• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kaasukahvan apupoika

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shortie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Todella paljon riippuu käytännöllisyys kaasun liikeradasta ja etenkin apukaasun oikean asennon löytämisellä.

Omassa pyörässä ei häiritse normiajoa lainkaan, mutta juurikin pidempään tasakaasulla helpottaa ihan sikana rentoa ajoa.

Vaarallisuusaspektia ei kyllä ole, jos apukaasu on järkevään asentoon sijoitetltu...

Asentoa pitää vaihdella,motarilla kun posattaa isoinmalla vaiteella neljännes kaasulla 120.Seuraavana päivänä kaupunki ajoa käänät kaasua puoleen väliin seuraa takapyörällä ajoa.Elikä läpyskä pitää olla eri kohdissa maantiellä kun kaupungissa,tai oliko se toisten päin.
cool.gif
Tämän minäkin olen huomannut... matka-ajossa mainio apuväline, mutta jos tasa-ajo muuttuu kaupunkiajeluksi tai muuten vaan muuttuu sellaiseksi että kaasua "tarvitsee käyttää" on siitä haittaa jos ei muuta asentoa... toki riippuu paljon kaasukäden "luonnollisesta" asennosta

Kiitokset vastauksista ja olihan sitä aikaisempaakin keskustelua aiheesta, mutta kun en hätäisenä hakijana heti löytänyt...
withstupid.gif

Täytyypi käydä ostamassa ja kokeilla. Pitäis vaan lauantaina lähteä Ouluun ajamaan, joten kokeilu tullee kai suoritettua siinä ajaessa.

Ollu Guzzissa kiinni pari vuotta, ja pois en antais. Täysin ehdoton läpykkä.  
bowdown.gif
Ootko bemarissa kokeillut? mullakin se lepuuttaja on, mutta en ole päässyt sen makuun vielä.... oikeen asennon löytäminen vaikeeta kahvassa.
Toisaalta olen pitkille matkoille kiristänyt värinänvaimenninta (ruuvi auki, napautus sisään) hieman, jolloin kaasu ei palaudu kuin normaalisti kahvaa kääntämällä. Siihenkin tottuu, vaikkakaan ei ihan sääntöjen mukaista
sad_orig.gif

Minulla on ollut hyvin pitkään lepuuttaja oikealle kädelle käytössä: toimii hyvin eikä ole tilanteita tullut enää alkutotuttelun jälkeen, joissa olisi mitään outoa ollut. Käytän vieläkin, vaikka pyörässä on vakionopeuden säädin, sillä sitähän ei voi käyttää monissakaan liikennetilanteissa, jolloin kaasukättä tarvitaan. Hyvä ja halpa tuunauskapula
smile_org.gif

Ollu Guzzissa kiinni pari vuotta, ja pois en antais. Täysin ehdoton läpykkä.  
bowdown.gif
Ootko bemarissa kokeillut? mullakin se lepuuttaja on, mutta en ole päässyt sen makuun vielä.... oikeen asennon löytäminen vaikeeta kahvassa.
Toisaalta olen pitkille matkoille kiristänyt värinänvaimenninta (ruuvi auki, napautus sisään) hieman, jolloin kaasu ei palaudu kuin normaalisti kahvaa kääntämällä. Siihenkin tottuu, vaikkakaan ei ihan sääntöjen mukaista
sad_orig.gif
Bemarissa en ole kokeillut, aika kevyt käännellä tuota kaasua ilmankin. Eikä ainakaan viime kesän siirtymät, noin 450km pisimmillään rasittaneet ollenkaan. Guzzissa vähän eri asia, tuplavaijerit, ja "raskaat" luistit. Joten siinä tuo helpottaa matka-ajoa todella tuntuvasti. Pikku Guzzissa aikoinaan oli ns. "kitkaruuvi" jota tiukkaamalla sai kaasua pysymään päällä, ilman että hampaat irvessä sai kapulaa puristaa. Ovat vain "unohtaneet" sen tuosta SP:stä tehtaalla.
nixweiss.gif

Heitetään tähän vielä yksi puolto ääni, ehdoton kapine ollut omassa käytössä. Tiukoissa jarrutuksissa täytyi alkuun muistaa tuon olemassaolo, mutta pian siihen tottui. Itse kylläkin ajelen pääasiassa matkaa...

Nyt tuli testattua viikonloppuna 1030 km lenkillä Tampere-Oulu-Tampere. Minulla toimi hyvin pienen totuttelun jälkeen, mitä nyt pieniä kaasun huudatuksia huoltisten pihassa, mutta onneksi kytkin pohjassa.
biggrin.gif
Ja auttoi sormien puutumiseenkin.

Mies kyllä kiskaisi omasta tonnisesta Fazerista pois jo menomatkalla Kuortaneen Nesteen pihalla, kun tuli tehtyä vähän "keulimisharjoituksia"
wink.gif
. Ihan hyvältä kyllä minun mielestä näytti.

Tehokkaammissa pyörissä voi siis olla enemmän harjoitusta vaativa kapine.

"Köyhän pojan vakionopeussäätimeksi" olen kuullut tuota lärpäkettä kutsuttavan. Omassa Jammu 900 Diversionissa se on parissa rautapeeajossa ja muutenkin pitkillä matkoilla ollut eto peli. Hintansa väärti noin satakertaisesti.

Tän viikon oon käyttänyt möhkössä, ihan hyvä juttu. Aiempina kesinä on kokeilut jääneet varsin minimaalisiksi - eli on tullu otettu lärpäke melkein saman tien pois. Asennolla on kyllä ratkaiseva merkitys !

Tehokkaammissa pyörissä voi siis olla enemmän harjoitusta vaativa kapine.
Ei sillä tehon kanssa mitään tekemistä ole, kunhan oppii rannettaan hallitsemaan...
No niinpä juuri: enemmän harjoitusta. Kyllä se teho siinä mielessä mielestäni vaikuttaa, että kun toisessa pärrässä ei ylimääräisiä ranteen kääntöjä oikein kestä tehdä vahingossakaan ja minulla taas ei niin äkkiä ampaise liikkeelle, vaikka vähän kääntäisikin...

Mutta lisäyksenä vielä aikaisempaan viestiini että minulla on myös sen verran kapoinen käsi, että taajamassa pystyi pitämään kahvasta kiinni niin, että lerpuke jäi melkein kokonaan käden viereen. Ja vastaohjaus onnistui hyvin peukalon ja etusormen välisellä osalla. Siitä vinkistä suuret kiitokset; taisi olla siinä v.2003 tai jotain keskustelussa.

Back