Kaasutinsäädöistä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja big T
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

big T

New member
Siispä mitä pitää säätää ja minne kun tyhjäkäynti jää "kantamaan" toisin sanoen kun nostaa kierroksia (ajossa tai paikallaan) ja pitää hetken korkeammalla ja pudottaa takaisin tyhjäkäynnille kierrokset jäävät roikkumaan 1000-2000 kierrosta korkeammalle kuin ennen kaasuttelua.

...laskeutuvat kyllä sitten hiljalleen oikealle tasolle

Selvennyksenä vielä olen siis vaihtanut / vaihtamassa dynojetin stage1 suutin sarjaa ja mopo on sama vanha cbx 750 f
 
Nii juu ja sarjan kaikki muut suuttimet olen jo käynyt läpi paitsi kaikkein pienimmät ja neuloja heitellyt laidasta toiseen mutta ongelma ei vain ole poistuakseen
sad_orig.gif
 
Tarkista kun asennat kaasuttimien kumet ilmanpuhdistimen puolelta ettei niitten sisällä ole lovea tai levennystä joka pitää sopia kaasuttimessa olevaan reikään jos kumi pyörähtää reijät voivat mennä tukkoon .En tiedä mikä toiminto niillä on mutta on oltava ainakin kohillaan kun on ollut vakionakin. Tarkista että kaasutin läppä läpät sulkeutuvat kokonaan ja kevyesti.ja ettei läppien avausjärjestelmä ole kieroutunnut tai jotain muuta? ja ahistaa sulkeutumista.Tarkista ettei kaasuttimien kaasuvaijerit 2 kpl. veto ja paluu vajeri ole liian tiukalla toisiinsa nähden pitää olla vähän löysää muuten voi toimia jäykästi ja kaasu jää päälle vähäksi aikaa myöskään minkäänlaisia ilmavuotoja ei saa olla kaasutin kumeissa ennen tai jälkeen kaasutinta jos kaasutin vetää sylinterin puoleisen kumenvälistä ilmaa on tyhjäkäynti varmasti korkea.myös joss kaasutin kumien klemmarit ovat huonon muotoiset ja ne vedetään lujasti kiinni ja niistä tulee soikeita voi myös syntyä ilmavuotoja. Kaasutin läppien on oltava täysin kiinni jokaisessa kaasuttimessa kaasun ollessa pois . huomioi myös kun säädät tyhjäkäynnin että kaasutin läpät avautuvat samanaikaisesti ja ettei joku läppä etuile ja näin avautuu enemmän kuin muut ja yrittää tällöin kierrättää moottoria
 
Ilmavuoto imusarjassa, tyhjäkäyntiseokset liian laihalla tai kaasarien synkka pielessä. Tuossa järjestyksessä lähtisin tarkastamaan.
 
okay... tyhjäkäynti suuttimiin tai kaasarin synkkiin en ole koskenut ja on toiminut niillä aiemminkin... siis vain pää suuttimet ja neulat vaihdettu eli jäljelle jää ilmeisesti vain tuo ilma vuoto
confused_orig.gif
...milläs keinolla sitä kannattaisi lähteä etsimään?
 
Kaasarien ja kannen väliset kumikurkut ovat kai se yleisin vuotokohta, kumi kun kovettuu ja haurastuu iän myötä. Starttispraytä kun suihkuttelee mahdollisiin vuotokohtiin koneen käydessä niin käyntiäänen muutoksesta pitäisi huomata, jos jostain imaisee spraytä koneeseen.

Tuo kaasareiden synkkaus on ihan perushuoltotoimenpide, joka tulisi suorittaa 12000km/1v välein.

Tyhjäkäyntiseoksia voi säätää seosruuvista, mutta ehkä nuo muut kannattaa tarkistaa ensin.
 
tyhjäkäynti seosruuvin säätö ei vaikuta käyntiin juuri millään lailla eli ei kun kauppaan startti sprayta ostamaan
wink.gif
 
Back
Ylös