• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawasaki VN 800

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hadar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kasko 60 % on OK. 70:ään ei nykyisin todellakaan mahdoton.

Vai Väinöt jo uinumaan(?) Mä pistin sen vasta taas liikenteeseen, ku sain toisen mopon seisariin.

Talvisäilytysohjeet on aina olleet loistavina Bajahill’in sivuilla. Täältäkin saat haulla hyvää tietoa.

Monilla vakuutusyhtiöillä 90 pv riittää bonarien nousuun. Tärkeää on tsekata, että liikennevakuutuksen tulee heti ne 20-pinnaa!

Itellä kans vakuutukset lähivakuutuksessa. 60 antoivat bonuksia mullekki. Kun tinkasin 70:tä sanoi täti mulle et tuo 60 on korkein minkä rätkälle voi antaa. Eli taasko tyttö rukkaa pistettiin halvalla!
veryangry.gif
Voihan kerpele! Pitää taas keväällä soitella ja tinkiä.

Yhdet HELDin satulalaukut jo jokin aika sitten vaihtoivat omistajaa. Löytyisikö vielä ylimääräisiä laukkuja myytäväksi asti, lisää kuljetukapasasiteettia kaivataan ja niitä laukkurautojakin.
Kun se emännän fööni ei mahdu mukaan, eikä sit olla kauniita ja hilpeitä perillä. Sen kulunut kesä ainakin opetti.

Mitäs meinasitte Väinöille talvella tehä. Itsellä menee parit tiivisteet vaihtoon (kardaanin ja koneen välistä sekä vaihde kiksin tiiviste+putken tiiviste). Muuten ei ole suunnitelmissa tehä kyllä mitään isompaa. Korjaajan mielestä on kuulema noissa vanhoissa väinöissä ennenkin vaihdettu sieltä vaihde kiksin juuresta nuita tiivisteitä (tyyppivika?).

Pakko se vissiin ruveta noita tiivisteitä vaihtelemaan. Nää kummalliset muovitiivisteet molemmissa pytyissä pikkasen syleskelee. Väinö ei oo tykänny seisomisesta ja ny rankasee. Toisaalta, onhan noi kilometrit jo sitä luokkaa (>60000), että jotain tollaista pitää ollakin… Varsinaiset ajokilometrit on viime kausina tullu muille mopoille. Siks Väinö on seissy.

Ensimmäisen kerran jätti myös matkalle, onneks kaverin tallin eteen. Putputtelin Sipooseen vailla ongelmia ja ku piti lähtee –ei mitään. Bensa haisi starttailtaessa joten snaijasin, et vika ei oo löpön saannissa, vaan päinvastoin. Yks kynttilä pimeenä ja yks kaasari taatusti kastelee sen toisenkin.

Mopo talliin ja aamulla Allrightiin kynttilöitä hakemaan. Uudet kynttilät paikoilleen (opetelkaa se taito, vaatii oman, erikoisen tulppa-avaimen) ja peukalo startille: bataam, tuttu putputus eikä mitään ongelmia –paitsi pikkuruinen öljyvuoto.

Tutkiskelin CLYMERin opasta ja totesin: surkea. Parempaakaan ei oo, joten sillä on ny tultava toimeen. Ei neuvo mitään niiden tiivisteiden vaihtamisesta, vaan anto vinkin, miks ne on…
lookaround_orig.gif

Talvihuollot alkaa olla voiton puolella. Vaihdatin ihan uudet gummit (Metzeler). Tärkeysjärjestys nääs tässäkin, sillä auton renkaat on vielä vaihtamatta talvisiin malleihin. Venttiilit on nyt kanssa säädetty. Pakopuolella oli vähän turhan isot välykset.
Öljyvuotokin (muutama pisara lattialla ajon jälkeen) paljastui omaksi mokaksi. Kiristin öljynsuodattimen viimeksi käsin ihan ite. No liian hellällä otteella, tietty. Pitää hankkia semmoinen "kone" siihen hommaan. Suodattinta saa nimittäin vääntää aika napakasti jotta se pitäisi. Vielä vaijerien rasvaukset niin en pahemmin muuta laitettavaa tälle talvelle keksi.

Terve ja moro kaikille tasapuolisesti!!

Ajattelin tulla mukaan väinöläisten seuraan, kun ajlen itsekin sellaista...tarkemmin sanottuna -99 mallista vn800 Drifteriä...siis tuo "Indian":in näköinen härveli.

Lähinnä kiinnostaisikin, jotta löytyykö muilta Drifteriä?

Onhan se kuitenkin sen verran radikaalin näköinen retropyörä, että eipä niitä hirveästi ole vastaan tullut( muutamia silloin tällöin?)...mutta esim. Ruotsin puolella niitä liikkuu runsaastikin.

Eli ulkonäkö jakanee ilmeisesti prätkän fanittajat jyrkästi kahteen leiriin: "Tykkään / en hankkisi mistään hinnasta".

Että tällaista pohdiskelin...ja toivottelen Väinöläisille aikaista kevättä tulevaksi
sport05.gif

Ajattelin tulla mukaan väinöläisten seuraan, kun ajlen itsekin sellaista...tarkemmin sanottuna -99 mallista vn800 Drifteriä...siis tuo "Indian":in näköinen härveli.
Tervetuloa joukkoon harvaan kirjoittavaan. Uutenahan drftereitä ei ilmeisesti saa ostettua, eihän?
Oletko itse tehnyt pyörästä Drifterin vai ostiko valmiiksi rakennetun pyörän?
Olet kirotun oikeassa, minulle ainoa vaihoeto pyöräksi on customi, mutta sitten tuleekin aivan ehdoton ei drifterille. En tiedä miksi niin se vain on. Makuasioista kun on turha kiistellä, kaikki ovat yleensä oikeassa. Kevättä odotellessa.

Drifteri kelpais mulle ihan hyvin mutta tuo istuin...
crazy.gif
crazy.gif
bawling.gif

VN800Drifter.jpg

Oikean värisenä ja lesta muutettuna ihan nami. Muutamaan olen tollaseen matkan aikana törmännyt.

sanoi:
Uutenahan drftereitä ei ilmeisesti saa ostettua, eihän?
Oletko itse tehnyt pyörästä Drifterin vai ostiko valmiiksi rakennetun pyörän?
Kyllä noita joka vuosi ainaa uusia malleja putkahtelee esiin, niin 800 kuin 1500 kuutioisenakin. 2005-mallin väritys oli muistaakseni musta-hopea?

Ostin tosiaan pyörän ihan valmiina Drifterinä...korkeine plekseineen, laukkuineen, ja sissyineen.

sanoi:
rifteri kelpais mulle ihan hyvin mutta tuo istuin...

Oikean värisenä ja lesta muutettuna ihan nami. Muutamaan olen tollaseen matkan aikana törmännyt.
Joo...mulla on just tuo "shamppanjan" värinen versio...ja saahan niitä soolosatuloita tilailtua tuolta netistä
smile_org.gif
...meikäläisellä on vaan kesäisin noita muksuja kuskattavana, ja siihen tarvitaan sitä "eksootisen" näköistä tuplaistuinta...vaimokin silloin tällöin vaatii päästä kyytiin?

Kävin apteekista ostamassa ison ruiskun ja suurimman neulan mitä sieltä löytyi. Rasvailin sitten väinön vaijerit. Onnistui tosi hyvin kun löysäsi vaijerien säädöt ensin niin, että sai vaijerikuoren pään näkyviin. Siitä sitten neula vaijerin kanssa samaan reikään ja öljyä perään. Vaati kyllä vähän malttia ja kärsivällisyyttä öljyä painettaessa (valuu sen verran hitaasti alas). Saa olla meinaan melko pätevä vaijerinrasvauskone jos meinaa päihittää tämän keinon. Hintaakin kokeilulle tuli alta €uron. Hankalin vaihe projektissa oli mennä apteekin tätille selittämään asiaansa ja saada sitten osakseen hyvin ymmärtäväinen katse. Kaikkien muidenkin apteekkiasiakkaiden kiinnostus alkoi heräämään toimittasessani ostostani. Mittarivaijerin otin ulos kokonaan ja laiton siihen vaseliinia.

Nyt napsahti!

Nimittäin akillesjänne poikki sulkiksessa. Oikea jalka kolme kuukautta kipsissä… prkle.

Eli nyt aikaa roikkua näissä topiikeissa vaikka kuinka!

Auts! On varmaan aika kipiä paikka. Noh, onneks on vielä monta kuukautta aikaa parannella kinttu kuntoon ennenku ajokausi alkaa. Pikaista paranemista!
pftroest.gif

Vola..itse hommasin kasisatasen v.2004 ja mittarissa parin kesän jälkeen about 21 tht km.  Päädyin malliin siksi kun katseltuani eri pyörämalle netistä, totesin omani vain olevan kaikkein linjakkain ja kaunein. Halusin nimenomaan Customin.  Oon varustellut sitä aika lailla ja enimmäkseen osat ovat tulleet suoraan USA:sta, jossa hinnat ovat ihan eri luokkaa kuin näillä Suomessa myyjillä ja homma pelaa, eikä kukaan ole kertaakaan "kusettanut".  Jos joku on murjonut oman vehkeensä..täältä löytyy kyllä erilaista osaa, joita on nyt jäänyt yli varustellessa (penkki,astinlaudat,jalkatapit,sivupeilit,lisävalorauta,pakoputket ym..) Et silleen..en ole katunut hetkeäkään että päädyin Väinöön, hieno pyörä ja kivat vibrat ja kyyti myös kaksinajettaessa!!! Kivaa keväänodotusta kaikille Väinön omistajille ja muillekin..
bowdown.gif

Tiedän, että ryhmämme on pieni. Missä luuraa mm. Motokatti kun ei ole ilmoittautunut? Hänellä on ainkin VN800.
Takana vasta 1300km, joten ei mitään veteraanimääriä, -vielä.
Pitäisi hankkia kaikkea kiiltävää lisää. Esim. sissyyn tavaratelinettä ja kaatumarautaa mopoon. Laukku/-ja pitäis myös hommata. Eli kaikkea pientä on ohjelmassa.
http://www.cruisercustomizing.com/
Tuolta olen itse aika paljon tilannut kamaa..niiltä löytyy heti about 1000 kpl eri osia VN 800:seen, siinä tulee jo hieman valinnanvaikeutta. Mustangin "kuppi"-penkki oli kuitenkin parasta mitä sieltä on tullut. Taalahintoihin tulee sieltä tilattaessa alv ja muutaman prosentin tuontitulli sekä rahdit, jotka maksimissaan ovat 60-100€. Kaikki tilaukset on helppoa tehdä netissä, myös kannattaa tarkasti miettiä mitä haluaa tilata, koska useammalle osalle rahtikulut tulevat pienemmiksi.
JeePee kohta Kevät!
033102beer_1_prv.gif

Aikaisemmissa tämän viestiketjun viesteissä oli puhetta "Väinöjen" kokoontumisesta. En tiedä pidettiinkö sellaisia viime vuonna mutta eiköhän toteuteta sellainen tänä vuonna ja seuraavinakin vuosina?

Voisin jopa kuvitella et saataisiin oikein "väinöfestarit" jos asiasta kiinnostuneita puuhamiehiä/naisia löytyisi riittävästi. Ajankohta olisi tietenkin elokuun 23 jolloin jo historiassa juhlittiin tulen jumalaa nimeltään Vulcan *
Festarin nimi vois olla Volcania (tai sit ihan jotain muuta, voidaan vaikka äänestää...
tounge.gif
)

Toki voitais pitää alustava kokoontuminen jo alkukesästä keräten ideoita ja mahdollista festarisisältöä tms.

Paikkaehdotuksia?
Iso kokko vois olla jees kun on kuitenkin kyse "tulen jumalan juhlasta", jolloin tarviis luvat tulen pitämiseen.
Mielipiteitä?

*lukaise mun sigu tost alta

Aikaisemmissa tämän viestiketjun viesteissä oli puhetta "Väinöjen" kokoontumisesta. En tiedä pidettiinkö sellaisia viime vuonna mutta eiköhän toteuteta sellainen tänä vuonna ja seuraavinakin vuosina?

Voisin jopa kuvitella et saataisiin oikein "väinöfestarit" jos asiasta kiinnostuneita puuhamiehiä/naisia löytyisi riittävästi. Ajankohta olisi tietenkin elokuun 23 jolloin jo historiassa juhlittiin tulen jumalaa nimeltään Vulcan *
Festarin nimi vois olla Volcania (tai sit ihan jotain muuta, voidaan vaikka äänestää...
tounge.gif
)

Toki voitais pitää alustava kokoontuminen jo alkukesästä keräten ideoita ja mahdollista festarisisältöä tms.

Paikkaehdotuksia?
Mukana, jos joku alkaa puuhamieheksi ja järkkää paikan..
062802jumpie_prv.gif

Back