Jepuli
New member
Nyt on näköjään ajauduttu semmoiseen tilanteeseen, että iski katuendurokuumeen päälle. Tuossa katselin hintoja ja kallistuin alustavasti pieneen V-Stromiin. Pienen pähkäilyn jälkeen tuli iidea, että melkein samalla rahalla saisi Saksalasta muutaman vuoden vanhemman isomman pyörän. Kyllähän tommoinen pienempi olisi järjellä ajateltuna mulle varmaan paras vaihtoehto, mutta kukapa aina (tai koskaan) viitsisi järkeä kuunnella...
Tässä vaiheessa pisti silmään KTM:n Adventuret. Lukemieni kommenttien perusteella pienempi on tarkoitettu hyvin pitkälti hiekkateille. Eikä muidenkaan yksisylinteristen maantieominaisuuksia kehuta taivaisiin. Itse kuitenkin ajelen enimmäkseen asfaltilla (, mutta en sentään moottoritiellä kuin pakon edessä).
Eli nyt olisi kiikari käännetty kohti isoa Adventurea. Hauskaksi asian tekee se, että en ole tainnut koskaan nähdä kyseistä laitetta livenä. Ja se nostaakin kysymyksiä. Minkäkokoisille ihmisille se on tehty? Vertailun perusteella KTM olisi istuinkorkeudeltaan 7.5 cm:ä korkeampi kuin nykyinen pikku-Banditini. Itse olen n.180 cm, 70 kiloa ja lahkeen pituus 32 tai 33 tuumaa. Ylettääkö tuossa jalat ollenkaan maahan vai pitääkö talvella joko A) mennä kasvatuslaitokseen tai 2) hommata painoa parikyt kiloa lisää, että jouset narahtaisi pohjaan ja päkiät maahan...? Yllättävän usein kuitenkin joutuu tilanteeseen, että pyörällä täytyy pakittaa. (Tosin just tuli mieleen, että en ole koskaan koittanut taluttaa/työntää vaan olen aina istunut ja lykkinyt. Liikkuisikohan laite paremmin survimalla?) Ja onko kenelläkään tietoa, onko Tampereen tai Jyväskylän suunnalla yhtään Adventurea näytillä eli koeistuttavana? Motopalsta ei ainakaan tunnustanut. Entäs satula? Jossakin sitä kehutaan hyväksi ja jossain manataan kovaksi (, mutta muuten toimivaksi). Onko tuokin vain tottumiskysymys?
Että nyt vaan omistajat/testanneet laukomaan totuuksia katuenduroista. V-Stromista näyttääkin olevan pitkä ketju.
Täältä tähän. Katsotaan, mihin suuntaan kuume kehittyy. Ja rahavarat. Toivottavasti ei jää vain haaveeksi.
Tässä vaiheessa pisti silmään KTM:n Adventuret. Lukemieni kommenttien perusteella pienempi on tarkoitettu hyvin pitkälti hiekkateille. Eikä muidenkaan yksisylinteristen maantieominaisuuksia kehuta taivaisiin. Itse kuitenkin ajelen enimmäkseen asfaltilla (, mutta en sentään moottoritiellä kuin pakon edessä).
Eli nyt olisi kiikari käännetty kohti isoa Adventurea. Hauskaksi asian tekee se, että en ole tainnut koskaan nähdä kyseistä laitetta livenä. Ja se nostaakin kysymyksiä. Minkäkokoisille ihmisille se on tehty? Vertailun perusteella KTM olisi istuinkorkeudeltaan 7.5 cm:ä korkeampi kuin nykyinen pikku-Banditini. Itse olen n.180 cm, 70 kiloa ja lahkeen pituus 32 tai 33 tuumaa. Ylettääkö tuossa jalat ollenkaan maahan vai pitääkö talvella joko A) mennä kasvatuslaitokseen tai 2) hommata painoa parikyt kiloa lisää, että jouset narahtaisi pohjaan ja päkiät maahan...? Yllättävän usein kuitenkin joutuu tilanteeseen, että pyörällä täytyy pakittaa. (Tosin just tuli mieleen, että en ole koskaan koittanut taluttaa/työntää vaan olen aina istunut ja lykkinyt. Liikkuisikohan laite paremmin survimalla?) Ja onko kenelläkään tietoa, onko Tampereen tai Jyväskylän suunnalla yhtään Adventurea näytillä eli koeistuttavana? Motopalsta ei ainakaan tunnustanut. Entäs satula? Jossakin sitä kehutaan hyväksi ja jossain manataan kovaksi (, mutta muuten toimivaksi). Onko tuokin vain tottumiskysymys?
Että nyt vaan omistajat/testanneet laukomaan totuuksia katuenduroista. V-Stromista näyttääkin olevan pitkä ketju.
Täältä tähän. Katsotaan, mihin suuntaan kuume kehittyy. Ja rahavarat. Toivottavasti ei jää vain haaveeksi.