Kapeampi takanakki

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ZX-9R:ään 180/55 alle vaan.

190/55 katurenkaista minulla ei ole kokemusta, mutta ainakin radalla se on erinomainen.

Luottamusta on jotenkin enemmän 190/55:een,
kokemuksesta 190/55 tuntuu myös kestävän paremmin.
Kantsii ottaa selkoa että ottaakos toi 190/55 kiinni takahaarukkaan/huggerrin ajettaessa kovaa. Viime syssynä ihmettelin että kylläpäs uusi R1 polttaa gummia tossa alastaron lähtösuoralla mut juttu olikin se että äijällä oli siinä 190/55 gummi ja täysillä ajettaessa se otti haarukkaan kiinni ja poltti kivan raidan keskelle gummia.
 
Olisi kyllä kiva päästä ensi kesänä kokeilemaan isoa tonnista radalla. Tietäisi sitten vähän sen fiiliseron mikä on 600 cc vs. 1000 cc. Näyttäisi olevan suht' tehokas peli tuolla. Pitääkin aloittaa pyöränvaihtoneuvottelut..  
tounge.gif
Juu,

kerrassaan mainion oloinen Gixuhan siellä oli myynnissä juu. Mikäs siinä, sellasella pääsee. Aika raskas lintta vaan ajaa, mut rattimiehet vie niitä kyllä
cool.gif


Tollahan kyykyttäis vaikka Erkka Korpiahon kilpurin
thumbs-up.gif
 
Juu,

kerrassaan mainion oloinen Gixuhan siellä oli myynnissä juu. Mikäs siinä, sellasella pääsee. Aika raskas lintta vaan ajaa, mut rattimiehet vie niitä kyllä  
cool.gif


Tollahan kyykyttäis vaikka Erkka Korpiahon kilpurin  
thumbs-up.gif
Kyllähän oma pikkugixxeri palvelee mua jaktkossakin, turha hyvää ja toimivaa on vaihtaa.  
smile_org.gif
Mutta ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja vertailukohdan saamiseksi olisi hienoa päästä ajamaan radalla tuollaisella isolla pyssyllä. Kadulla moisen vertailun tekeminen olisi turhan riskialtista ja toisaalta myös vertailu jäisi suppeammaksi.
 
Tossa 180 renkaassa on kosketuspinta asfalttiin pienempi kuin 190:n. Onko sitä pintaa tarpeeksi siirtämään lähemmäs 145 hevosen ja 105nm:n takarengastehon tiehen suht turvallisesti?  
baaa.gif
Kyllä 180/55:ssa pito riittää normaaliin avaukseen. Itselläni oli 160hp/116nm takanakilla.
062802moto_prv.gif
Ei 190:kään kestä täyttä kaasua mutkasta, vaikka pitääkin hieman paremmin (se lähinnä kestää paremmin). Molemmat vaativat tarkkaa kaasukättä kun niitä viedään limiitillä. Mutta 180/55:kin keulii avatteassa ja vaihtaa linjaa sen verran sukkelammin, että vaihto kannattaa jos rata-ajo kiinnostaa.

Kuten sanottu aikaisemmin, isoon pyörään 190/55 on parempi vaihtoehto, mutta se rajoittaa rengasvaihtoehdot kisakumeihin. Eli ei märkäpitoa ja todella huono ote tiehen kylmänä. Ne ovat myös kohtuullisen epästabiileita töyssyisellä alustalla.
 
Back
Ylös