• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaksiosainen sadeasu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alexz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ei ole kyllä koskaan vesi tullu niskasta tai kaulasta sisään, ja ihan helvetinmoisissa sateissa tullu ajettua. Tosin ei mitään "aamusta sateeseen ja illalla perille" tourinkia, mutta uudeltamaalta tampereelle perussateessa. No tosin viimeks sateessa jostain karkkilasta virttaalle ihan kunnollisessa vesisotkussa parituntia ja en kokenut kastuneeni. Tosin vasta perillä huomas että yksosainen nahka oli kaikkialta läpikostea, mutta se ei sillälailla tunnu ollenkaan märältä kuin tekstiilikamat.

Scott Ergonomic Pro DP sadeasu. On hyvä, ei hiosta. Tosin ihan pieneen pakettiin ei pakkaudu.

Jos haluaa sadekortsun ratakäyttöön, niin RS Taichilla on mielenkiintoisen oloinen ryysy: NXR003. Tuo on tietääkseni 2-osainen ja hengittävähkö. Ei ole tarkoitettu reissuamiseen sateessa koko päivää. Koko pitää kuulemma valita pykälää suuremmaksi kuin mikä nahkapuvun koko on.

https://www.storm-motor.fi/ajovarus.../sadevarusteet/h2-sadeasu-neonkeltainenmusta/ tuolla tulee suojauduttua ja aivan saakelin hyvä: viime kesänä kun ei auringosta tarvinnut murehtia, tuli vedettyä parhaimmillaan yli 1000 km/vrk tuolla sateessa enkä kastunut kertaakaan. Ja toimii mainiona lisäeristeenä kylmänä aamuna startatessa, kulkee omassa säilytyspussissa varsin näppärästi (itsellä useimmiten takaritsillä kiinni mustekalalla - on sitten lähellä tarvittaessa).

Ehdottomasti paras kaksosanen on yksosanen:grin:

Itselläni tuppaa muovikatepyörässä kastumaan yleensä vain kädet ja hartiat. Niinpä pelkkä takki olisi helpompi vetää ylle, jonnei ole tiedossa koko päivän ajoa monsuunisateessa.

Harkinnassa pieneen tilaan pakkautuvan kevyen sadetakin hankkiminen paksun ja hiostavan yksiosaisen tilalle. Ennemmin ajan pari tuntia kaatosateessa kuin alan kuljettamaan mukana sadeasua, joka yksinään täyttää melkein koko tankkilaukun.

Harkinnassa pieneen tilaan pakkautuvan kevyen sadetakin hankkiminen paksun ja hiostavan yksiosaisen tilalle. Ennemmin ajan pari tuntia kaatosateessa kuin alan kuljettamaan mukana sadeasua, joka yksinään täyttää melkein koko tankkilaukun.
Mac in a Sac menee pieneen pussukkaan.
Pussukan koko on halkaisija 8 cm x 17 cm. XL koko.
Paino on 265 g pussukan kanssa.
Pieni pakkauskoko ja hyvä takki.

Mac in a Sac.jpg

Miten nuo koot menevät? Tällainen voisi kiinnostaa. Oon ite noin 177 cm ja 83 kg, niin oisko XL sopiva nahkojen päälle?

EDIT: Näitähän saa Motonetistä. Pitää mennä ihmettelemään.
Koot ovat isoja.
XL koko mahtuu oman Sweep Adventure 2XL ajotakkini päälle.
Minä olen 180 cm ja 95 kiloa.
Pienempi menee sinulla nahkojen päälle kyllä.
Siinä on huppukin, mutta sen saa rullattua kauluksen takana olevaan taskuun.
Tuoltahan niitä tosiaan löytyy eri värisinä, klik

Viimeksi muokattu:
Back