• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Katanoista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JIMJAK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muistan Spectren... Se on oman ainkansa customeita, jotka tehtiin vakiomallista pienentämällä takarengasta
Jos tarkkoja ollaan niin vakiomallissa (Z1100A) oli täsmälleen saman kokoinen takarengas (130/90-16) eli tuon aikaisen mittapuun mukaan leveä rengas! Tuo 16-tuumainen teki pelin melko tukevaksi ajaa, mutta kului kyllä melko nopeasti.
 
Pari muutakin eroavaisuutta e.m. lisäksi perusmalli/Spectre:
- kardaaniveto
biggrin.gif

- kromiosat mustakromattuja. Spectressä ei kromi kiillä.
cool.gif

- KYB:in ilmapumput edessä ja takana
sport05.gif

- sivukopat

..muutakin varmasti löytyy. Olisi kiva pistää LTD viereen ja vertailla.
eek.gif
 
Nimi on kuulostaa tutulta mutta aikaa on vierähtänyt jo jonkin verran joten menee arvailuksi.
Hämärästi arvelisin että sillä oli -82 eli täyshopea Katana.

062802jumpie_prv.gif
 
jostakin japanin katanasivuilta kattelin, jotta olivat tehneet vielä ns. retrokatanan, samannäköinen kuin se alkuperäinen vanha, mutta vuosimalli 200? oliko 2000?

eturengas oli kaiketi pienempi ja etu- sekä takapää kaiketi vankempia.
 
Täällähän tuntuu olevan tietoa vanhan liiton suzukeista liikkeellä. Sellasta olisin vaan kyselly, että mitenkä paljon samaa/eroa on GSX 1100 E ja GSX 1100 EFE malleissa? Onko EFEä edes liikkeellä suomessa paljon? Ainoat mitä olen nähnyt on ollu jollain matkakatevirityksellä. Näin vaan aikoinaan jossain englantilaislehdessä, taisi olla streetfighters, ilman katetta olevan EFEn rakenneltuna nykyaikaiseksi alustan ja vähän muidenkin paikkojen osalta ja siitä tietysti iski kova kiinnostus hankkia samanlainen peli itsellekin rakenneltavaks. Omakohtaisia kokemuksia ei sellasesta pyörästä ole, varsinkaan uutena, koska ne on vaan muutaman vuoden mua nuorempia.
Kertokaa, jos vaan tiedätte jotain näistä..
 
Täällähän tuntuu olevan tietoa vanhan liiton suzukeista liikkeellä. Sellasta olisin vaan kyselly, että mitenkä paljon samaa/eroa on GSX 1100 E ja GSX 1100 EFE malleissa?
Kertokaa, jos vaan tiedätte jotain näistä..
Tiedä löytyisikö noista vanhemmista suitsista tietoa oheisesta linkistä:
http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html
Myös tuolta löytyy ainakin gixxer-kuskeille mukavaa alkuperäistäkin kirjallisuutta sekä räjäytyskuvia (erityisesti library-linkistä):
http://www.oldskoolsuzuki.info
 
Kaivellaan näitä vanhoja ja nostellaan pinnalle…
wink.gif


Tuohon viimoiseen kysymykseen jb600:lle:

Erot riippuvat vuosimalleista, sillä ”aikaisempaa” E:tä (sitä katanahenkistä) tehtiin kai vuosina 1981-1983 ja siitä uudistettua E/ES/EF- mallistoa 1984-1987 (korjatkaa joku jos ihan hakotiellä…).

Vuosimallisarjat poikkeavat toisistaan sangen paljon, voidaan jo puhua eri pyörästä. Rungon ohella kaikki muu poikkeaa toisistaan, suurin yhtäläisyys on tietty moottorissa, vaikka siihenkin vuosikohennusta tehtiin. Sylinterien porausta kasvatettiin 72mm:stä 74mm:iin (tilavuus kasvoi 61cm3), imuventtiilejä suurennettiin 2mm, imukanavat suurennettiin, kuten myös kaasarit (34mm -> 36mm). Myös öljyjäähdytin tuli tähän malliin vuonna 1984. Puristussuhde kasvoi myös 9,7:1:een. Näiden muutosten myötä koneteho nousi 122hv/8500rpm. Tietty myös männät ja kytkin ovat vahvistettiin uusia tehoja varten.

EF:iä on Suomessa jonkun verran, meikäläiselläkin yksi, ja muutamia on vastaan tullut. Useimmat ovat näitä EF-malleja, jotka on varustettu kokokatteella. Mallia sai myös nimellä ES, joka oli varustettu puolikatteella, ja E:nä, joka oli naku. En tiedä näistä maahantuotuja määriä, mutta epäilisin silti että EF:ää on tuotu eniten Suomeen. Pari E:tä olen bongannut, mutta niistä ei voi olla varma onko niistä poistettu kate vai onko ne uitettu… Eli jos kyse on näiden uudempien E- ja EF- mallien eroista, erona on vain tuo 3,5kg painava kate. Sen kun ottaa pois ja asentaa valolle kannattimet, eroja on mahdoton huomata…
 
Tuo Katana on kyllä rumankaunis... Tässä (klik) yksi niistä kauniista yksilöistä. Asustaa tietenki Rovaniemellä. Tuo viestissä aiemmin esiintynyt itäsuomalainen turbo-katana (musta-oranssi?) lienee sekin rollosta peräisin. Tiedän paikkakunnalta löytyvän vielä yhden 83-mallisen, edelleen alkup.omistajalla ja turbolla sekin. Tietysti.
 
roista tuokin tbo katana on, nukuin sen vieressä napsuntallilla kesempänä, tai lähellä. siellä niitä ahdettuja oli useampi ja ovatten levinneet ympärsuomen aikojen kuluessa tai osa niistä.
 
Oonpas minäkin nukkunut sen vieressä siellä napsulla.
033102bebe_1_prv.gif
Vaan minäpäs oon ajannukki sillä...
baaa.gif
 
Jos oikein olen ymmärtänyt niin ekoissa katanoissa runko on sama putkisellainen kuin tavallisessa GXS 1000 E:ssä. jos näin on niin aika pehmyt kampe ajettavaksi kovemmissa (yli 140 km/h) nopuksissa
sport05.gif
. Epäilen että sama runko on omassanikin 750 E:ssä...? Stämmer det?
 
Mukavaa luettavaa tämä palsta. Heräsi kiinnostus hankkia joskus mainittu pyörä talliin seisomaan ja "esittelykäyttöön". Miksei tuolla muutaman kerran vuodessa ajaisikin...
Mobile.de ei antanut hakutulokseksi kuin yhden 1100 Katanan (-83).
 
Voi Ziisus! Ajatuksissa palailin minäkin 80-luvulle kun luin tarinoitanne. Itsellä oli 82-vm Katana 1100 uutena ostettuna,ja perään liuta aina keväällä tullut uusin Kawan nopein malli.Silti Katanassa oli spirittiä eniten kaikista näistä. KERKERin 4-1 putkella saatanallinen meteli, oli makee vetää hiljaisena kesäyönä moottoritietä suoraan ja lujaa,tunsi elävänsä!Oli se pirun hienoa aikaa!
 
tounge.gif
Meillä emäntä ajelee-83- 1100e:llä eikä anna millään lupaa laittaa siihen hyrrää putkeen vaikka kaikki tarvittavat himmelitkin olis nurkissa lojumassa. Mutta voin luvata että aika lohduttomalta se tuntuu ajettavaks nykylaitteidenrinnalla.
 
Viimeisissä, pyöreälamppuisissa 82-83-mallissa oli 111 hv, jos en ihan väärin muista. Vanhemmat neliskanttisilla valoilla olleet taisivat olla ihan ilman E:tä ja niissä oli vähemmän tehoa.
Oikaiskaa jos menee väärin.
just noin se menee. itellä oli joskus gsx1100e ja siinä oli 111hv. nätti hopeinen muskelipyörä se on. vieläkin kelpaisi.

vanhemmissa neliskanttilamppuisissa pelkissä gsx1100 malleissa oli jotakuinkin tasan 100hv.
 
Kaivellaan näitä vanhoja ja nostellaan pinnalle…
wink.gif


Tuohon viimoiseen kysymykseen jb600:lle:

Erot riippuvat vuosimalleista, sillä ”aikaisempaa” E:tä (sitä katanahenkistä) tehtiin kai vuosina 1981-1983 ja siitä uudistettua E/ES/EF- mallistoa 1984-1987 (korjatkaa joku jos ihan hakotiellä…).

Vuosimallisarjat poikkeavat toisistaan sangen paljon, voidaan jo puhua eri pyörästä. Rungon ohella kaikki muu poikkeaa toisistaan, suurin yhtäläisyys on tietty moottorissa, vaikka siihenkin vuosikohennusta tehtiin. Sylinterien porausta kasvatettiin 72mm:stä 74mm:iin (tilavuus kasvoi 61cm3), imuventtiilejä suurennettiin 2mm, imukanavat suurennettiin, kuten myös kaasarit (34mm -> 36mm). Myös öljyjäähdytin tuli tähän malliin vuonna 1984. Puristussuhde kasvoi myös 9,7:1:een. Näiden muutosten myötä koneteho nousi 122hv/8500rpm. Tietty myös männät ja kytkin ovat vahvistettiin uusia tehoja varten.

EF:iä on Suomessa jonkun verran, meikäläiselläkin yksi, ja muutamia on vastaan tullut. Useimmat ovat näitä EF-malleja, jotka on varustettu kokokatteella. Mallia sai myös nimellä ES, joka oli varustettu puolikatteella, ja E:nä, joka oli naku. En tiedä näistä maahantuotuja määriä, mutta epäilisin silti että EF:ää on tuotu eniten Suomeen. Pari E:tä olen bongannut, mutta niistä ei voi olla varma onko niistä poistettu kate vai onko ne uitettu… Eli jos kyse on näiden uudempien E- ja EF- mallien eroista, erona on vain tuo 3,5kg painava kate. Sen kun ottaa pois ja asentaa valolle kannattimet, eroja on mahdoton huomata…
sitä Eetä, kuten katanaakin tehtiin vuosina 1982 alkaen vasta. EF tuli 1984 ja suomeen juuri se kokokatettu iso pyörä, iskutilavuus oli suomenmalleissa 1135 cm3, ja ainakin jenkkilään vietiin 1150 cm3 kokoisina ko. mallia. sitä en muista tuliko isompaa sitten myöhemmin myös suomeen, koska aloitin kawakauden ja isompi innostus suikkiin hiipui.
 
Back
Ylös