• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Katsastustodistus??

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Jos tilaa moottoripyörää saksasta niin sen mukana tuleva katsastustodistus maksaa kuulemma 150e. Onko mitään toista keinoa hommata tuo todistus?Tuntuu vähän kohtuuttomalta hinnalta.
 
Tarkoitatkohan tuolla katsastustodistuksella vaatimuksenmukaisuustodistusta ?
Vaatimuksenmukaisuustodistuksen voi tilata myös suoraan Saksasta esimerkiksi Dekralta, maksaa 60€. Suomesta (katsastuskonttorit, maahantuoja) sen tilaaminen voi maksaa tuon 150€.
Jos olet tilaamassa pyörää Saksasta sovi vastapuolen kanssa, että hommaa sinulle samalla ko. todistuksen...
Se mitä tietoja todistukseen tarvitaan riippuu tuotavan pyörän vuosimallista (kts. taulukko)

http://www.ake.fi/pdf/MPjaL5ver1_2.xls
 
Ece-todistusta juuri tarkoitan. Jos ostan pyörän yksityiseltä saksasta ja haluan että suomalainen firma vain toimittaa sen minulle niin miten se todistuksen hommaaminen sitte ihan käytännössä hoituu?
 
Semmosia saa suomesta sen kyseisen merkin maahantuojalta. Hinta vaan on aika suolanen 100€ (honda).

Sellasen voi tilata saksasta katsastuskonttorilta. Faksilla tilattuna maksaa 50€

Helpoimmallla pääsee tietenkin jos saa sellasen mukaan sieltä saksasta.
 
Muutaman kappaletta on tullut tilattua vaatimuksenmukaisuustodistuksia suoraan Saksasta suzukin maahantuojalta. Kirjeessä on on tullut todistus saksan- ja englanninkielellä sekä 19 sivuinen suomenkielinen ohjekirja.

Hintana on niinkin hurja kuin 0 euroa. Maahantuojan kirjekuoreen on frankkeerattu 7,70 euroa maksua mitä eivät ole edes veloittaneet minulta.

Lisäksi olen tarvinnut muutaman tarkennuksen eräisiin papereihin, jonka ovat minulle faksanneet välittömästi.

Tätä voisin kutsua asiakaspalveluksi ja eivät tosiaankaan veloittaneet mitään.

Todistus on tullut pyynnistä noin viikossa kotiin postitse.
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Hepa @ Helmi. 28 2003,22:26)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Muutaman kappaletta on tullut tilattua vaatimuksenmukaisuustodistuksia suoraan Saksasta suzukin maahantuojalta. Kirjeessä on on tullut todistus saksan- ja englanninkielellä sekä 19 sivuinen suomenkielinen ohjekirja.

Hintana on niinkin hurja kuin 0 euroa. Maahantuojan kirjekuoreen on frankkeerattu 7,70 euroa maksua mitä eivät ole edes veloittaneet minulta.

Lisäksi olen tarvinnut muutaman tarkennuksen eräisiin papereihin, jonka ovat minulle faksanneet välittömästi.

Tätä voisin kutsua asiakaspalveluksi ja eivät tosiaankaan veloittaneet mitään.

Todistus on tullut pyynnistä noin viikossa kotiin postitse.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
viitsitkö laittaa saksan suzukin maahantuojan yhteystiedot tänne, luulisin että muutkin tarttee noita..
smile.gif
 
Tartkoitatteko "vaatimuksenmukaisuustodistuksella" ne todistukset missä lukee millä direktiivillä esim lukko, jarrut, melu, nopeusmittäri ja päästöt ovat hyväksyttyjä?

Itelläni nyt sama ongelma...päähän tulee että balalaika soi....

Miten sitten jos se pyörä on ensirekisteröity jossain muualla ku saksassa, pitääkö sen todistuksen tilata siitä maasta missä se on ensirekisteröity?
Mun tapauksessa se on belgia, mutta onnistuisko tilata esim saksasta tyf tai dekralta?

ja jos hepa on vielä elossa, niin mikä se osoite on mistä oot niitä tilannu?

Ois nastaa
 
Hello ja sorry kun en ole huomannu threadia. Ota www.suzuki.de ja sieltä emaili ja pyydä ece-bestätigun.

Otan huomenna toimistosta paperit mukaan niin laitan tarkemmat speksit kuten puh.nro, fax.nro, osoite, email jne... muistuttakaa jos jotain vielä sattuu kiinnostamaan.
 
Jos ostatte mopon saksalaisesta MP-kaupasta, niin kannattaa myös kysyä CoC-paperia kauppiaalta. Minun pyörän myyjä otti yhteyttä suoraan saksan Kawasakiin, joka toimitti sen paperin. Se ei tainut olla ihan sama kuin TUV:n toimittama CoC/ECE paperi, sillä siitä puuttui päästö/melu-arvot. Mutta siitä löytyi e-tyyppihyväksyntä numero kyseiseen mopoon ja se olikin ainoa asia mistä suomessa katsastaja oli kiinnostunut.
 
Jos mopo on suht uusi tarvitaan hämmästyttävän monta e-tyyppihyväksyntää. Jos pyörä on esim. 1996 mallinen ei tarvitse kovinkaan montaa e-hyväksyntää.

Maahantuojalta useamman todistuksen hankkineena on joka kerta ollut tarvittavat tiedot, pois lukien vm. 2000 intruder 1400 ece-paperista puuttui hyväksyntä jarruista, seisontatuesta ja jostain muusta mitä en enään muista. Niistäkin oli mainista, mutta väärä ece-hyväksyntä joka heitti yhdellä numerolla. Asian sain korjattua faksaamalla sinne pyynnön jotta saisin ko. asioihin ece-hyväksynnän, koska ilman hyväksyntää pyörä ei olisi mennyt katsastuksesta läpi jarrujen osalta. Paperi tuli takaisin faksilla vielä samana päivänä.
 
Sen verran tiedän että mun pitää saada lukkolaitteen, jarrujen, pakokaasupäästöjen, melun ja nopeusmittarin hyväksymisdirektiivit, tai miten sen nyt sanois...
Aika dorkaa toimintaa taas kerran, jos saan sanoa...
033102ass_1_prv.gif
 
Onkohan, muuten tässä vaatimuksenmukaisuustodistusrumbassa jokin vuosimalliraja. Toistaiseksi jokin taho väittää pokkana, ettei -90 ja vanhemmista pyöristä tätä tarvittaisi, vaan kuinkahan on?
withstupid.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Maple @ Maalis. 14 2003,06:52)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Onkohan, muuten tässä vaatimuksenmukaisuustodistusrumbassa jokin vuosimalliraja. Toistaiseksi jokin taho väittää pokkana, ettei -90 ja vanhemmista pyöristä tätä tarvittaisi, vaan kuinkahan on?
withstupid.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
-89 vai -90 ja sitä vanhemmissa ei tarvitse, tänään tosin kuulin että vuosimalli raja olisi -87 ??


Pääperiaatehan on että pyörässä pitää olla ne pakolliset varusteet ja todistukset esim. pakokaasupäätöksistä mitkä olivat suomessa voimassa pyörän valmistusvuotena.. näinollen omassa uudenkarheassa -82 jammussa ei ole esim. vilkut pakollisena, tulivat pakolliseksi vasta vuonna -83
062802moto_prv.gif
 
Tässä on kuva (toivottavasti saa selvää) siitä todistuksesta jonka Kawasaki Europe toimitti yhdenmukaisuustodistuksena. Se myös kelpasi katsastusmiehelle, en tiedä mikä ero siinä on sitten TUV:n/Dekran toimittamaan todistukseen.  
wow.gif
 
Jaa-a....ei tossa kyllä ilmene ne pykälät ja direktiivit millä ne on hyväksyttyjä.
Taidanpa mennä tänään tonne katsastuskonttorin puolelle vähän kyllä selvittelemään, koska mulla alkaa pikkuhiljaa toi v#t#tuskäyrä nousta noitten katastusdiktaattoreiden kaa....
 
Se oli tuo "Betriebserlaubnisbogen Nr. e1-92/61-00117/00" joka ilmoittaa sen pyörän kokonaistyyppihyväksynnän (jos ymmärsin oikein). Se perusteella se katsastusmies näki omasta tietokoneelta kaikki muut tarvittavat tiedot. Noista e-Tyyppi hyväksynnistä löytyy tietoa tuolta AKE:n sivuilta.
062802moto_prv.gif
 
Jaa-a. Tässä oma todistus. Ei (vielä) varmuutta siitä, kelpaako. Kovasti on kuitenkin kaikenlaisia virallisen näköisiä merkintöjä...
 
Muistahan ottaa kopio itsellesi (jos haluat) tuosta dokumentista, sillä jos se kelpaa katsastusmiehelle niin se pitää sen itsellään etkä saa sitä takaisin...
lookaround.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tuhma-VN @ Maalis. 17 2003,16:55)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Muistahan ottaa kopio itsellesi (jos haluat) tuosta dokumentista, sillä jos se kelpaa katsastusmiehelle niin se pitää sen itsellään etkä saa sitä takaisin...
lookaround.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Käytäntö näköjään vaihtelee konttoreittain, minä sain pitää Dekralta saamani alkuperäisen todistuksen itselläni, lienee katsastuskonttorilla ottaneet siitä kopion.
 
Back
Ylös