wekkuli
New member
Tekis mieli laittaa kakkospyöräksi tommonen vähän iäkkäämpi (lue: halvempi) enduro. Aiemmin olen tuumaillut että vaihtaisin nykyisen katupyöräni johonkin isoon supermotoon ja yhtenä perusteluna tuo hiekkatiekelpoisuus.
Koska kumminkin tulisin tuota päätöstä katumaan nykypyörästä luopumisen suhteen tulinkin toisiin ajatuksiin: Laitetaan kakkospyöräksi käytetty enska.
Vaatimukset:
- Halvempi = parempi, max 5000e
- Metsään en halua mennä nyt, hiekkatiet riittää
- Helppo ja halpa huoltaa (= kisakoneet voinee unohtaa)
- Kaksitahtiset ei kelpaa
- Hirmutehoja ei hiekalle haeta, alle kuussatanenkin käy
- Ei haittaa, jos tuo olisi helppo tuunata joskus supermotoksi jos sattuu mieli tekemään
Joskus teininä olen pitänyt Kawa KLR650:stä hienona, mutta Yamaha XT 600 vakuuttaa ilmajäähynä enempi tekniikkansa puolesta. Lienee kevyempikin. Muitakin kyllä harkinnassa. Kertokaa nuita kokeilleet kokemuksia?
Ajokokemusta on vähänlaisesti enskoista. Muutamat tyypit ja lähes 20v sitten ajelut kaverin piikillä.
Koska kumminkin tulisin tuota päätöstä katumaan nykypyörästä luopumisen suhteen tulinkin toisiin ajatuksiin: Laitetaan kakkospyöräksi käytetty enska.
Vaatimukset:
- Halvempi = parempi, max 5000e
- Metsään en halua mennä nyt, hiekkatiet riittää
- Helppo ja halpa huoltaa (= kisakoneet voinee unohtaa)
- Kaksitahtiset ei kelpaa
- Hirmutehoja ei hiekalle haeta, alle kuussatanenkin käy
- Ei haittaa, jos tuo olisi helppo tuunata joskus supermotoksi jos sattuu mieli tekemään
Joskus teininä olen pitänyt Kawa KLR650:stä hienona, mutta Yamaha XT 600 vakuuttaa ilmajäähynä enempi tekniikkansa puolesta. Lienee kevyempikin. Muitakin kyllä harkinnassa. Kertokaa nuita kokeilleet kokemuksia?
Ajokokemusta on vähänlaisesti enskoista. Muutamat tyypit ja lähes 20v sitten ajelut kaverin piikillä.