Kahvikupin hinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tst
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Niin mielellään kuin haukkuisinkin ABC:tä, niin ei ollut! Taisi olla Teboil "entisen" Turuntien varrelta, en tiedä onko enää edes pystyssä.

Kävin muuten juuri nauttimassa kupillisen erittäin hyvää kahvia, maksoi 3,90e. Onko se paljon vai vähän? Joillekin maailman ihmisistä se on neljän päivän palkka.

Itse en suodatinkahvia juo ja nuo bensa-asemien automaattiespressot on kyllä ihan kauheita säännöllisesti, joten menee melkein aina limun juonniksi.
Kallein kahvi (espresso) on maksanut 6€ mutta sen kyllä kesti helposti, oli puitteet kohdillaan.
Nurkka pöytä tuolla terdellä :)
Eze_terassi.jpg

Pusulan Nesteellä kahvi motoristeille muistaakseni 0,5 €. Saa korjata, jos olen väärässä.
...jäi muuten häiritsemään, taidan käydä tarkistamassa, kun seuraavan kerran lähden ajelemaan... :paikallatuulee:

Pusulan Nesteellä kahvi motoristeille muistaakseni 0,5 €. Saa korjata, jos olen väärässä.
...jäi muuten häiritsemään, taidan käydä tarkistamassa, kun seuraavan kerran lähden ajelemaan... :paikallatuulee:

Oikeassa olet, tuli käytyä&juotua muutama viikko takaperin. Asiallisia mutkapätkiä tuollapäin, pitäisi käydä useamminkin kaffella :orgmp:

No kun nostit kissan pöydälle niin se on välillä täyttä paskaa ja maksaa maltaita.

Suodatinkahvissa halpa ei kyllä useinkaan tarkoita huonompaa, joskus jopa päinvastoin. Todella harvoin sitä jaksaa valittaa, mutta pari kertaa oon onnistunut menestyksekkäästi saamaan kupin tuoreemmasta pannusta, oikeastaan aina kun oon kysyny. ABC on hyvä siitä että automaattikahvi on tasalaatuisesti kehnohkoa.

Yleisesti ottaen kahvin juonti on turvallisinta vilkkailla huoltsikoilla joilla pannu menee vauhdikkaasti. Pitänee avata toinen ketju paikoille josta saa laadukasta kahvia.

Itse en suodatinkahvia juo ja nuo bensa-asemien automaattiespressot on kyllä ihan kauheita säännöllisesti, joten menee melkein aina limun juonniksi.
Kallein kahvi (espresso) on maksanut 6€ mutta sen kyllä kesti helposti, oli puitteet kohdillaan.
Nurkka pöytä tuolla terdellä :)
katso liitettä 4519

maksaisin mielelläni 6 ekua kahvistani tuolla terassilla:grin:

Jos en ihan väärin muista, niin pieni kahvi maksoi 70-luvun alussa ~50 penniä.
Markat vaihtuivat euroiksi vuonna 2002, jolloin kahvikuppi maksoi huoltiksella 5-6 mk.

Jos tuon 70-luvun alun 50 pennisen muuttaa Nordean rahanarvokerroinlaskurilla tämän päivän arvoon, niin se vastaa nyt 70 senttiä ja se olisi kahvikupin oikea hinta :D
Vuoden 2002 kahvikupin 5-6 mk:n hintaan suhteutettuna kahvikupuillinen maksaisi nyt 1,02 - 1,22 €. Sillähän sen saakin, pitää vaan matkustaa Suomenlahden yli :orgmp:

Minulle 2 euroa on kipukynnys, peraatteesta en kahvista enempää maksa (paitsi ehkä ravintolassa)

http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakkaat/S%C3%A4%C3%A4st%C3%B6t/Sijoittaminen/Rahanarvonkerroin+laskuri/42717.html

ABC kahvi on parantunut hieman aiemmista vuosista, mutta paskaa se on edelleen. Itselläni se on kyllä kahvin laatu eikä hinta tärkein. Kahvikuppi suhteessa muuhun elämiseen ja ajelemiseen kuluvaan rahamäärään on naurettavan pieni summa vaikka jois huoltamokahvia 2-viikon loman jokaisena päivänä 2-3 kuppia/päivä.

Ne paikat, missä saa kahvin siitä sellaisesta lasipannusta ovat usein parhaita. Automaattikahvit tyyliin ABC ym. vastaavat ovat täyttä kuraa.

On muuten huomioitava kahveen hinnassa kuppikoko, enkä tarkoita nyt myyjää:) Jos sellainen pieni kuppi maksaa jossain 2€ ja isompi motti toisaalla saman verran niin siitä voi miettiä litrahintaa.

Ison motin tilavuus lienee jotain 1,5 desiä, joten 2€ kuppihinnalla tulis litrahinnaksi jotain 13 euroa. Onneksi mopot ei kulje kahvilla, kuskit vain.

Tokihan tuossa kahvin hinnoittelussa on mukana palkka-, kiinteistö-, kirjanpito- ym. ym. kuluja, eli ei sitä hintaa ihan pelkästä kahvista kuitenkaan makseta, vaikka maksetaankin... perkele vai miten se meni???

jos mä käyn ajaa jonku reilun parin sadan kilometrin lenkin ja pysähdyn jonnekkin kahville, se on yks vitun hailee maksaako se kahvi 1 euron vai 3 euroo.
Muutenki juon kahvia "ulkona" harvoin, et se ja sama.

^^Niin, tuskinpa tuo kenenkään lomabudjetissa ihmeemmn tuntuu... Kuitenkin 3 kuppia kahvia päivässä hintaan 2,3 € tekee vuodessa huikeat 2518,50 €

Minä en ainakaa suunnittele reittiäni sen perusteella mistä löytyy halvin kahvi, vaan mikä on mukava reitti ajella.
Ja siellä pysähdytään kahville jos siltä tuntuu.
Tätähä voi jatkaa ikuisuuden, mut mä toimin näin. Joku muu tekee toisella tavalla:thumbup:

^^Niin, tuskinpa tuo kenenkään lomabudjetissa ihmeemmn tuntuu...

Ei se ehkä lomabudjettia kaada, mutta kyllä 2x päivässä 9 päivän lontoonreissulla teki takautuvasti laskien about satasen pelkkään kahvilassa käymiseen. sillä saa jo yli kolme tankkia bensaa...

tammelan pyhäjärven leirintäalueen kahvio terasilla järvi rannassa 2m:p kahvi ja sämpylä halpa :D sika halpa

Onkohan kyseessä tämä Venesilta, Saaren kansallispuiston kupeessa?
Just vedin kupin kahvia ja hyvän munkin = 2€.
Ja mukavat tytöt palveli.

Mä luovutan kahvirahani aina kun mahdollista yksityisyrittäjälle, maksoi mitä maksoi. :thumbup:

Minä lopetin oluen ja viinanjuonnin sekä tupakoinnin niin nyt on varaa juoda kahvia ja ostaa bensaa.

Onkohan kyseessä tämä Venesilta, Saaren kansallispuiston kupeessa?
Just vedin kupin kahvia ja hyvän munkin = 2€.
Ja mukavat tytöt palveli.
:) tollanen ilmotus löyty niitten sivuilta:jippikaijee: Motoristi-tiistait!

Joka tiistai jokaiselle moottoripyörällä liikkuvalle immeiselle tarjolla kahvia vain 0,50e kuppi!

Tervetuloa! :blink: oon kai sattunut sit paikalle tiistaina

Back