• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaupan koeajopyörä+varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ampparix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuka on sanonut, että kaveri on yritysjohtaja? Ja mitä ihmeen väliä sillä edes olisi mihinkään?

Jos sitä on paalua taskussa enemmän kuin riittävästi, niin hyvä vaan, sitten ei varmaan ole ongelma kuitata täysimääräisinä myös laskut omista sairaalakuluistaan (jos tekee jotain noin typerää).

Sinä siis haluat varauksetta paapoa aivan kaikkia, ja korvata yhteisestä pussista kaikki ilmeisimmätkin omat hölmöilyt. Se ei ainakaan pienennä vakuutusmaksuja eikä verotusta, eikä pistä ketään miettimään etukäteen onko sittenkään järkeä.

Tällaisten vammat eivät myöskään ole yleensä mitään pieniä, tai halpoja, tai nopeita parantaa, joten loppusummat saattavat kasvaa yksittäisissä tapauksissakin satoihin tuhansiin, kun esimerkiksi ensin hoidetaan kalliisti takaisin elävien kirjoihin, ja sitten kuntoutetaan vuosikausia takaisin työelämään.

Joten siksi olen melko päinvastaisella kannalla, ja mielestäni jopa perustellusti. Nuo hölmöilyt siis ovat pois sinulta ja minulta, jos se menee ehdottamallasi tavalla. Mutta onhan meillä kaikilla tietenkin oikeus mielipiteeseemme.

Ninkuin sanoin ja sanon kolmatta kertaa...Korvaan mielelläni muidenkin ihmisten sairaalakulut.
Niitähän aiheuttaa alkoholinjuojat ja tupakoitsijatkin.Sukupuolitautien saajat jne...
Vai otetaanko kaikilta tasapuolisesti pois ne "muiden" maksamat korvaukset.
Kun hölmöilevät suojattomalla seksillä ja saavat pirulaiset Aidsin verensiirron seurauksena.Olis pitänyt heidänkin tietää paremmin.
Nääs ni ei tule tulkinnoista riitaa?

Minä taas en korvaa mielelläni kaikkien kuluja. Alkoholistit, tupakoitsijat jne, on aina kuitenkin enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraisia tapauksia.

Mutta jos joku on aidosti niin pässi, että lähtee ajamaan moottoripyörällä ilman kypärää, ja käy kehnosti, niin koitettakoon hänet hoitaa silti kuntoon, jos se enää onnistuu, koska niin sivistysvaltioissa kuuluu tehdä. Mutta maksakoon moiset ihan vaan omistaan, ja olkoon myös täysin tietoinen tästä jo ennen kuin lähtee tekemään mitään. Se on reilu peli: saat ottaa ylimääräistä riskiä, mutta täysin omalla vastuullasi. Jos taas haluat yhteiskunnan tarjoaman avun täysimääräisenä käyttöön, niin noudatat sen asettamia sääntöjä.

Jaa, että alkoholistit ja tupakoitsijat on vähemmän syyntakeellisia?
Ja vähemmän ITSEHANKITTUJA vammoja on alkoholin ja tupakan aiheuttamat sairaudet?
Kuin se, et joku lähtee innoissaan koeajolle ja loukkaakin päänsä.Ilman kypärää ;)
Kumpikohan on vakavampi harkinnan puutteen osoitus?
Kumpikohan on pitkäaikaisen väärinkäytön ja kumpi hetkellisen huolimattomuuden aiheuttamaa ;)
biggrin.gif

Ootko nyt iha varma mistä puhut?
Hehee...ja tän jälkeen mun ei enää tarttekaan sun kanssas väitellä, taisit sanoo jo kaiken.

Hypoteesi:
Kaveri on yritysjohtaja ja maksaa tuloistaan veroja 50-60 prossaa...kuukaudessa enemmän kuin joku tienaa vuodessa.
Eiköhän se ole silloin maksanut omat sairaskulunsa?
Vaikka sattuu hölmöyttään mälläämään tuliterällä TurboHayabusallaan?

Miten tuo oletus lähtee siitä, että joku joka on kyllin tyhmä kolaroidakseen on myös rutiköyhä ja elää yhteiskunnan varoilla?
Että se on sinun tai minun raha, jolla hommat kustannetaan?

Kuten jo sanoin tuolla aiemmin.
Minä maksan vakuutusmaksuja-niistä en ole kuitannut penniäkään ulos.
Samoin maksanut veroja koko aikuisikäni ja jo ennen sitäkin..
Eikä haittaa pätkääkään, että se raha käytetään sille, joka tarvitsee.
Vaikka se olis puliukko, joka jäi jonkun auton alle.
En jaksa olla kateellinen ihmiselle, jolla on vähemmän kuin minulla?

Tuolla logiikalla ei kannata luovuttaa vertakaan.Se saatetaan käyttää jonkun hulttion hyväksi?
Sataprosenttisesti samaa mieltä.

Ai niin! Kuoliko se pikkutakki mies? Vai hangataanko taas aivan turhasta?

Ja vähemmän ITSEHANKITTUJA vammoja on alkoholin ja tupakan aiheuttamat sairaudet?
Kuin se, et joku lähtee innoissaan koeajolle ja loukkaakin päänsä.Ilman kypärää ;)
Kumpikohan on vakavampi harkinnan puutteen osoitus?
Kumpikohan on pitkäaikaisen väärinkäytön ja kumpi hetkellisen huolimattomuuden aiheuttamaa ;)
biggrin.gif

Hehee...ja tän jälkeen mun ei enää tarttekaan sun kanssas väitellä, taisit sanoo jo kaiken.
Ei näitä asioita voi mitenkään verrata keskenään.

Ensinnäkin: tupakointi tai viinanjuonti on sallittua, kun vaan on ikää, kypärättä ajo on kiellettyä. Se ei tietenkään tarkoita, että mikään niistä olisi järkevää.

Toisekseen, tupakoinnin tai viinanjuonnin haitat ilmenevät vuosien tai vuosikymmenten päästä, ja on hyvin vaikea osoittaa, että esim. tuo syöpä johtuu tupakanpoltosta, tai että tuo vaiva viinanjuonnista. Tässä moottoripyöräilyyn liittyvässä asiassa mahdolliset vammat tulee silmänräpäyksessä, ja lisäksi voidaan hyvin selkeästi osoittaa, että ne johtuvat pitkälle vain siitä, ettei olla noudatettu määräyksiä & ollaan otettu tarpeetonta riskiä.

Joten, keksippä vähän osuvammat vertailukohdat.

Kumpikohan on vakavampi harkinnan puutteen  osoitus?
biggrin.gif

Kunnallisvaali ehdokas
biggrin.gif

Sinussa on ainesta,ei kahta puhetta
bowdown.gif

Kumpikohan on vakavampi harkinnan puutteen  osoitus?
biggrin.gif

Kunnallisvaali ehdokas  
biggrin.gif

Sinussa on ainesta,ei kahta puhetta  
bowdown.gif
Tänks, jos en kuitenkaan...
Toiset ihmiset vaan tykkää puhua itsensä...pussiin  
biggrin.gif
tounge.gif

Mutta jos vielä palataan asiaan, niin muutaman sadan metrin koeajo tai pyörän siirto...
Se nyt ei vaadi kypärää, sillä tuskin kenenkään tarkoitus on ajaa nurkan taka kippamaan.
Yleensä tuollaset ajot tehdään aika hiljasella nopeudella ja jos siitä kaatuu, harvemmin päätään lyö...ihon kyllä raapii.
Muuten Suomessa ajelee isot laumat motoristeja ilman kypärää kesäisin ja ihan laillisesti.
Osaattekos sanoa miten se on mahdollista ;)

Back