Kawa pikkuruokainen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Calypso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Calypso

New member
Jaa eli laskin tuossa että GPX 500 R vei sataselle n. 4.6L ?
musta aika vähän, vaikka työmatkojahan noi oli, mutta siihen liittyy kiihdyttelyä, hieman 2 päällä ajoa ja kerran tuli huippuja kokeiltua motoritiellä. Venoja säätäessä huomasin että joku on tökännyt bensaletkuun sellasen suotimen mitä olen mopoissa nähnyt, pumppuahan tossa ei ole joten voikohan tuo suodatin rajoittaa virtausta että mopo ei kulje ihan huippuja ja bensankulutus on noin maltillista? Mistä saisin sellaisen hyvin virtaavan suodattimen TRE:lla? tankista taitaa irrota jotain töhkää joten ilman suodatatinta en viitsisi ajella välttämättä...

Ja noita huippuja tulee sitten ajeltua x tuntia päivässä = jatkuvasti
wink.gif
Eli jos sylinterissä seokset on kunnossa (=ei liian laihat), niin eikun
sport05.gif
vaan ja olet
smile_org.gif
pienestä kulutuksesta. Omani popsii 4.0-4.5 riippuen oikean käden ripeydestä ja kyllä mulle ainakin tuo liikkuu jo ihan riittävästi vaikkei mikään bensasyöppö ratatykki olekaan
cool.gif

Moi!

Ex kuussatkuni Suzuki GSXF vei noin 5.1-5.2 litraa maantiellä nopeusmittarin neulan ollessa välillä 120-130km/h. Pienemmillä nopeuksilla meni hyvinkin alle viiden litran. Ihan normaali toi sun kulutus ainakin mun mielestä on. Huolestu ennemmin jos rupee viemään reilusti enemmän.

jakez

Normaalilta kuullostaa... ajelin ysisatkulla autobaanaa keskinopeudella 180 km/h ja kulutus oli ~5,5 litraa. Tulpista päätellen kone ei käynyt edes laihalla, joten ei liene syytä huoleen... ei muuta kuin  
062802moto_prv.gif

Uusia suodattimia saat mitä mitä luultavammin RM-Heinolta (Tesomalla).

Itselläni ZX-9R -94 vei 4.3 litraa matka-ajossa keskinopeuden oltua noin 100 km/h. Kutosella tuli ajeltua ja kierrokset noin 4000.

Kawa Z900 vanhukselle bensa kelpaa, n. 6 l/100 km normiajossa ja suurinpiirtein sama matkalla.
Mut on painoakin kuivana n. 240kg.

Tosta vähäruokaisuudesta oli kamukin iloinen, kun GPZ vei reilusti alle 5l/100 km viime kesänä.
Niiden kehujen jälkeen on mennyt 2 kpl mäntiä puhki..
Joten vähäruokaiset, tsiikatkaa välillä tulppien väri..

hah, sanon minä noista kulutuslukemista. mulla ZR imuroi tollasta 8-8.5l sataselle. Toi lukema ei kyllä oo laskettu mopon oman mittarin mukaan, joten jos bensanpihistys kisaan osallistuisin niin laskisin kyllä kulutuksen Kawan "hiukan" optimistisen mittarin mukaan
biggrin.gif

Millä halvatun ilveellä noin alhaisiin kulutuslukemiin ootte päässeet?
omg.gif
Oman seiskapuolikkaan GPX:n minimikulutus on ollut n. 6 l/100 km. Jos on tullut mopoa enemmän rääkättyä, on saattanut menovettä lirahtaa jopa 9 l/100 km... Onkohan mopossa vikaa vai kannattaisiko tarkistaa ajotapojaan?
nixweiss.gif
tounge.gif
No... Ei sitä nyt aina tule kaahailtua. Sehän on sitäpaitsi laitontakin...
tounge.gif

No niin! Alkaahan niitä suurempiakin kulutuslukuja tulla ilmi, kun vaan joku avaa pelin
smile_org.gif

Ite oon naureskellu kavereille, kun ne kehuu tankilla kuinka vähän niitten kulkimet kuluttaa. Kyllä aika monella leuka loksahtaa kun heitän ässän hihasta ja tokaisen tollasen likimain kympin lukeman ilmoille. Kyllä mun mielestä näissä touhuissa pitaa bensan haista. Pihistelijät saa mun puolesta ajella turpodiisseliseatilla
033102bebe_1_prv.gif

Pihistelijät saa mun puolesta ajella turpodiisseliseatilla
033102bebe_1_prv.gif
Kelpaisiko Peugeot 1.9D piilofarkku => disuverokin "naurettavat" 500mk/vuosi. Jaa pihi. Mä vai
lookaround_orig.gif

Kyllä tuosta pienestä kulutuksesta naatiskelee ihan käytännössäkin joskos vaikka viimesin tankkaus olisikin unehtunut => menovesi loppuu kesken taipaleen
blush.gif
Pikkuruokainen siirtyy seuraavaan juottolaan melko pienellä lisäyksellä - jopa yhdellä litralla säästää työntämistä ihan mukavan pätkää
tounge.gif

Kawa ZX-9R -01 kulutus Euroopan turneella 8 l/100 km(keskimäärin nopeus noin 200+ km/h). Saman verran tai litran alle hörppi kotioloissa kaupunkiajossa, ajotyylistä riippuen. Suomen maanteillä rauhallisella ajolla päästiin sitten jo tästä hieman alaspäin.. Pakko sanoa, että kohtuullisen janoinen peli oli ikäisekseen..

Vanha Suzuki gsx 750 kuluttaa 4,5 - 5 litraa satasella, märkäpaino katteineen ja laukkuineen ~300 kg.

Toisaalta vielä vanhempi Suzuki T-250, jonka juuri luovutin toiselle harrastajalle, poltti melkein kympin, ja 2-tahti öljyt päälle.

Joskus aikoinaan Kawa GPz 550 -84 vei Norjan reissulla alimmillaan 3,9l/100km, keskinopeus vähän yli 80km/h. Reilummassa ajossa 4,5-5,5.
Suzuki GSX750F -90, ensin vei 7-8l/100km. Vaihdoin neulaputket ja neulat => tippui kulutus 5-6l:aan/100km.
Nykyinen Ducati ST2 vie 5,5-6,5/100km. Ruiskupeli ja vie eniten. Au*oissahan ruisku toi aikoinaan taloudellisuutta mukanaan, mopoissa on tuo trendi ollut päinvastainen yleensä. Toisaalta onhan toi Ducati moottoriltaan suurin...

Eipä tollasen pienehkön pyörän pienestä kulutuksesta pidä olla huolissaan. Eipä esim. CBR600:set mitään juoppoja ole ja hyvin kestävät. Toisaalta VFR:ää on moitittu janoiseksi mutta sehän sitten onkin legendaarisen kestävä. Lienee sille muitakin syitä...

Björkka

blush.gif
kuus litraa per satku seiskapuokilla. Tulpan väri ok. Kohta kait wiisaampia kun saan lambdan putkeen jotta näkee seokset  
sport05.gif

ok pikkuruokainen.. kawa zx-6r 99vm 100km/4.3 l 120km/h
8.2 l 213km 160-220km/h tosi vähän ruokainen.. ei ihme...

Minun ZR-7s:n keskikulutus oli 4.8 l/100 sekalaisessa ajossa. Ajotyylinihän on tunnetusti ylirauhallinen  
tounge.gif

Tosin Hondasta ei voi sanoa millään, että se olisi pineiruokainen
sad_orig.gif

Joo.. enkai huolestu.. kattellaa tulppien väri koht'sillää..
Eipä tuo ny harmittamaan käy.. tankkausväli rupee oleen sellasta 360km ja sillai ja tänää pamahti pensanhinta 10centtiä ylöspäin...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mun vanhus, eli -86 GPZ 900 R kuluttaa 5,5-6,5 riippuen kahvan asennosta ja kuormasta. Kyllähän ne nykymopot vähemmällä kulkee, mutta oon ollu tyytyväinen omaani.
062802moto_prv.gif
Ajelkaahan ojien välissä!

Back