Oltiin marraskuun lopussa Teneriffalla Americaksen vieressä ja mopo oli tarkoitus ottaa kolmeksi päiväksi. Pitkään näitä keskusteluja selanneena päädyin ekaksi kyselemään täältä:
www.teneriffa-on-bike.de
Mutta olin myöhässä (kk ennen lähtöä) kyselyjeni kanssa koska ainoa pyörä joka oli jäljellä oli BMW F700GS "deep chassis", tarkoittanee jotain matalarunkoista mallia? Lisähankaluutta toi heidän nettisivut, ne on pelkästään saksaksi, jota en osaa juurikaan. Onneksi google kääntäjä auttoi, ja loput sujui sitten sähköpostilla englanniksi. Kolme päivää liian matalalla pyörällä oudoissa maisemissa arvelutti, joten kiitin kauniisti tarjouksesta ja jätin sen valitsematta.
Seuraava paikka oli sitten tämä:
www.canariasmotorent.com
Heidän nettisivut on myös englanniksi, joten asia selveni paljon helpommin. Varaus tapahtui sähköpostilla englanniksi, ja he vastailivat nopeasti posteihin. Ja heillä oli vapaana BMW F700GS normaalisatulalla, joten siihen päädyin.
Kun menin taksilla paikalle noutamaan pyörää heidän konttoriltaan (Adeje), niin heidän tilat on pikkasen hämäävässä paikassa. Samassa liikekompleksissa toimii huoltoasema, kahvila ja kauppa, sekä ainakin yksi kadulle päin oleva iso liiketila oli tyhjä. Mutta heillä on isot logot tilojensa yläpuolella, joten paikka löytyi lopulta helposti. Tilat oli siistit ja järjestyksessä. Heidän valikoimissaan on BMW ja KTM pyöriä, ja kaikki näytti melko tuoreilta. Lisäksi he järjestävät jotain offroad-juttuakin, ainakin pari cross/enska Hussea oli siellä tiloissa näytillä.
Ilmeisesti paikan omistaja luovitti mulle pyörän, ja kaikki sujui hyvin. Ottivat kuvat passista, ajokortista sekä luottokortista. Sovittu vuokra maksettiin heti.
Tankkilaukku kuului hintaan, ja se osoittautui todella hyväksi valinnaksi. Siihen mahtui kaikki tarpeellinen. Ja kannessa paikka kartalle. Eikä tarvinnut tehdä omia virityksiä kamerarepusta tms. Takaboxia ei pyörässä ollut. Varauksen yhteydessä kysyin että onko pyörässä virtapistoke ja he sanoivat että on, mutta se olikin se pienempi malli, ja mun navin laturissa oli se isompi töpseli. Ajattelin että tällä mennään. Tämä on kuitenkin saari ja ei täältä pääse pitkälle eksymään.

Käytin navia sitten pelkällä akulla tarpeen mukaan, ja tähän akku riitti ihan mainiosti. Oman navin telineen toin mukanani ja laitoin ohuen kumisuikaleen telineen ja tangon väliin ettei jää jälkiä.
Lisäksi kun kysyin että tarvitaanko jotain järeää ketjulukkoa tms, niin sanoivat että ei ole koskaan heidän pyöriä varastettu. Lukitsee vaan ohjauksen kun jättää sen parkkiin niin se riittää. Pyörässä oli hälykin mutta se ei toiminut kaukosäätimestä. Pyörä näytti muuten olevan hyvässä kunnossa.
Kun luovutin pyörän niin paikalla oli joku toinen hemmo, ja hänen kanssaan tehtiin loppuselvitykset. Hän oli ilmeisesti näitä offroad-puolen järjestäjiä. Illalla sitten pyörän luovuttanut heppu soitti mulle ja kysyi että oliko kaikki hyvin. Olin pikkasen yllättynyt tästä, ajattelin että pyörässä oli ollut jotain huomauttamista. Mutta hän halusi vain varmistaa että kaikki oli mennyt hyvin. Siinä vasta palvelua!

Sanoin että kun tullaan tänne päin uudelleen niin otan varmasti yhteyttä.
Kaikki omat ajovarusteet vein mukanani. Tätä he myös suosittelivat. Kypärä meni käsimatkatavarana omassa pussissaan (kamera/lapparirepun lisäksi), en kysellyt keltään mitään ja kukaan ei siihen puuttunut
Jotain ajovideoita täällä:
https://www.youtube.com/user/Toizander
Mulla oli ainakin kivaa.

Vasta harjoittelen näitä, joten jälki ei ole hääppöistä. Seuraavalla kerralla sitten paremmin