• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kamoja hommaamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chd
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä jostain fleecepaidastakaan siellä alla paljon ole iloa jos tuuli menee heittämällä puvusta läpi. Jotkut 2-osaiset ovat aika hyvin tuuletettuja, joten ei kannata varmaan valita sellaista ensimmäiseksi puvuksi.
Omassa T-Agessa ei mitään tuuletuksia ole, ainoastaan joustimet taipeissa. Halvemmissa malleissa ei noita joustimiakaan ole, niin ei tuule pahasti läpi. Perforointeja on jossain malleissa, mutta ei kaikissa.

Itse tarkenin säässä kuin säässä tuon T-Agen kanssa. Kyllä ne on sormet mitkä jäätyy näillä keleillä ensin, vaikka mitkä tumput olis kädessä.

Onko nahka ensimmäiseksi/ainoaksi asuksi kuin fiksua? Itse sijoitin goreasuun ja kesämmällä sitten ajattelin katsella nahkaisia.. Tuntuu hirvittävältä palella tuolla jotkin nahkapyysat jalassa, vaikka ois kuinka hotin näköset
biggrin.gif

Onko nahka ensimmäiseksi/ainoaksi asuksi kuin fiksua? Itse sijoitin goreasuun ja kesämmällä sitten ajattelin katsella nahkaisia.. Tuntuu hirvittävältä palella tuolla jotkin nahkapyysat jalassa, vaikka ois kuinka hotin näköset
biggrin.gif
Ite tein niin että ostin tekstiilit ensin kustannussyistä.. nahkojen oston jälkeen niihin ei oo tarvinnu koskea.. Nahka pitää todella hyvin tuulta, joten ei ne kovin kylmät ole, jos alla on muutakin kuin stringit
tounge.gif

Heh, no mä taidan pysyä noissa goreissa, enneku on varaa ostaa muutakin alle, kuin ne stringit
biggrin.gif

Eurobikerista hankin popot ja räpyläsuojukset, huippulaatua sikaedullisesti.

Oikein hyvä mesta on tuo, palvelu on hyvää ja henkilökunta ystävällistä. Suosittelen.
talktohand.gif

Heh, no mä taidan pysyä noissa goreissa, enneku on varaa ostaa muutakin alle, kuin ne stringit
biggrin.gif
huh hah hei.... Goret... käsite sinänsä mutta samantyyppisiä tuotteita/ tuotenimiä on useita...

itselläni nämä tix texit kantaa wedenpitäwyyden osalta nimeä D-Dry.
Tuotemerkki yes... Edulliset ja on pitäneet hyvin weden ulkopuolella. Takissa & Housuissa irroitettawa wuori.

ajattelin koklata ensikesänä nahkatakki+textiili housut yhdistelmää,tuli hankittua richan lemans takki ja monsuun housut ,dainesen vulcan nahka rotsi.Maksaahan nuo.Mutta pelkän nahka vermeiden varaan en kyllä lähtis, mutta että molemmat niin sitten.Ekaks hankkisin textiili varusteet ja halpojahan nuo näyttäis nykyisin olevan ja laatukin näyttäis olevan melko hyvää.Alta 300e saa jo ajopuvun joten
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kannattaa hankkia sellaiset ajoasusteet, joissa on itsellä kiva olla. Ei ehkä alkuun tarvitse ihan sellaista race-asua vaan alemmas tulevalla vyötäröllä oleva takki ja housut.

Nahka ei ole sen kylmempi asu kuin GoreTex-asukaan, vaikka osasta kommentteja saa sen käsityksen. Nahkojen alle täytyy vain laittaa asiallinen alusasu, niin se on yhtä lämmin ja kuitenkin tukevamman tuntuinen kuin tekstiiliasut. Sateella täytyy sitten pukea sade-asu päälle, mutta se ei ole kallis.

Tuo jo aiemmin mainittu Richan Force tai Monza nahkatakki ovat ihan mukavia, mutta Monzassa on hiukan enemmän taskuja ja vyötärö alempana.

Varsinaisissa kaksi-osaisissa ei ole kauheasti taskuja ja niiden takin ja housujen mittasuhdetta ei voi muuttaa, koska asu myydään kokonaisuutena.

Lisäksi esim. Richan Samourahi ja muidenkin kaksiosaisten pukujen takki on todella lyhyt, eli vyötärö ylhäällä. Siksi sellaista takkia ei välttämättä oikein tule käytettyä muualla kuin pyöräillessä. Esim. Monza on oikein mukava nahkatakki muulloinkin.

Nahkaa suosittelen lähinnä siksi, että siihen useimmat päätyvät sitten lopulta kuitenkin. Se antaa niin mukavasti tukea ja tuntumaa.

Alusasuksi sitten vaikkapa Bikers winstopperit tai vastaavat. Ei palele. Reilulla tonnilla saa ihan hyvän ajoasun noin alkuun kypärää, kenkiä ja hanskoja myöten. Shopissa eniten on myyty Richaa, mutta myös MP-Asu, Alpinestars yms. löytyy ja kuupista AGV, Shoei, Schuberth ja HJC, kengistä Daytona, Oxtar, Sidi ja Richa, eli moneen lähtöön sopivat systeemit.
wink.gif

Jos olet Helsingin lähistöltä, niin tervetuloa sovittelemaan sopivaa pakettia.

t. Shoppilaiset

Hyviin ajovarusteisiin kannattaa satsata. Itse ostin ensin hyvät goret ja nyt olen muutaman vuoden ollut ostamassa nahka-asua. Viime kesänä ostin jo sadeasun sillä ilmeisesti nahkapuku ei liiemmin vettä siedä. Nyt nahat kiikarissa - löytyis vaan hyvät ja naiselliset.
wink.gif

Oon itteki ostamassa pyörää ja varusteita. Mietin vaan että kannattaa koko paketti ostaa samasta liikkeestä vai ostaa varusteet jostain eri paikasta. Kuinka paljon vois yrittää tinkiä tässä tapauksessa varusteiden hinnasta? kokemuksia?

Aijoo ja oon ajattellut nahkasettiä. Ajo olisi lähinnä kaupunki ajoa ja matka-ajoa kyykyllä.

biggrin.gif
Itse aloitin harrastuksen parikyt vuotta vanhalla nahkapuvulla. Ajoin melkein kaks kautta ja sitten ostin uudet tix tex tekstiilit. Onhan ne tekstiilit helpot ja vaivattomat,mut jos mietitään puhtaasti ajamista niin nahka on ainoa oikea materiaali. Jos ei todella tuu vettä ku Esterin perseestä,ni tekstiilit jää kaappiin ja nahkat käyttöön.Ei lepata,ei liu satulassa,turvalliset ja kaiken lisäksi ei tod. ole kylmät. Nahkapuvut ei itseasiassa hirveästi päästä tuulta läpi ja ainaki itsellä on riittäny alle vain t-paita ja fleece ym.. ja ei tod. ole kylmä..
thumbs-up.gif
smile_org.gif

Mites tietääkö joku tosta mp-asun Jimi TX takista? Mitenhän sellanen toimis jos hommais tollasen ja sitte tuon unit 3 sisätakin siihen, se toimis sitte kesälläki paremmin. Kylmemmissä säissä sisätakki alle. Tohon pakettiin sitte yhdet ohuemmat ja toiset paksummat gore housut.

Paljon ollut puhetta täällä noista richan nahoista, tuli vaan mieleen että mikä kauppa täällä etelä-suomessa (mieluiten helsingin alueella) myy kysestä merkkiä jos haluaisi käydä testaamaan pukuja. Maahantuojan sivuilla kyllä näkyy jälleen myyjät mutta monissa kaupoissa on vain pari rotsia ja hyvin niukasti kokoja. Eli missä etelä-suomen laajin richa valikoima? Ja onko tietoa ulkomaisista kaupoista joista voisi hankkia richaa edullisemmin kuin suomesta?

Mikä on paras umpikypärä 200-300€ luokassa?

Back