Kawasaki H2 SX

Tehtiinkö sun pyörään samalla se mittariston päivitys vai olikos sellainenkin tarjolla?

Ei tehty mittariston softapäivitystä, joka siis on tarjolla. Sumekolla (maahantuojalla) on huoltoliikkeen mukaan vain yksi piuha tällä hetkellä, jolla päivitys onnistuu ja se sattui olemaan, jossain Keski-Suomessa nyt. Piuhoja tulossa kuulemma lisää jossain välissä. Teetän päivityksen joskus myöhemmin. Sikäli ei haittaa, kun mitään ongelmaa en toistaiseksi ole edes havainnut mittaristossa.

Ei tehty mittariston softapäivitystä, joka siis on tarjolla. Sumekolla (maahantuojalla) on huoltoliikkeen mukaan vain yksi piuha tällä hetkellä, jolla päivitys onnistuu ja se sattui olemaan, jossain Keski-Suomessa nyt. Piuhoja tulossa kuulemma lisää jossain välissä. Teetän päivityksen joskus myöhemmin. Sikäli ei haittaa, kun mitään ongelmaa en toistaiseksi ole edes havainnut mittaristossa.

Mikäs tää mittarin päivitys oikein olikaan? Mulla on kerran kesken ajon mittaristo buutannu ittensä mutta onneksi ei buutannu moottoria ajon aikana elikä kone kävi ihan normaalisti. Vähän kyllä säikähdin että mitä kone alkaa tekemään.

Mikäs tää mittarin päivitys oikein olikaan?

Ohessa seloste mittarin recallista:

Meter reprogramming–Recall(DAK91)

On eligible units of 2022 Ninja H2 SX / SX SE models,an improper control programmein the multi-function meter may cause the meter to restart unexpectedly during use. If this occurs the rider would not be able to see the vehicle speed during use. To overcome this problem Kawasaki has initiated a recall campaign to reprogramme the meter. The meter reprogramming will take around 20minutesto complete. Your Kawasaki dealer will carry out the necessary work at no cost to you. It is very important that you have this done so please contact them as soon as possible to arrange an appointment. To find your nearest dealer go to www.kawasaki.eu.

Ohessa seloste mittarin recallista:

Meter reprogramming–Recall(DAK91)

On eligible units of 2022 Ninja H2 SX / SX SE models,an improper control programmein the multi-function meter may cause the meter to restart unexpectedly during use. If this occurs the rider would not be able to see the vehicle speed during use. To overcome this problem Kawasaki has initiated a recall campaign to reprogramme the meter. The meter reprogramming will take around 20minutesto complete. Your Kawasaki dealer will carry out the necessary work at no cost to you. It is very important that you have this done so please contact them as soon as possible to arrange an appointment. To find your nearest dealer go to www.kawasaki.eu.

Ok, kiitos. Taitaa koskea munkin pyörää. Juuri noin mulla kävi muutama viikko sitten. Onneksi ajelin taajama-alueella mutta motarilla olisi saattanu tulla vähän ylimääräistä ohjelmaa. En ole vielä kattonu VIN:n perusteella mitä recalleja mun pyörään on.

Tuntuu olevan prätkäpajoilla taas kiire mutta sain ajan JL Bikeen madallussarjan asennukseen ja nokkaketju recalliin 2 viikon päästä. Biketeamilla olisi aikaa vasta kesäkuussa. Mielenkiintoista nähdä kuinka Lustracingin koiranluut pudottaa peräpäätä. Toivottavasti jalat ylettyy tonttiin paremmin.

Tuntuu olevan prätkäpajoilla taas kiire mutta sain ajan JL Bikeen madallussarjan asennukseen ja nokkaketju recalliin 2 viikon päästä. Biketeamilla olisi aikaa vasta kesäkuussa.

Näin se on näiden kausiluontoisten harrastelaitteiden kanssa. Keväällä kukaan ehdi tehdä mitään, heinäkuussa on lappu luukulla lomien takia ja loppukesästä/alkusyksystä saa huoltoaikoja.

Aikoinaan ostin käytetyn Busan Bike Worldista huhtikuun lopussa. Tuota pikaa siinä ilmeni kiusallista reviirin merkkaustaipumusta parilla öljytipalla. BW lupasi suorittaa takuukorjauksen heti elokuun alussa. Noh, siitä seurasi pientä vääntöä myyntipäällikön kanssa jonka seurauksena sain laskutusluvan viedä pyörän JL-Bikeen korjattavaksi, josta ajan sai muutaman viikon päästä. On se perin harmillista, jos huolto/korjaushommien takia muutenkin lyhyt kausi lyhenee entisestään.

Hyvissä ajoin ennakointi on kaikki kaikessa näiden etukäteen ennakoitavissa olevien huoltohommien kanssa. Heti maaliskuun alussa kannattaa varailla aikoja tai miksei jo aikaisemminkin.

Näyttääks nää uudemmat tutkalla varustetut mittaristossa jotain jos auto/mopo ajaa perässä/lähestyy ? Peileissä on kuolleen kulman hälyt ja eteenpäin on tutka mutta mites taakse ? Ihan mielenkiinnosta kyselen ... :)

Näyttääks nää uudemmat tutkalla varustetut mittaristossa jotain jos auto/mopo ajaa perässä/lähestyy ? Peileissä on kuolleen kulman hälyt ja eteenpäin on tutka mutta mites taakse ? Ihan mielenkiinnosta kyselen ... :)

Ei näytä muuta kuin peileissa keltaiset varoitusvalot kuolleesta kulmasta ja itse asiassa voi näyttää samaan aikaan molemmissa peileissä niin kuin eilen kehä 1:llä kävi. Etututka varoittaa sitten edestä päin mutta takaata ei näytä mitään (tai en ole huomannut mitään). Takatutka olisi tietenkin hyvä juttu sillä mulle kävi kesäkuussa 2021 Länäriä ylittäessäni Suomenojalla että yksi urpo törmäsi muhun takaapäin liikennevaloissa. Onneksi näin sattumalta peileistä että tämä urpo tulee törmäämään joten ehdin hieman varautua.

ok, joo munkin mielestä takatutka ois hyödyllinen, jopa etututkaa parempi! siks jäinkin miettii ja kun en ole asiasta huomannut mainintaa niin kysyin. softalla sen sais muutettua mutta ei varmaan tuota päivitystä ole saatavilla..

Minä en ole koskaan ajatellut takatutkaa tarvitsevani. Peilestä näkee muutenkin roikkuuko hanurissa joku. Hiljaisemmissa nopeuksissa kaupungissa ja muualla voisi olla semisti häiritsevää, jos tutka huutaa koko ajan perässä olevasta kulkuneuvosta.

Minä en ole koskaan ajatellut takatutkaa tarvitsevani. Peilestä näkee muutenkin roikkuuko hanurissa joku. Hiljaisemmissa nopeuksissa kaupungissa ja muualla voisi olla semisti häiritsevää, jos tutka huutaa koko ajan perässä olevasta kulkuneuvosta.

mun mielestä ei näe/huomaa kaikissa tilanteissa jos joku tulee kovaa takaa, mutta ehkä kuolleen kulman hälyt auttaa suurimpaan osaan tilanteista joissa vois tarvita - en osaa ihan sanoa kun omassa ei ole. toiseksi tarviiko sen "huutaa" :) ei kai se etututkakaan "huuda" koko ajan :) no mut joo, kun ei ole niin ei ole :D

kiitokset!

mahtavaa kun säät taas lämpenee ja ajo maistuu :D

ei kai se etututkakaan "huuda" koko ajan

Eihän se koko ajan huuda tai oikeasti se on ihan hiljaa:D Pointti oli se, että ruuhkassa jonossa ajellessa ei ehkä olisi kauhean kiva tai vähintäänkin ärsyttävää, jos mittaristo välkkyy punaisena koko ajan, kun auto on lähellä hanuria. Mikäli siis olisi takatutkaan kytketty varoitus liian lähellä olevasta kohteesta.

Tuo FCW (Forward Collision Warning) eli etutukan varojärjestelmä siis alkaa vilkuttamaan mittaristossa punaista, kun hoksaa vaaratilanteen. Parametreinä tuossa on varmaan ajonopeus sekä etäisyys seuraavaan. Vähän tuonkin funktiota olen miettinyt. Jos ei omilla silmillä näe edessä olevaa estettä ajoissa niin voi olla peli joka tapauksessa menetetty vaikka kuinka mittaristo välkkyisi punaisena.

jep, samantyyppistä älyä ehkä hain, en nyt välttämättä että se palaa koko ajan. saatat hyvinkin olla oikeassa ja siinä syy miksei takatutkaa ole.

no jatketaan edelleen tyhjänpäiväisellä lätinällä: mulla oli toi Puigin korkea race tuulilasi viime loppukesästä ja sehän suojaa tosi hyvin mutta vähän kyllästyin että virtaus kohdistuu just pottaan ja laitoin takas ton matalan mallin; on ehkä kuitenkin miellyttävämpi ja meteliä tulee vähemmän (kypärä Shoei x-spirit 3). Jotenkin tuntui että ajokin parani kun on matalampi tuulilasi (voi olla plaseboa).

Nyt kun alkaa olla ajokausi kaikilla käynnistynyt niin voitaisiin alkaa suunnittelemaan sitä H2 kokoontumista. Syksyllä tuntui olevan kiinnostusta siihen. Joku arki-ilta voisi olla paras, kun viikonloppuisin on monella muitakin kiireitä. Paikka voisi olla joku motoristihenkinen kahvila ja/tai letka-ajelua sinne, jostain ennaltasovitusta kokoontumispaikasta tms.

Onko kiinnostusta?

Back