• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kate/tuulilasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahvajussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vahvajussi

Kouluttaja
Tersve,

Olisko kellään kokemusta 9R:n tuulilaseista? Kypärä humisee vallan perkuleesti maantienopeuksissa. Testasin sitten niin, että nousin seisomaan tapeille ja humina loppui kuin seinään.

Mulla on pleksi ilmeisesti vääränmallinen tällaiselle pätkälle ja se vissiin sitten ohjaa kaiken ilman kypärän sisään. Itse en kuitenkaan juuri mitään näistä plekseistä tiedä ja olisin kysynyt olisiko kellään tietoa jostain hyvästä pleksistä joka ohjaisi ilmavirran eri paikkaan? Olen tuolta http://www.mra.de/Marken/KAWASAKI/ZX9R'98-.HTM katsellut kyseiseen malliin olevia pleksejä, mutta en uskalla sikaa säkissä tilata... ettei vaan sama humina jatku uudenkin pleksin myötä
wink.gif

Kiitoksia
smile_org.gif

Jussi

Ruuvasin eilen Gixeriini MRA:n tuplakuplan ja kyllä se heittää tuulen hieman paremmin kypärän tienoille kuin originaali pleksi.

Tuskinpa saat huminaa kokonaan loppumaan, mutta kyllä kannattaa kokeilla tuplakuplaa, tai sitten suoraan jotain touring-mallia, joka on tuntuvasti korkeampi, kuin vakio...

Näihin asioihin ei oikein ole yksiselitteistä vastausta, kun on niin monta muuttujaa, kuten kypärän merkki + malli, kuskin pituus + leveys, pyörä ja sen kate, jne... Kawassasi on kuitenkin melko suuri ja leveä etukate, joten kyllä sinulla on hyvät mahdollisuudet saada parannettua tilannetta !

p.s. jos humisee pahasti, niin käytä ihmeessä tulppia, niin minäkin nykyään teen, kun tuo ihmisen kuuloaisti ei ole uusiutuva luonnonvara !!!

Juu. En minä varmaan kokonaan huminaa pois saa, mutta kun nyt saisi edes vähän vaimenemaan
wink.gif
Noita muuttujia tosiaan on paljon, pitäisi varmaan kokeilla eri pleksejä, mutta se ei käytännön syistä taida kovin helpolla onnnistua. Sitten taas jos ostaa sian säkissä, pelkään että tilanne voi mennä jopa huonommaksi
sad_orig.gif
Tuota touring -mallia olen vähän harkinnut, ainakin eri paikkaan se varmaan ajoviiman ohjaa.

Minkäslainen tämä tuplakupla oikein on?
omg.gif
Mahtaako Kawaan sellaista löytyä..

Mä ostin cebariin spoiler pleksin ja siinä ainakin meteli sen kun paheni
033102ass_1_prv.gif
,
mutta kylmällä ilmalla tarkenee paremmin
buttrock.gif
..
Jos meinaa saada huminat edes vähäksi, lienee syytä siirtyä sohvapyörä osastolle.

Spoileripleksi oli mullakin vanhassa zzr:ssä ja humisi niin helvetisti. Oli pakko pitää aina korvatulppia. Nykynen 9r -95 on hiljanen kun mikä orkkis pleksillä, verrattuna zetorin räiskään.

Mulla on -01-mallisessa ysissä MRA:n tuplakupla ja mielestäni se toimii melko hyvin. En tiedä onko se nyt välttämättä sen hiljaisempi kuin alkuperäinen, mutta ainakaan ei tule niin pahoja tuulenpyörteitä. Ja sateella vähän kyyristymällä pääse melko hyvin suojaan, jos vaikka ei tullut sadeasua matkaan tai ei kuuron takia jaksa sitä pukea.

Juu. En minä varmaan kokonaan huminaa pois saa, mutta kun nyt saisi edes vähän vaimenemaan  
wink.gif
Noita muuttujia tosiaan on paljon, pitäisi varmaan kokeilla eri pleksejä, mutta se ei käytännön syistä taida kovin helpolla onnnistua. Sitten taas jos ostaa sian säkissä, pelkään että tilanne voi mennä jopa huonommaksi  
sad_orig.gif
 Tuota touring -mallia olen vähän harkinnut, ainakin eri paikkaan se varmaan ajoviiman ohjaa.

omg.gif
tuolla sun laittamassa linkissä näkyi olevan tuplakupla 9r:ään,racing screen vai millä nimellä se nyt oli.

Oman lyhyyteni takia säädin pyörän pleksiä ruuveilla vääntäen hieman alemmas ja huminat väheni selvästi.

omg.gif
tuolla sun laittamassa linkissä näkyi olevan tuplakupla 9r:ään,racing screen vai millä nimellä se nyt oli.[/QUOTE]
Mulla näyttäis nyt olevan toi perusmalli, jos nyt oikein osaan kattoo...on niin samannäköisiä noissa kuvissa
biggrin.gif

Pitäisköhän sitä kuitenkin ostaa sika säkissä ja tilata toi tollanen racing-malli?

Josko nyt eka kuitenkin kattois, jos tota nykyistä pystyis vähän viritteleen..

Dremel käteen ja lyhennät sen pleksin että ilmavirta ei enää hakkaa kypärään.

Tai ostat 2m ladon-oven. Tuossa vaihtoehdot.

Back