• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaliningrad

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Blogia luettu mielenkiinnolla, varsinkin reissunne loppuosaa, koska samoilla suunnilla heinäkuun alkupuolella. Muistatko suurinpiirteiden ajoaikaa Brno- Lodz ja Lodz- Kaliningrad.
T:Petteri
Brno-Lodz oli suht nopea pätkä. Circuiltilta liikkeelle vähän yli kolme ja yhdeksän maissa olimme perillä.

Lodz-Kaliningrad oli sateinen ja hitaampi sen jälkeen, kun Gdanskin motarilta poistutaan. Gdanskin motari loppupätkällä maksoi, olikohan 25 zlotya/pyörä (kuutisen euroa, kortit toimi hyvin maksussa). Tullin jälkeen tie Kaliningradiin on hyvässä kunnossa ja suora. Kaupungissa liikkuminen hidastuu taas tosi paljon ja ainakin meidät Tomtom ohjasi erikoisia reittejä. Lähdettiin noin klo 8.30 (täyteltiin paprut aamulla) ja perillä varmaan noin 15.30. Tullissa kului jonkin verran aikaa, varmaan noin 1,5 h.

Lodzista poistuminen vei aamulla aikaa suht paljon, sillä liikennettä oli reilusti.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Kiitos tiedoista. Nyt alkaa olemaan kesän Alppi ja F1 matkan aikataulut ja ajoreitit kasassa. Juhannuksen jälkeen lähtö Milanoon ja Kaliningradissa yöpyminen to 5.7.
Kuulumisia voi seurata FB sivulta: Alppi ja Formula matka 2018.

T: Petteri
 
Oikein mukavasti meni tullit niin Kaliningradiin kuin poiskin. Mennessä homma oli selkeä ja meidät siirrettiin hetken ihmettelyn jälkeen omalle kaistalle, jossa olisivat opettaneet meille ajoneuvolapun täytön. Siinä vaiheessa yllätimme oikein hyvää enkkua puhuvan virkailijan kaivamalla valmiiksi täytetyt laput ja siitähän mies ilahtui. Ei siis sarkastisesti, vaan ihan oikeasti. Yksi virhe oli tullut matkatavaroiden suhteen kun Venäjän tankkausreissuilla ei ikinä ole matkatavaroita mukana. Ystävällisesti korjasivat korjauskynällä eikä tarvinnut täyttää lappuja uudestaan. Aikaa meni varmaan noin 1,5h. Sisään tultiin etelästä Gretzhotki-Mamonowo -ylityspaikalta.

Poispäin mentiin Kuurinkynnäälle eli Liettuaan. Oikein sujuvasti sujui sekin. Viikonlopun MM-kisat saattoivat vaikuttaa positiivisesti rajan toimintaan ja meille ainakin jäi positiivinen fiilis.

Itse kaupungissa viihdyimme hyvin yhden yön. Sukellusvene B-431 tuli nähtyä ja nautiskeltua edullista sekä maistuvaa ruokaa ja juomaa. Hotel Kaliningrad oli erinomainen hintaan nähden ja vartioitu parkki takapihalla. Booking tarjosi kahdelle matkaajalle yhdessä huoneessa aamiaisineen hintaa 86€, joten bookkasin vain huoneen hintaan 56€ ja aamiaisen sovin tiskillä. Maksettavaa tuli noin 68€.

Kaiken kaikkiaan oikein hyvä kokemus ja mukava poikkeaminen tylsästä Puola-Baltia -suorituksesta.


Mitenkä siinä tulli-ilmoituksessa pittäisi ne matkatavararastit olla? 2.1 kohtaan ilmeisesti, mutta että määrä...sivulaukut ja takalaukku? Lähtö Kalinigradin kautta kohti Kreikkaa 30.6
 
Mitenkä siinä tulli-ilmoituksessa pittäisi ne matkatavararastit olla? 2.1 kohtaan ilmeisesti, mutta että määrä...sivulaukut ja takalaukku? Lähtö Kalinigradin kautta kohti Kreikkaa 30.6

Eikös niihin 2.1 2.2 ja 2.3 kaikkin tule ruksi kohtaan ei jos ei ole mitään erityistä tullattavaa tavaraa?
 
Mitenkä siinä tulli-ilmoituksessa pittäisi ne matkatavararastit olla? 2.1 kohtaan ilmeisesti, mutta että määrä...sivulaukut ja takalaukku? Lähtö Kalinigradin kautta kohti Kreikkaa 30.6
No meillä oli njet, kerran yleensä ravataan vaan tuossa Svetogorskissa autoja tankkaamassa, mutta korjasivat da ja viivalle ykkönen/viiva. Muistaakseni ykkönen, vaikka olihan meilläkin molemmilla sivulaukut, bägi tarakalla ja tankkilaukku. Eli ehkä laittasin vaan Da ja jättäsin numerokohdan tyhjäksi. Laittaa sitten mitä haluavat. Vaikea sanoa, voi vaihdella käytäntö virkailijan mukaan.

Numeroa en muista, mutta kohta taisi olla se accompanied luggage.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Vaalimaalla ei tarvinnut enää migraatiolappuja (pieni lappunen) itse täytellä, vaan printtasivat valmiin lappusen Venäjän tullin puolesta. Kuulin jotain huhua, että Kaliningradissa olisi sama tilanne nykyään. Voiko joku vahvistaa?
 
Vaalimaalla ei tarvinnut enää migraatiolappuja (pieni lappunen) itse täytellä, vaan printtasivat valmiin lappusen Venäjän tullin puolesta. Kuulin jotain huhua, että Kaliningradissa olisi sama tilanne nykyään. Voiko joku vahvistaa?
Juu, näin oli. Ei siis pitäisi tarvita pikkulappua.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Vaalimaalla ei tarvinnut enää migraatiolappuja (pieni lappunen) itse täytellä, vaan printtasivat valmiin lappusen Venäjän tullin puolesta. Kuulin jotain huhua, että Kaliningradissa olisi sama tilanne nykyään. Voiko joku vahvistaa?

Tämä oli vain jalkapallokisojen ajan voimassa, nyt palattu takas lappuihin.
Hassua sinällään..., mutta maassa maan tavalla! :D
 
Ollaan lähdössä ylihuomenna reissuun ja tämä Kaliningrad hieman houkuttelisi, kun viisumeissakin on vielä virtaa.
Netistä olen kovasti tavannut ohjeita ja lapun täyttö tyssäsi ykkös-kohtaan: mistä lähtenyt ja minne menee.
Jotkut sanovat, että suomalainen lähtee AINA Suomesta ja toiset sanovat lähtömaan olevan maa, josta aikoo rajan ylittää.
Kumpi on oikein?

Itse ymmärrän näin:
Jos reittini on Suomi-Viro-Latvia-Liettua-Kaliningrad- Puola.
Niin silloin tulee Liettua ja Venäjä tuohon kohtaan: mistä - minne.

Kysymys saattaa olla ihan typerä, mutta kun osaan sanoa: "Da ja Njet", niin sillä kovin pitkälle mennä jos rajalla kimurantteja kyselevät. :p

Tuo "normi" Itärajan ylitys on selkee.
 
Nuijamaan ja Imatran raja-asemilla on pikkulaput printattu vielä kauan jalkapallokisojen jälkeenkin. Viimeksi kävin ke 29.8.
 
Viimeksi muokattu:
Ollaan lähdössä ylihuomenna reissuun ja tämä Kaliningrad hieman houkuttelisi, kun viisumeissakin on vielä virtaa.
Netistä olen kovasti tavannut ohjeita ja lapun täyttö tyssäsi ykkös-kohtaan: mistä lähtenyt ja minne menee.
Jotkut sanovat, että suomalainen lähtee AINA Suomesta ja toiset sanovat lähtömaan olevan maa, josta aikoo rajan ylittää.
Kumpi on oikein?

Itse ymmärrän näin:
Jos reittini on Suomi-Viro-Latvia-Liettua-Kaliningrad- Puola.
Niin silloin tulee Liettua ja Venäjä tuohon kohtaan: mistä - minne.

Kysymys saattaa olla ihan typerä, mutta kun osaan sanoa: "Da ja Njet", niin sillä kovin pitkälle mennä jos rajalla kimurantteja kyselevät. :p

Tuo "normi" Itärajan ylitys on selkee.


Lithuania-Russia kirjoitin lappuun jolla Kaliningradiin menin.

Sivulaukut katsovat mukana kulkevaksi tavaraksi, lukumäärä 1.
 
Eilen meni 2,5 h tullissa Kuurinkynnäksellä. Siinä ajassa ehtii hyvin täyttämään ne englanninkieliset kaavakkeet. Pari puutetta ja yksi virhe, mutta niiden korjaus ohjattiin kärsivällisesti.

Tänään lähtiessäni selvisin puolessa tunnissa, mutta Puolan tulli veikin sitten kaksi tuntia.

Klaipedasta non-stop lautta kynnäkselle 5 ekua ja, tiemaksu 5 ekua ja molemmin puolin rajaa.
Navissahan ei sitten ollut vennään osoitteita, tiet kyllä jotenkin oli, mutta eri paikoissa kuin maastossa????
 
Back
Ylös