• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaasu jumittaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkokoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mikkokoo

New member
Onkos muilla ollut kokemusta moisesta? Välillä tosiaan jää kierrokset ylös ja ne tulee normia hitaammin alas. Tämä ilmenee satunnaisesti ja yleensä esim. pitempien motaripätkien jälkeen jos on tullut ajeltua pitempään jotakuinkin samaa nopeutta / samalla kaasunasennolla. Omassa mielessä on kaksi vaihtoehtoa. Joko kaasuvaijerissa jotain (liian kireällä) tai sit läppärungot jumittaa...

Mulla teki samaa, se oli itse kaasukahva joka hannasi vastaan, saanut liian paljon osumaa... "Uusi" kaasukahva jostain vanhasta Millestä on paljon herkempi.

Jenkeissä on ollut juttua samasta ongelmasta ja aika monella on jäänyt huollon yhteydessä vaijeri puristuksiin tai jotain vastaavaa.

No mulla ei ole kyl kaasu saanut osumaa eli lienee tossa vaijerissa ongelma. Mulla oli itse asiassa edellisessäkin Tuonossa sama juttu joskus. Jos kokeilisi säätää vähän välystä lisää ja tsekkaa, ettei se vaijeri nyt pahemmin jumittelisi. Tosiaan outo juttu kun vain välillä tota tekee. Pitänee laittaa toveri tervehtymään talviteloille
smile_org.gif

Kaasuvaijerin kireys kannattaa tarkistaa siinä tangon asennossa jossa vaijeriin tulee isoin mutka. Normaalisti tämä on tanko oikealle stopparia vasten käännettynä. Siihen kun tekee tällin ja kirii vaijerit niin että tuppi jaksaa juuri palautua niin tulee hyvä.

Back