• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Katteitten puhdistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ilkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minä olen puhdistanut katteet raakasti vain tärpätillä, puhdistuksen jälkeen olen sitten laittanut vahan päälle.
En ole huomannut maalipinnan reagoineen mitenkään tärpättiin.

Tärpätillä lähtee kaikki mömmöt tosi hyvin

joopajoo, tossa ku liimailin yks päivä noi puuttuvat tarrat kylkeen kiinni nii spriillä puhdistin eka katteet kaikesta liasta ja pölystä että tarra tarttuu paremmin. no ei siinä mitään, mutta ku se paikkamaali. niin. katetta on uudelleenmaalattu ja se maali alko himmentymään. mitä lie halpismaalia käytetty siihen. onneks en kyllä hirveesti sillä spriipaperilla niihin uudelleenmaalattuihin pintoihin koskenu ja kyllä vahallakin alko taas kiiltämään mutta harmittaa kyllä pikkasen.
vanteet sain jollain bilteman öljynpoistajalla irti tosi helposti sen jälkeen kun jollain millä lie yleispesuaineella olin niitä tuloksetta yrittäny poistaa monta minuuttia.

sanoi:
vanteet sain jollain bilteman öljynpoistajalla irti tosi helposti sen jälkeen kun jollain millä lie yleispesuaineella olin niitä tuloksetta yrittäny poistaa monta minuuttia.

öööö.... siis.... vanteissa olevan lian
biggrin.gif

Castrolin ketjuvaha on sen verran ihmeellistä ainetta, että ketjuissa ei tunnu pysyvän kovinkaan hyvin, mutta kyllä se muissa paikoissa tuntuu pysyvän kuin tauti.
Millään ei meinaa saada irti sitä paskaa vanteista.

Kannattasko kokeilla tota dieselin lisäainetta? Kuhan ei vaan lähde maali vanteista.

Mitään järkeä lutrata liuottimilla tai öljyillä,
kun kuitenkin joutuu vahaamaan ja pelkkä
vahakin ajaa saman asian.

Lähtee kuten yllä on kerrottu eri rasvaliuottimilla ja autovahalla, mutta myös valopetroolilla eli siis lamppuöljyllä, jolla tarvittaessa voi ketjujakin puhdistaa, käsittääkseni niitä vahingoittamatta.

Lähtee kuten yllä on kerrottu eri rasvaliuottimilla ja autovahalla, mutta myös valopetroolilla eli siis lamppuöljyllä, jolla tarvittaessa voi ketjujakin puhdistaa, käsittääkseni niitä vahingoittamatta.

Lämppuöljylle ääni täältäkin. Samalla aineella voi putsata takaswinggiä, vannetta, ketjuja jne. Niin ja hintaa 2,5e/L

Kyllähän rasva bensalla tai tärpätilläkin lähtee, mutta mitä sitä turhaan käsiä noin koviin liuottimiin sotkea..

Dieseliä tai lamppuöljyä rättiin ja menoksi
buttrock.gif
- tuntuu toimivan yllättävän hyvin rasvapohjaisiin tahroihin
wink.gif

Itse oon nuo putsannu Mr. Muscle keittiönpuhdistusaineella. Hyvin on lähtenyt ja pyöräkin on haissut raikkaalle. Hajuvaihtoehtoina tais olla sitruuna ja joku muu.
biggrin.gif
Kannattaa kokeilla
thumbs-up.gif

Back