Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuri näin tein itsekin, ei mitään lisättävää.Kannattaa se rele laittaa ja ottaa se herätevirta vaikka takavalolta tai jostain sellaisesta paikasta, että ei ainakaan jää ne lämppärit päälle ja syö akkua tyhjäksi.
Juuri näin tein itsekin, ei mitään lisättävää.Kannattaa se rele laittaa ja ottaa se herätevirta vaikka takavalolta tai jostain sellaisesta paikasta, että ei ainakaan jää ne lämppärit päälle ja syö akkua tyhjäksi.
Releen hyöty on siinä että et kuormita muuta johtoa.Jotta kun noita lämppäreitä asentelee niin tartteekos laittaa toi rele kans ja miksi? Kun ollaan melko tumpeloita noitten sähköjen kanssaKiitos![]()
Jep asia tuli selväksi, eli rele pitää asentaa ja tietty sulkeReleen hyöty on siinä että et kuormita muuta johtoa.Jotta kun noita lämppäreitä asentelee niin tartteekos laittaa toi rele kans ja miksi? Kun ollaan melko tumpeloita noitten sähköjen kanssaKiitos![]()
pien esim.
[Akku +] - [Lämppäri]
tämä kytkentä on aina päällä ja syö akkusi tyhjäksi
[Akku +] - [Rele ] - [Lämppäri]
tämä kytkentä on päällä ainoastaan kun rele saa heräte virran, joka otetaan johdosta joka on päällä ainoastaan kun mopo on käynnissä/virrat on päällä.
sama efekti saadaan aikaiseksi kytkennällä
[Sähkö samasta paikasta kuin edellisen kytkennän herätevirta ] - [Lämppäri]
Tämä kytkentä nimenomaan rasittaa sähköä antavaa piiriä.
näihin kaikkiin kytkentöihin voidaan (lue pitää) lisätä sulake, eli valmis kytkentä olisi
[Akku +] - [Sulake] - [Rele ] - [Lämppäri]
ja kuten joku aikaisemmin ehdotti releen herätevirta voidaan ottaa mopon takavalosta.
toivottavasti nämä esimerkit selventää asiaa.
Tuollaiset portaattomasti säädettävät <a href="http://www.motorcycle-parts-and-accessories.co.uk/motorcycle-parts-grips-grip-heated-adjustable-temperature-control-1inch-and-7-8inch-570020Vähän menee OT mutta yksi juttu tuli mieleen. Jos laitat ne "etuvastuksen" kanssa, niin se vastus kuumenee ihan simona, näppejä ei kärsi siihen iskeä. Kannattaa varoa.
Eli jos ne on kaksi asentoiset ja pienempi teho on toteutettu ylimääräisen vastuksen avulla.
Ja jos haluaa välimerkkiä sukupuolisesti väärin käyttää, voisi sanoa, että sekä releen veto-/herätepiirin ja kytkettävän piiri pitää molempien olla sulakkeella suojattuja.Jep asia tuli selväksi, eli rele pitää asentaa ja tietty sulkeReleen hyöty on siinä että et kuormita muuta johtoa.Jotta kun noita lämppäreitä asentelee niin tartteekos laittaa toi rele kans ja miksi? Kun ollaan melko tumpeloita noitten sähköjen kanssaKiitos![]()
pien esim.
[Akku +] - [Lämppäri]
tämä kytkentä on aina päällä ja syö akkusi tyhjäksi
[Akku +] - [Rele ] - [Lämppäri]
tämä kytkentä on päällä ainoastaan kun rele saa heräte virran, joka otetaan johdosta joka on päällä ainoastaan kun mopo on käynnissä/virrat on päällä.
sama efekti saadaan aikaiseksi kytkennällä
[Sähkö samasta paikasta kuin edellisen kytkennän herätevirta ] - [Lämppäri]
Tämä kytkentä nimenomaan rasittaa sähköä antavaa piiriä.
näihin kaikkiin kytkentöihin voidaan (lue pitää) lisätä sulake, eli valmis kytkentä olisi
[Akku +] - [Sulake] - [Rele ] - [Lämppäri]
ja kuten joku aikaisemmin ehdotti releen herätevirta voidaan ottaa mopon takavalosta.
toivottavasti nämä esimerkit selventää asiaa.KIITÄN![]()
Tämä hän on aivan tottaSähköinsinööri kuitenkin tuohon väliin laittaisi vielä pienimmän mahdollisen sulakkeen hoitamaan releen vetopiirin, jotta mahdollisesti hajoava / oikosulkeutuva kahvanlämmittäjien rele ei pimennä pärrän ajovaloja...![]()
Pitääks tämä tajuta niin että kaikki releet pitää suojata erillisellä sulakkeellaTämä hän on aivan tottaSähköinsinööri kuitenkin tuohon väliin laittaisi vielä pienimmän mahdollisen sulakkeen hoitamaan releen vetopiirin, jotta mahdollisesti hajoava / oikosulkeutuva kahvanlämmittäjien rele ei pimennä pärrän ajovaloja...![]()
![]()
Pääsääntöhän tietty on, että jokainen virtapiiri on otettu jonkun sulakkeen takaa. Normaalisti releen ohjauspiiri on aina otettu jonkun toisen laitteen sulakkeen suojaamasta virtapiiristä. Jos varmuuden haluaa maksimoida, suojaa releen ohjauspiirin erillisellä, hyvin pienellä sulakkeella, jolloin tuo myös ainakin teoreettisesti vikaantuva rele ei polta sen virtapiirin sulaketta, josta tuo ohjaus on alun perin otettu.Pitääks tämä tajuta niin että kaikki releet pitää suojata erillisellä sulakkeellaTämä hän on aivan tottaSähköinsinööri kuitenkin tuohon väliin laittaisi vielä pienimmän mahdollisen sulakkeen hoitamaan releen vetopiirin, jotta mahdollisesti hajoava / oikosulkeutuva kahvanlämmittäjien rele ei pimennä pärrän ajovaloja...![]()
![]()
![]()
en mä muuten kommentois mutta "sattu" silmään nää ohjeet![]()