se vika on tullut itse sitä vekotinta huoltaessa. Ainakin kävi siedettävästi ennen huoltoa. (jos se toimii, älä koske siihen!)

Kävi myös kaasareitten synkkauksessa viime keväänä, mutta koko kesä meni ihmeteltäessä pientä "miettimistä" kun antoi kaasua. Oikeastaan ihan vain tämän takia laitettiin kaasarit paloksi.
wink.gif

Jos kaasua antaessa miettii, niin voihan sitä kokeilla seuraavaakin.

Tyhjäkäynti suuttimen päällä on sellainen kumitulppa (pilot jet plug) poista se kaikista ja katso häviääkö se miettiminen. Kulutus voi toki kasvaa, tai sit pysyy samana ja miettiminen pelkästään poistuu pelistä  
smile_org.gif

Jos tuo poistaa kummiskin tuon miettimisen ja kulutus kasvaa, ja häiritsee jatkuva tankkaaminen
biggrin.gif
niin ennen kun laitat tulpat takaisin, kokeile vielä laskea pääsuutinneuloja yhden pykälän alemmaksi. (sokkaa nostat ylöspäin)

Sitä vaan, kun en taitojasi tunne.. Kun purit ja putsasit kaasarit, niin
1. irrotitko joka ainoan suuttimen yms. työkaluilla irtoavan nippelin
2. puhalsitko paineilmalla joka ainoan reiän? Siis perusteellisesti paineilmapistoolilla, ei millään renkaantäyttöletkulla.
3. keittiön pöydällä valkoisella liinalla, vai autotallin lattialla (toinen vaihtoehto on väärä)
smile_org.gif

Tuossa jo tulikin hyviä vaihtoehtoja, mutta jos olet tankkiakin putsaillut niin oletko varma että tankinkorkin ilmareijät ovat kunnolla auki?? Jos tankkiin ei tule korvausilmaa niin oireet ovat tuontapaiset tankkiin syntyvän alipaineen vuoksi.
Ja jos tulpat ovat mustuneet l. nokiset niin vaihda nehuolimatta siitä kuinka uudet ne on. Kertoo siitä että mylly ei ole käynyt tarpeeksi lämpimäksi ja nykytulpat eivät kestä oikein rikkaita talvistartteja jos kone sammutetaan ennen kuin lämmöt ovat kunnolla nousseet.

Toivottavasti vika löytyy, aikaahan tässä on ropailla kun katselee tuonne ulos..

sad_orig.gif

Tuli putsattua jälleen kerran noi kaasarit sekä kasattua uudestaan. Kohonneulat vaihdettiin uusiin ja nyt tuntuu peli toimivan.

Tulpat voisi vielä vaihtaa vaikka ovatkin ihan uudet. Ihmeen herkkiä muuten nämä NGK:t tänä päivänä.
Voisin kokeilla laittaa Densot tilalle. Ainakin autopuolelta on parempia kokemuksia Densoista.

Back