• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Katalysaattorit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja speedy15
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

speedy15

New member
Olen ostamassa uutta pyörää kymmenen vuoden ajotauon jälkeen.

Vuoden 2005 mallit näyttävät olevan usealla merkillä katteja. Mitä mieltä olette niistä? Onkohan niiden kanssa tulossa ongelmia / lisäkuluja? Esim. kaasari ja kat tuntuu hiukkasen vanhalta yhdistelmältä. Eli uskaltaako ostaa vai pitäisikö katella käytettyä?

Mulla on ZRX:ssä(vm.-03, kaasarikone) katti ja hyvinhän tuo on toiminut, tosin oon harkinnu kokoputkiston hankintaa, jolla tuosta "kissasta" pääsee kätevästi eroon...Painaakin varmaan niin perkkeleesti.

Kaikissa 0603 jälkeen rekiteröidyissä mopoissa pitää olla katti. yleensä se on vaimentimessa, joka kuitenkin nakataan mäkeen.

Suurimmassa osassa katti mopoja ei ole mitään lambadaa yms. mikä toisi lisää vikaherkkyyttä. vrt. 90 alun katti + kaasari autot

osta pois vaan se uusi
sport05.gif

Kiitti kommenteista. Tää palsta vaikuttaa muutenkin varsin pätevältä mitä olen tässä muutaman päivän aikana surffaillut.

Joo, ei kai noissa KATeissa mitään riskiä kai piile. Jäi vaan vähän epäilyttämään kun usean MP-liikkeen myyjä ei sanonut / osanut sanoa muuta kuin että ne nykyään on pyörissä ja eikä se vaikuta tehoon.

Eivät kehunut, että on pienemmät päästöt tms. maailmapelastuu myyntipuheita.... vaan että sliparin laiton yhteydessä ne yleensä aina poistetaan.
biggrin.gif

Sehän on totta että ilman kattia haitalliset? päästöt ovat moninkertaiset, mutta toisaalta pyöriä on varsin vähän verrattuna autoihin joissa ei ole kattia (autojen keski-ikä Suomessa kai vieläkin reippaasti yli 10 v).

Autoissa saa (tai ainakin jossain vaiheessa sai?) jonkun veroalennuksen katalyysaattorista. Onkohan pyörissä sama juttu?

- Speedy

Joo, vitut sademetsistä, jos sen poistamisella saa 2 lisäheppaa ja makeemmat äänet
biggrin.gif

Back