Kawasaki Ninja H2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smistik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sikäli kuin tuo 200 hv katuversio pitää paikkansa, niin olo vähän kuin olisi luvattu ja hehkutettu jotain koko moottoripyöräilyn mullistavaa. No periaatteessa tulikin, se rataversio joka pojan hintaan 60 K€. Vertaus automaailmasta BMW M3 ja BMW 320d M-Sport alustalla ja logoilla. Ihan kelpo kapine tuo jälkimmäinenkin ja niin päin pois, mutta...se jokin jää puuttumaan.
 
Sikäli kuin tuo 200 hv katuversio pitää paikkansa, niin olo vähän kuin olisi luvattu ja hehkutettu jotain koko moottoripyöräilyn mullistavaa. No periaatteessa tulikin, se rataversio joka pojan hintaan 60 K€. Vertaus automaailmasta BMW M3 ja BMW 320d M-Sport alustalla ja logoilla. Ihan kelpo kapine tuo jälkimmäinenkin ja niin päin pois, mutta...se jokin jää puuttumaan.

Toivotaan, ettei pidä paikkaansa.
 
Sikäli kuin tuo 200 hv katuversio pitää paikkansa, niin olo vähän kuin olisi luvattu ja hehkutettu jotain koko moottoripyöräilyn mullistavaa. No periaatteessa tulikin, se rataversio joka pojan hintaan 60 K€. Vertaus automaailmasta BMW M3 ja BMW 320d M-Sport alustalla ja logoilla. Ihan kelpo kapine tuo jälkimmäinenkin ja niin päin pois, mutta...se jokin jää puuttumaan.

Duoda-duoda....

Pimppausvaraa taitaa olla runsaasti ja vaikea keksiä, miksi se
valittujen ratkaisujen pohjalta olisi edes kallista tai vaikeaa ?

Jos ei puhuta noista Special Edition / rataversioista, vaan jotenkin
normimopoilijan, hintansa puolesta, käsillä olevista keksinnöistä,
alkaa esim. vakuutusmaksujen perusteet ja määräytyminen
näytellä ihan todellista osaa.
Sille, jolla on heittää esim. 60.000€..... vielä yhteen leluun lisää,
on aivan sama mikä on vakuutuspolitiikka ja kustannus.

Ilmeisimmin Kawa on tuomassa "budjettiherkkua" luokkaan jossa
esim HP 4:n on suht suvereenisti mellastanut.

200 rwhp... Surkea esitys???

Nyt päät pois perseestä ja tuumimaan ihan vakavasti, miltä oikeasti
maistuisi esim. tuo Bimmeri jos siinä olisi täysin eri planeetalta
ruttua esim. alle 11.000 rpm :paikallatuulee:.

Noloahan se on lähteä siitä, että kadulla 200 rwhp:n TAPPITEHO on
jo tasolla jossa vapaita baanoja ja 300+ nopeuksia lukuunottamatta
ollaan jo "heikoilla jäillä"..... ja luistonestot sun muut härpäkkeet
huutaa tuskissaan.

....ja vielä nolompaa on huomata, että kaikki se, mitä ja miten
konehuoneessa tapahtuu kiloisessa(kin)... ja juurikin niissä....
sen viimeisen 25%:n tappikierrosalueen alapuolella.....
on se millä mennään ja missä se ilo voidaan moninkertaistaa.
 
Täällähän on paljon sellaisia kuljettajia joille näin syksyisin 300 hv on aivan liian vähän puhumattakaan 200 heppaisesta. Kesäisin sitten 120 heppaakin on aivan liikaa käsille ja vartalolle. 😉
 
Täällähän on paljon sellaisia kuljettajia joille näin syksyisin 300 hv on aivan liian vähän puhumattakaan 200 heppaisesta. Kesäisin sitten 120 heppaakin on aivan liikaa käsille ja vartalolle. 

Word.
 
Täällähän on paljon sellaisia kuljettajia joille näin syksyisin 300 hv on aivan liian vähän puhumattakaan 200 heppaisesta. Kesäisin sitten 120 heppaakin on aivan liikaa käsille ja vartalolle. 

Niin totta ku olla voi. Letkoilla sen aikanaan näki hyvin että hiljainen hissukka paisko piikin aprilialla kärkiryhmässä ja se toinen jonka suu on leveemmät ku hartiat, konttas vapisevin kourin häntäpäästä aina ojan pohjille saakka liki 200 humman saattelemana.
 
Kesäisin sitten 120 heppaakin on aivan liikaa käsille ja vartalolle. 

Kannattaa ajella kelkalla tai mopolla enskaa talvella ja käydä puntisalilla jumpalla, kyllä se siitä lähtee. Tai vaihtoehtoisesti pysyt suosiolla noissa puolimoottori naku-mopoissa ja hommaat vaikkapa sellaisen touring-pleksin keventämään. :grin:
 
Täällähän on paljon sellaisia kuljettajia joille näin syksyisin 300 hv on aivan liian vähän puhumattakaan 200 heppaisesta. Kesäisin sitten 120 heppaakin on aivan liikaa käsille ja vartalolle. 😉

Niin totta ku olla voi. Letkoilla sen aikanaan näki hyvin että hiljainen hissukka paisko piikin aprilialla kärkiryhmässä ja se toinen jonka suu on leveemmät ku hartiat, konttas vapisevin kourin häntäpäästä aina ojan pohjille saakka liki 200 humman saattelemana.

Miksi jonkun letkailijan puutteellisen ajotaidon vuoksi Kawasakin pitäisi himmailla suunnitteluosastolla. Kaikki tammat peliin, ja lisää, ihan vaan siksi koska voi!

Ei tältä palstalta löydy kovin montaa, joka osais viedä edes fillaria rajoille alamäessä.

Suomentaen. 200 hummaa ei tunnu pettymykseltä, koska se ei riittäisi, vaan siksi, koska voisi olla enemmän :p
 
Miksi jonkun letkailijan puutteellisen ajotaidon vuoksi Kawasakin pitäisi himmailla suunnitteluosastolla.

Ei miksikään. Ei edes siksi että 95%:lla mopoilijoista on puutteelliset ajotaidot. Myös itselläni. Luin vastineeni aika monta kertaa enkä onnistunut siitä löytämään ehdotusta moiseen.
Luen sen vielä kertaalleen Suomi-Turku-Suomi sanakirjan avulla, hetki...
 
Miksi jonkun letkailijan puutteellisen ajotaidon vuoksi Kawasakin pitäisi himmailla suunnitteluosastolla. Kaikki tammat peliin, ja lisää, ihan vaan siksi koska voi!

..koska oransseihin kalsareihin alkaa tulla jo muutakin väriä. :p

edit. ja viittaan nyt enemmän Degen kommentteihin palstalla. Puudeli-beastissa ei varmaan ollut liikaa tehoa missään spekulaatioissa..

edit2. itse topikkiin sen verran, että toivottavasti tuo katuversiokin on "ratavalmis" kyykky, eikä ota askelia tuonne ZZR:n suuntaan.
 
Ei miksikään. Ei edes siksi että 95%:lla mopoilijoista on puutteelliset ajotaidot. Myös itselläni. Luin vastineeni aika monta kertaa enkä onnistunut siitä löytämään ehdotusta moiseen.
Luen sen vielä kertaalleen Suomi-Turku-Suomi sanakirjan avulla, hetki...

Ei tartte... tuu perjantaina Dublineriin, niin elehdin sanoman.

Edit: Niin, ja ois pitänyt lainata siihen se Degen postaus kanssa (ootas), johon itse vastasit. Siitä se ajatus sitten lähti.
 
Ahdetun tonnarin mielenkiintoisin juttu tulee omasta mielestä olemaan se,
miten se vaikuttaa todellisissa vetohommissa (esim. rata), todellisten vetomiesten
"ajotapaan".

Tuolla rengas-alusta-pito-paino-jarrut akselilla ollaan parhaimmillaankin
ja parhailla setupeilla aina "veitsenterällä"..... eli niin rajoilla, että
mutkanopeuksien parantaminen merkittävästi on erinomaisen vaikea rasti.....
kun jo jokaiseen vetoonkin optiminkin käsille saaminen on vaikeaa.

Nykyisissä puitteissa ja realiteeteissa vaikuttaa pahasti siltä, että
"uutta etua" olisi saatavissa lähinnä siirtymällä "Strippityylisempään ajamiseen".....
edellyttäen että muut asiat ovat, varsinkin kilpailijoihin nähden linjassa.

"Vehkeet suoraan" ja menoksi.... koitetaan keksiä miten vehkeet ei kiipeäisi
syliin niin helposti ja leikkaamatta tehoja estoilla.... oli ne miten kehittyneitä tahansa.

Toisessa päässä taas odottaa "laskeutumisen hallinta" omine haasteineen
kasvaneen loppunopeuden myötä.

Tulee väistämättä mieleen esihistoriallinen aikakausi kartingin ja isompien vaihdeluokkien
puitteissa.

Kun kaarrenopeuksien nostamisen tien pää alkaa näkyä ja jatkaminen tällä saralla
käy hankalaksi, alkoi "ajotyyli" muuttua ja patoihin haettiin ihan toisella tavalla
paukkua kuin aiemmin vallalla olleen "taktiikan" puitteissa oli nähty "oikeaksi".
 
^
Tuota silmällä pitäen odotan sitä testiä, jossa ajohommat hanskaava kaveri ottaa kaupasta vihreän mopon, lyö kunnon slicksit alle, ja lähtee kellottamaan aikoja jollain käytössä olevalla MotoGP radalla, jossa tuosta extrapaukusta on eniten hyötyä.

Dornaa pitää nöyryyttää (taitaa jäädä kuitenkin haaveeksi). En tiedä miksi on tällainen tunne.
 
Se että miten ahdettu tonnari vaikuttaa "vetomiesten" ajoon radalla, on kyllä melko merkityksetön asia jos tuollaisesta H2:sta haaveilee...

Jokaisen tusinakilosen tehot kyllä riittää ratahomostelussa jokaiselle joka ei kilpaa siellä aja, suurimalle osalle liikaakin. Kadulla tuollaisesta ahdetusta taas on iloa aivan tavan harrastelijallekin.
 
Ahdetun tonnarin mielenkiintoisin juttu tulee omasta mielestä olemaan se,
miten se vaikuttaa todellisissa vetohommissa (esim. rata), todellisten vetomiesten
"ajotapaan".

Veikkaan, että isoin muutos rata-ajoon tolla ahtamisella tulee siinä, että ajetaan mutkat pykälää isommalla vaihteella kuin nykyisellä tonnarilla, koska jerkkua on alhaallakin enemmän kuin tarpeeksi. Varsinkaan Suomen radoilla ei ole kovin montaa paikkaa, jossa tuosta 200 hepan yli menevästä tehosta olisi merkittävästi hyötyä, koska suorat ovat niin lyhyitä ja jo nykyisilläkin tehoilla keuliminen ja/tai pidon riittävyys on rajoittaa kaasun avaamista johonkin n. 150km/h nopeuksiin asti. Lisäksi ajotyyli nykyisillä pyörillä on jo pitkään ollut enempi tai vähempi point-and-shoot tyyppinen, jolloin linjakaan ei kovin paljon muutu vaikka tehoa tulisi lisää.

Voin toki olla veikkaukseni kanssa väärässäkin, paha sanoa ennen kuin pääsee itse kokeilemaan miltä tuo kone tuntuu.
 
Se että miten ahdettu tonnari vaikuttaa "vetomiesten" ajoon radalla, on kyllä melko merkityksetön asia jos tuollaisesta H2:sta haaveilee...

Jokaisen tusinakilosen tehot kyllä riittää ratahomostelussa jokaiselle joka ei kilpaa siellä aja, suurimalle osalle liikaakin. Kadulla tuollaisesta ahdetusta taas on iloa aivan tavan harrastelijallekin.

Kaikki clipit joissa näkyy nopeus- ja rundikello samalla radalla, vertailtavalla kalustolla ja eritasoisten kuskien
vetämänä, kertoo aika pitkälti ja karulla tavallaan "millä ja miten" tuolla mennään..... ja mitä tarvitaan
missäkin.

Ei tarvitse mennä edes sille tasolle, jossa oman alansa virtuoosit kaivelevat radalla kerätystä
tiedosta ulos ne asiat ja paikat joissa "lahjoitetaan" nopeutta ja aikaa.
 
^
Tuota silmällä pitäen odotan sitä testiä, jossa ajohommat hanskaava kaveri ottaa kaupasta vihreän mopon, lyö kunnon slicksit alle, ja lähtee kellottamaan aikoja jollain käytössä olevalla MotoGP radalla, jossa tuosta extrapaukusta on eniten hyötyä.

Dornaa pitää nöyryyttää (taitaa jäädä kuitenkin haaveeksi). En tiedä miksi on tällainen tunne.

Tod. näk. tuo H2R on GP-radalla merkittävästi nykyisiä MotoGp laitteita hitaampi. Radan luonteesta riippuu sitten aika paljon kuinka iso tuo ero on.
 
Kaikki clipit joissa näkyy nopeus- ja rundikello samalla radalla, vertailtavalla kalustolla ja eritasoisten kuskien
vetämänä, kertoo aika pitkälti ja karulla tavallaan "millä ja miten" tuolla mennään..... ja mitä tarvitaan
missäkin.

Kerrotko mullekin, että mitä noista videoista selviää noita mittareita ihmettelemällä?
 
Tuskin kukaan ostaja kuvittelee, että se ahdin on siinä mutkia varten.
Ja liika teho aiheuttaa riemunkiljahduksia kypärän sisällä, ja sitä riemua ei pysty vähentämään huutelijat joiden mielestä yli sataa heppaa ei saa omilla rahoillaan ostaa kukaan Rossia vähäisempi motoristi.
 
Kaikki clipit joissa näkyy nopeus- ja rundikello samalla radalla, vertailtavalla kalustolla ja eritasoisten kuskien
vetämänä, kertoo aika pitkälti ja karulla tavallaan "millä ja miten" tuolla mennään..... ja mitä tarvitaan
missäkin.

Ei tarvitse mennä edes sille tasolle, jossa oman alansa virtuoosit kaivelevat radalla kerätystä
tiedosta ulos ne asiat ja paikat joissa "lahjoitetaan" nopeutta ja aikaa.

Eiköhän se riitä kun menee sinne radan varteen katsomaan niin jo selviää miten niitä tonnarin tehoja käytetään kun kyseessä on kilpipelit radalla...

Raaka tosiasiahan on silti se, että vaikkapa nimimerkki Raaseri ohittelisi kemoralla kierroksella niitä keskiryhmän rajoitinta vasten hakkavia kuskeja vakio kilogixxerillä pelkällä nelosvaihteella körötellen, suorat pystyssä istuen ja toinen käsi lanteella.
 
Back
Ylös