• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kawa 500 twinit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rajala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika helppo hommahan on pakoputkiston vaihto, kun vain on toiset putket valmiiksi jotka varmasti käy kiinnikkeisiin niin ei siinä montaa tuntia vierähdä. Tutkailepa miten putket on kiinni, ei varmaan kovin montaa ruuvia ole. Vast äsken otin omasta pyörästä putket pois, tais olla kaikkiaan kuus ruuvia ja pari mutteria. Helppohan se on ottaa pois, takasiin laitossa tarviaa ehkä hiukan apuja.
 
Saksan tuonti KLE vm 95 laitettu muutama kesä sitten. Nyt vasta tyhmä oppi  
withstupid.gif
, että tulpat joutuu vaihtamaan joka kevät. Pyörä kävi tosin hieman rikkaalla, kulutti noin 6 litraa satkulle. Viime talvena vaihdoin neulasuuttimet ja putasailin kaasareita. Nyt vie alle 5.5l samalle satkulle. Ilmaruuvit tuli säädettyä suunnilleen 2 kierrosta auki.
KLEssä keulassa myös hieman noin 70 vauhdissa pientä eloa. Yli sen rauhoittuu täysin.
Ai niin, laitoin myös taakse pitemmät linkut ja keulaputkia nostin muutaman sentin. Nyt on korkeus/mataluus sopivampi.
 
Itse kans mietin koko värin vaihtoa.Nyt vakio puna-valko väritys.Joku metalliväri vois olla kova sana tai,yhtenä vaihtoehtona mietin kans ihan Kawan perusvihreää tai,jos lisäis siihen perusväriin hiukan metallinhelmiäistä...Vaikeaa on valita.
smile_org.gif
 
Itse kans mietin koko värin vaihtoa.Nyt vakio puna-valko
Jopas oli hyvän värinen tuo linkin pyörä. Hämänneekö monitori vai näkyikö ulkokuvassa häivähdys oranssia. Oman pyörän väritys on myös punavalkea (valkoinen väri vanteessa imee likaa ainakin 80% enemmän) ja musta on ollut mielessä. Tai sitten tumma punainen tai sininen tai... Päättäväinen päättämättömyyden tila.
lookaround_orig.gif


Yhtenäinen väritys saa kyllä gpz:n näyttämään pykälää suuremmalta. No, ensi talvi menee kuitenkin muissa remonteissa. Pitää päästä eroon pyörän takapään levottomuudesta.
 
Ei ole oranssia mukana, auringonvalo ja metalliväri tekee kepposia. Mulla oli kanssa kaksi värinen alun alkujaan puna musta valkoinen. Pyörä on 1987 ja mittarissa nyt 84 tkm, mitens teillä muilla, aika murheetta on kulkenut...
 
Pyörä on 1987 ja mittarissa nyt 84 tkm, mitens teillä muilla, aika murheetta on kulkenut...
Eipä tuosta kulkineesta ole kuin vajaan 3000km kokemukset, mutta ei se tielle ole jättänyt vielä. 57tkm (tai 157) mittarin mukaan kelattu ja nesteenvaihtoja lukuunottamatta mitään kummoista en ole tehnyt. Termostaatin vaihdoin turhaan, kun tyhmänä luotin mittariin ja kaksi poltinta piti vaihtaa. Venttiilinvälykset tarkastin ja hiukan säädin mielenrauhan takia.

Mutta ei tuollainen -90 pyörä mikään uusi ole. Lataus sekoilee, näytti olevan yksi kenno akusta lähes kuiva. Ohjauslaakerissa on keskipykälä ja wopellustaipumus on vahva. Ärsyttävimmät ongelmat ovat kuitenkin kaasu ja takajousitus.

Ritsassa ei ole minkaanlaista pintakaasua. Joko mennään tai sitten jarrutetaan ja meno on välillä huvittavan ja surkuhupaisan välissä olevaa nyintää varsinkin pienillä vaihteilla. Kaasuvaijeria yritin säätää, mutta eipä vaikuttanut. Talvella kaasarit syyniin.

Takajousituksen koiranluut ovat kuluneet ja vapaaliikettä pystysuunnassa löytyy. Perä tekee välillä peliliikkeitä kuin olmi simassa. Parhaiten nuljuminen tuntuu pienessä vauhdissa karhun urissa. Eikä uskalla oikeen kantata, sen verran hutera on tuntu kun perä tuntuu joskus hypähtävän uudelle linjalle. Veikeää sinänsä, ettei mitään sivuttaisväljyyttä tunnu/löydy. Kuvittelisin juuri sellaisen aiheuttavan perän nuljumista.

Talvella huoltoa ja hoivaa. On se kuitenkin niin edullinen ja pikkunäppärä kulkine. Eikä köyhällä ole varaa kalliimpaan
lookaround_orig.gif
 
No nyt vois olla oma myynnissä isomman alta pois, tarjouksia otetaan vastaan, kuva aiemmassa viestissä / linkki kuvaan, suoraan ajosta
sport05.gif
 
No kypärä sinne mahtuu ja ei tuo pää kyllä mitenkään muita elintovereita suurempi ole... Eihän sitä boxia pakko ole käyttää mutta sellainen nyt kuitenkin on olemassa.
ghostface.gif
 
Back
Ylös