• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kahvanlämmittimien kytkennöistä

Alottelija Aatu

New member
Ostin kahvanlämppärit ja pitäis saada paikoilleen. Homma vaikutti vielä kaupassa niin helpolta että voisin jopa itse onnistua asennuksessa, mutta sit avasin paketin kotona ja johdoissa ei näyttäis mun silmissä olevan mitään logiikkaa ja ohjekirjassa on pelkästään pakolliset varoitukset  
crazy.gif

Kyseessä on siis dicen lämpenevät kahvatupit (myyjä sanoi että olisi helpompi asentaa kuin pelkät vastukset). Molemmista tupeista lähtee kaksi johtoa (musta ja valko), joiden päässä on yksi naarasliitin. Lämmön säätimestä lähtee kolme johtoparia (viherkelta - merkintä, sinivalko + merkintä ja punamusta jossa on säädin merkintä), joiden kaikkien päässä on urosliitin. Ja sit olis vielä yksi johdon pätkä jonka toisessa päässä olis naaraliitin (mustavalko) ja urosliitin (sinivalko) ja toisessa päässä jokin epämääräinen läpyskä johon menee sininen ja punainen johto.

Mikäs menisi mihin? Auttakkee!
...Ekaa kertaa asennushommissa  
thumbs-up.gif
...

Tulipa tuommoset laitettua viime kesänä. Muistaakseni ne liittimet menee ihan vaan toisiinsa ja sitten jää maa- ja virtapiuha.

Jos et suoraan ryöstä sitä virtaa jostakin, niin sitten rele sekaan.

Just tommonen! Miten pistit ne johdot?  
smile_org.gif

Siis hieman tarkemmin kuvaillen.
Noi aikaisemmin esitetyt kytkentäkaaviot näyttäisi olevan tommoselle portaittain säädettävälle kahvalämppärille, joten noi johdot menee jotenkin erilailla. kai.

Mulla ei tossa ole mitään tarroja joista voisi mitään päätellä  
mad.gif

Siis tosta läämönsäätimestä tulevissa kolmessa johtoparissa on merkinnät +,- ja outo säätimen kuva, mutta en kyllä noista osaa vetää mitään johtopäätöstä mihin ne pitäisi liittää
ja lisäksi jos noi vaan pistää yhteen niin jää vähän enemmänkin johtoja yli
nixweiss.gif

Mulla ei tossa ole mitään tarroja joista voisi mitään päätellä  
mad.gif

Siis tosta läämönsäätimestä tulevissa kolmessa johtoparissa on merkinnät +,- ja outo säätimen kuva, mutta en kyllä noista osaa vetää mitään johtopäätöstä mihin ne pitäisi liittää
ja lisäksi jos noi vaan pistää yhteen niin jää vähän enemmänkin johtoja yli  
nixweiss.gif
Melkein kannattaa nyt ottaa yhteyttä ammattiauttajaan enneku palaa koko pandiitti. "ei millään hyvällä..."

Siis vaikka noi johdot liittäisi miten, niin jää enemmän kuin kaksi johdon päätä, ja toisekseen miten hemmetissä pystyn päättelemään mihin noi johdot menee jos ei kerran kyseisiä tarroja ole? Mitä itse päättelisit noista kolmesta merkinnästä joita mainitsin?
Yhdelle autonasentajatutulle näytin jo ja se ei ainakaan keksinyt...

Siis vaikka noi johdot liittäisi miten, niin jää enemmän kuin kaksi johdon päätä, ja toisekseen miten hemmetissä pystyn päättelemään mihin noi johdot menee jos ei kerran kyseisiä tarroja ole? Mitä itse päättelisit noista kolmesta merkinnästä joita mainitsin?
Yhdelle autonasentajatutulle näytin jo ja se ei ainakaan keksinyt...
Pakko vielä tarkentaa että ihanko otit paketista tuon setin? Ja kaikki liittimet on paikoillaan? Jos on, liitäppä ne ja katso montako johtoa jää roikkumaan?

Jos jää monta, ota myyjään yhteyttä.

Juurikin näin tein, ja kolme jää. Onko mahdollista että tossa on kaksi johtoa, jotka menee maadotettavaksi? Onko sulla minkäänlaista muistikuvaa mikä merkintä oli niissä johdoissa jotka menivät tuppeihin? Toista valokuvaa, jossa näkyisi tuppeihin menevien johtojen väri?

Juurikin näin tein, ja kolme jää. Onko mahdollista että tossa on kaksi johtoa, jotka menee maadotettavaksi? Onko sulla minkäänlaista muistikuvaa mikä merkintä oli niissä johdoissa jotka menivät tuppeihin? Toista valokuvaa, jossa näkyisi tuppeihin menevien johtojen väri?
No tuo kawa on jo toisessa osoitteessa, että en muista paremmin. Mutta ei kai siellä kahta maajohtoa ollut. Tupeista ei muistaakseni tullu ku liittimet potikalle. siitä sitten + ja -. Vähän mutua tämä. Oisko joku piuha liittimistä irti?    
nixweiss.gif

Jos saisin tietää, minkä väriseen johtoon noi tupit on liitetty, niin sit ei jäis paljoa vaihtoehtoja noille muille johdoille. Oliko noi tupit siis kuitenkin kytketty molemmat suoraan lämmönsäätimeen ilman mitään välikappaleita?

Jos saisin tietää, minkä väriseen johtoon noi tupit on liitetty, niin sit ei jäis paljoa vaihtoehtoja noille muille johdoille. Oliko noi tupit siis kuitenkin kytketty molemmat suoraan lämmönsäätimeen ilman mitään välikappaleita?
Viittaan erellisehen kommenttihini, se moperi johona nua on/oli, on myyty. En voi tarkistaa seikkaa.

Muut auttakohon tästä eremmäs jos kykenöövät.

Back