Kawasaki ZX6R 636B

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jsavilaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jsavilaa

New member
Tuommonen 636B tuli Lypsykoneen tilalle. Pyörä on vielä ainakin hetken melkolailla vakiokuosissa. Ekana muutoslistalla on cliparien kääntö ja yläkatteen viipaloiminen sen verran että mahtuu kääntymään ja jos ei isoa säätöä vaadi niin tallissa ois pari slipari ehdokasta asennettavaksi. Jos nyt innostus säilyy, talvella tulee taas aika radikaali fighter-päivitys. Ja jos intoa ei piisaa, sitten mennään uudella maalilla ja jollain "semi-stunt"-lookilla.

Edit. Cliparit käännetty, pleksi poistettu ja yläkate/tukirauta leikattu lyhemmäksi. Kuvia laitan jahka saan siistittyä leikkauskohdan ja löydän pleksin jonka viittii lyhentää, tuota MRA:n tuplakuplaa ei viiti.

IMG_2449p.jpg


IMG_2444p.jpg
 
Joo. Lookki tullee olemaan melko lähellä ex-Lypsykoneen lookkia. Osat on hiukan erit ja värit selvästi tummemmat. Käännetyt cliparit ei tuntunu hyvälle joten palataan drag-tankoon. Aika perus settiä siis suunnitteilla. Tuosta ram-airista pystynee kohtuu nätisti lyhentämään pari-kolme senttiä että saa maskille tilaa tuua sitä pumppujen lähelle.
 
Itellä kanssa mielessä, että hiois pois tuota ram-airin sordiinoa keulalta. Sais valolle tilaa ja hilata maskia lähemmäksi.

Nuo käännetyt cliparit tuntuu olevan aika in nyt, mutta ei uskois niiden olevan mitkään kovin hyvät.
 
Tässähän pitää jatkuvalla syötöllä olla pajailemassa kun taas eksyin mutkan rappailemaan...

636b_009.jpg
 
Uusimmassa Performance Bikes lehdessä on juttua juuri tällaisen pyörän ostamisesta käytettynä. Varmasti asiallisia pointteja lehdessä, jos kiinnostaa tarkistaa. Fiksailevat sellaisia pikkujuttuja, jotka eivät päällepäin näy, mutta vaikuttavat ajettavuuteen jne paljonkin.
 
Onko mitään listaa muistissa mitä kaikkea oli mainittu kun ei lähikaupoissa taida PB:tä olla?

Suurin osa rakentajista tuskin tekee ajoasentoa kummempaa muutosta ajettavuuteen. Toki tekijöitä on moneen junaan ja osa saa piilotettua kaiken maailman muuta tuubaa sinne vähäisten katteiden sisään.
 
Tässähän tämä lehti on, joten jotain pääjuttua voin yrittää kopioida.

- korroosiota takaswingin ja iskarin alueella. Johtuu ilmeisesti siitä, että Briteissä suolataan teitä talvella ja jos siellä sitten ajaa ilman kunnon pesua voi tuollaisia ongelmia tulla.

- etujarrun sylintereistä osa oli huonon hoidon/huollon takia jumittanut ja sitä kautta kenties tärvellyt myös levyjä.

- iskarit olivat koskemattomia eli ei huoltoa since tehtaan ovi. Huolsivat sekä etu- että takapään.

- vanteiden laakerit

Vaihtoivat siis pääosin erilaisia laakereita ja tiivisteitä sinne tänne. Mitään uusia osia tjsp ei pyörään juurikaan laitettu, vaan vanhoja ehostettiin tai vaihdettiin tarpeen mukaan.

Mitään erityisen Kawasaki spesifiähän tuossa ei kait ollut, vaan kyseessä oli enemmänkin juttu, jossa pohdittiin miten saat useamman vuoden vanhasta pyörästä kelvollisen ajettavan ja mihin aika monesti iskee, jos pyörää ei ole huollettu huolellisesti tai sillä on ajettu kehnossa säässä. Jutun lopussa pohditaan myös oliko nuo korjaukset rahansa arvoisia, kun itse pyörä ei montaa tonnia maksanut ja vastaus on vähän sekä että, mutta uskoisin, että laitat jonkin verran työtä tuohon pyörään muutenkin, joten tapauksessasi ei ainakaan menisi hukkaan.
 
^ K.o. jutussa oli vanhemman mallin 636, tosin kuten sanoit samat
perusjutut koskee kaikkia pyöriä joten merkillä/mallilla ei tässä ollut niin merkitystä.
 
Hirveästi ei ole edennyt, mutta jotain sentään on saatu tehtyä. Eli takahäkkiä työstettiin ensin tuolle pidemmälle Bad-Bikesin katteelle, mutta mielessä kaiveli Super Shorty joka piti sitten hommata ja roiskaista paikalleen. Häkki vaatii pikkusen rälläkkää että tuo istuu siihen kunnolla mutta eiköhän se jossain vaiheessa valmistu. Ja bugspoiler on myös sovitettu ja kiinnikkeet ok.

Tällä hetkellä laitos näyttää tuolle:
636b_016.jpg
 
Nyt ois nipussa, valmis ei ihan vielä. Jonkin sortin staippia on suunnitteilla ja vanneteipit päivittyy oikeaan sävyyn. Kuvien oton jälkeen tein vielä penkin.

636b_026.jpg

636b_027.jpg
 
käsien päälle käy vähemmän kuin kyykkynä ja pallit säästyy kun pikkusen käyttää ajatusta penkin malliin. Kuvista siis puuttuu vielä se penkki.
wink.gif
 
Vihdoin Laite on valmis. Kuvien oton jälkeen ehin jo vaihtaa nuo käännetyt cliparit raisereihin ja dragbariin että josko ois lepposampi työnnellä tourinkia nyt loman aikana.
062802moto_prv.gif


636b_029.jpg


636b_030.jpg


636b_034.jpg
 
Helvetin hyvän näköinen oli ennen tuunausta. Nyt on aivan vitun ruma. Onneksi olkoon hienon pyörän raiskauksesta. Näyttää nyt ihan bomberi-teinin suzukilta joita mahtuu noin 13 tusinaan...
033102ass_1_prv.gif


Ps. Oli muuten se lypsykonekin aivan järkyttävä tekele...
 
Helvetin hyvän näköinen oli ennen tuunausta. Nyt on aivan vitun ruma. Onneksi olkoon hienon pyörän raiskauksesta. Näyttää nyt ihan bomberi-teinin suzukilta joita mahtuu noin 13 tusinaan...
033102ass_1_prv.gif


Ps. Oli muuten se lypsykonekin aivan järkyttävä tekele...
Juu, vähän samoilla linjoilla.. Ei nää pomperit ihan meikäläiseen iske..
 
Helvetin hyvän näköinen oli ennen tuunausta. Nyt on aivan vitun ruma. Onneksi olkoon hienon pyörän raiskauksesta. Näyttää nyt ihan bomberi-teinin suzukilta joita mahtuu noin 13 tusinaan...
033102ass_1_prv.gif
Joku sanoi ääneen sen mitä itsekin olen ajatellut..
sad_orig.gif
yksi hienoimmista kyykyistä kautta aikojen tuo zx-6r ja nyt näyttää.. no.. melko hirveeltä.

Tietysti omistajan mielestä on varmasti upea ja vaivaahan tuohon on nähty ku rakennettu mut eipä kyl tällaiset kadulla vastaatullessa saa multa minkäälaist arvostusta.

Pääasia kuitenkin et omistaja tykkää
smile_org.gif
 
Back
Ylös