• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaupat tuli, mutta .... ?

Harjoitappa tuota luetun ymmärtämistä vielä. Tavaa se minun viesti uudestaan, niin huomaat, että olen tuohon kommentoinut jo ja kertonut missä kohtaa myyjän maksut päättyy.
Eipä tuo näytä tavaamalla paranevan..  
tounge.gif

Myyjä ei maksa, mutta ei ostajakaan tuota rekisteröintiä edeltäviä (esim. 6pv) päiviä. Sen maksaa siis vakuutusyhtiöt.
nixweiss.gif

Huvitti kun joskus vakuutusvirkailija oikein neuvoi (silloin kalliiden prätkävakuutusten aikaan), ettei kannata ottaa vakuutusta ennen sitä seitsemättä päivää, koska siinä tulee ilmaiseksi muutama kymmenen euroa liikennevakuutuksesta. No, tuo oli jo tiedossa..

Itse rekisteröinninhän voi hoitaa tuon 7vrk jälkeenkin, kunhan vakuutus on haettu voimaan laitteeseen viimeistään tuon viikon sisällä.

Tullut niin paljon näitä hommailtua, että käytännön toiminta on täysin kirkkaana mielessä. Se miten se ilmaistaan paperilla on toinen tarina.

Edessä juuri hiljan hankitun hiacen rek.ote ja vakuutuslasku. Auto hankittu 15.4, mutta kävin rekisteröimässä sen vasta 21.4 ja samalla otin vakuutuksen siitä päivästä alkaen. Arvaapa kummasta päivästä alkaen maksan ostajana vakuutusta? Aivan, vasta 21.4 alkaen.
Entäpä tämä toinen ilmoitus päättyneestä vakuutuksesta, kun myin yhden pyörän pois 2007. Siinäkin vakuutuksen päättymispäivä on minun myyntipäivä, jonka jälkeen ei ole maksuja näkynyt.
Verot (kotiloissa) alkaa tietenkin ostajalle juoksemaan ostopäivästä eikä rekisteröintipäivästä, mutta niistähän tässä ei ollutkaan kysymys.

Ei ole tarkoitus vängätä, vaan oikeasti tuoda faktat julki. Tuo siirtymäaika on siis "ilmainen" ostajalle ja myyjälle ja se kannattaa hyödyntää.  
smile_org.gif

Harjoitappa tuota luetun ymmärtämistä vielä. Tavaa se minun viesti uudestaan, niin huomaat, että olen tuohon kommentoinut jo ja kertonut missä kohtaa myyjän maksut päättyy.
Eipä tuo näytä tavaamalla paranevan..  
tounge.gif

Myyjä ei maksa, mutta ei ostajakaan tuota rekisteröintiä edeltäviä (esim. 6pv) päiviä. Sen maksaa siis vakuutusyhtiöt.
nixweiss.gif

Huvitti kun joskus vakuutusvirkailija oikein neuvoi (silloin kalliiden prätkävakuutusten aikaan), ettei kannata ottaa vakuutusta ennen sitä seitsemättä päivää, koska siinä tulee ilmaiseksi muutama kymmenen euroa liikennevakuutuksesta. No, tuo oli jo tiedossa..

Itse rekisteröinninhän voi hoitaa tuon 7vrk jälkeenkin, kunhan vakuutus on haettu voimaan laitteeseen viimeistään tuon viikon sisällä.

Tullut niin paljon näitä hommailtua, että käytännön toiminta on täysin kirkkaana mielessä. Se miten se ilmaistaan paperilla on toinen tarina.

Edessä juuri hiljan hankitun hiacen rek.ote ja vakuutuslasku. Auto hankittu 15.4, mutta kävin rekisteröimässä sen vasta 21.4 ja samalla otin vakuutuksen siitä päivästä alkaen. Arvaapa kummasta päivästä alkaen maksan ostajana vakuutusta? Aivan, vasta 21.4 alkaen.
Entäpä tämä toinen ilmoitus päättyneestä vakuutuksesta, kun myin yhden pyörän pois 2007. Siinäkin vakuutuksen päättymispäivä on minun myyntipäivä, jonka jälkeen ei ole maksuja näkynyt.
Verot (kotiloissa) alkaa tietenkin ostajalle juoksemaan ostopäivästä eikä rekisteröintipäivästä, mutta niistähän tässä ei ollutkaan kysymys.

Ei ole tarkoitus vängätä, vaan oikeasti tuoda faktat julki. Tuo siirtymäaika on siis "ilmainen" ostajalle ja myyjälle ja se kannattaa hyödyntää.  
smile_org.gif
Nonniin pakko ottaa kantaa.

Olen ehtinyt ostella ja myydä toistakymmentä autoa tässä sen jälkeen kun kortin olen saanut ja onhan tuossa muutama prätkäkin mennyt. Kyllä minulla on alkanut vakuutus siitä päivästä mikä on merkitty Rekisteriotteen luovutusosan luovutuspäiväksi. Tosin olen kyllä rekisteröinyt ja tehnyt vakuutukset samaan aikaan katsastusasemalla.

Ja joka kerta kun olen auton myynnyt niin vakuutus on katkennut auton luovutuspäivään.

En jaksanut lukea kaikkia viestejä, joten tämä saattaa olla toistoa. Itselle kävi kuitenkin kymmenisen vuotta sitten vahinko juuri hommatulla pyörällä. Kaupat tehtiin aamupäivällä ja pyörä oli lunarissa illalla ja itse yön yli sairaalassa. Korvaukset tuli entisen omistajan vakuutuksien mukaan. Eli kasko korvasi pyörän ja kypärän. Bonuksia ei mennyt kummaltakaan. Olikohan nimikkeenä joku uuden omistajan aiheuttama liikennevahinko tjsp. Homma toimi kuitenkin ilman mitään ongelmia. Jälkeenpäin tuli mieleen, että mitenköhän paljon tuota on käytetty väärin. Eli joku kippaa moponsa ja paperihommilla siirtää omistajuuden kaverille joka hakee korvaukset?
nixweiss.gif
Kaipa nuo tutkivat jos ei kuskille käy mitään?

Nonniin pakko ottaa kantaa.

Olen ehtinyt ostella ja myydä toistakymmentä autoa tässä sen jälkeen kun kortin olen saanut ja onhan tuossa muutama prätkäkin mennyt. Kyllä minulla on alkanut vakuutus siitä päivästä mikä on merkitty Rekisteriotteen luovutusosan luovutuspäiväksi. Tosin olen kyllä rekisteröinyt ja tehnyt vakuutukset samaan aikaan katsastusasemalla.

Ja joka kerta kun olen auton myynnyt niin vakuutus on katkennut auton luovutuspäivään.
Joo, itse olen tehnyt tuon verran kauppoja viimeisen kahden vuoden aikana..
tounge.gif

Joo, siis jos teet rekisteröinnin samantien, silloin pitää vakuutus tietysti ollakin voimassa heti, mutta jos haet vakuutuksen myöhemmin, alkaa se vasta haetusta päivästä.

Vuosi takaperin myin kotilon, ja ostaja hieman epäilytti (tuli mieleen ettei aio rekisteröidä itselleen, vaan myy luovarilla eteenpäin), kuten tapahtuikin. luovari asiasta tehtiin ja soitin vakuutus yhtiöön, josta minulle ilmoitettiin että kannattaa faxata tai käydä näyttämässä luovari heillä, niin silloin ainakin heillä on fax tai kopio pvm määrällä varustettuna koska ilmoitus on tullut heille, ja sitä he eivät kiistä. Kuten aiemmin mainitsin oli kotilo myyty suoraan eteenpäin ja rekisteröinti seuraavan omistajan nimiin tapahtui vasta meilkein vuoden päästä siitä kun minä olin myynyt kotilon. Vakuutus tai ajoneuvo veroja ei minulle kuitenkaan tullut koska olin faxannut luovarin heti vakuutus yhtiöön. hyvä vinkki siis vakuutus yhtiöltä. En viitsinyt edes kysellä mitä maksuja minulle olisi koitunut (ajoneuvovero, vai mikäsenyton) kohdalta?. Minun osalta kaikki kuitenkin hyvin, kiitos vakuutus yhtiön ystävällisen naisen.
smile_org.gif

Back