Elämäntapamotoristi
New member
Jos nyt kuitenkin jätettäisiin toi Räksä tolta listalta pois. Omallani olen ajanut 200000 km ja kaikenkaikkiaan sillä on ajettu 230000km ja kansi ynnä venttiilit ovat originaalissa kuosissa. Omani lisäksi tiedät kaksi muuta räksää joilla on ajettu lähes 200000km ilman venttiili/kansi ongelmia ja näiden lisäksi vielä pari muuta joilla on ajettu 100000km ilman edellämainittuja ongelmia. Sen lisäksi muutamia vuosia sitten vierailin GPZ-meetingissä Saksassa eikä siellä tapaamillani noin kymmenellä Räksä-kuskilla ollut mitään ongelmia venojen kanssa, joten väittäisin, että kyseisellä mallilla ei ole noita seetin kapeuden/materiaalista johtuvia ongelmia.Olen kuullut k.o prätkien omistajilta, että jotkut 1000RX, olisivat kärsineet materiaaliongelmista venojen ja seetien suhteen. Koska k.o. pyörämallit ovat jo lähemmäs 20v vanhoja, luulen että niissäkin yksilöissä on pääosin jo kansiremppa tehty.
Ihme, jos tuonikäisissä prätkissä ei muutenkin remonttia olisi jo tullut eteen, merkistä riippumatta.
Otetanpa vaikka isoista FJ 1100 (vaihteet), Suzuki 1100 (sähköt), Honda VF1100 (koko yläkerta). Tätä listaahan riittäisi..
Jos jollakulla Räksä-kuskilla on ollut kyseisiä ongelmia niin ilmoittautukoot täällä niin jatketaan keskustelua.
Heinäkuun lopulla on taas GPZ-meeting ja ko. mallin 20-vuotisjuhlat, jossa voi tehdä kyselyn ns. venaongelmasta.
Yhdessä vastaan tulleessa räksässä on kansiremppa tehty, mutta sekään eijohtunut venttiilien painumisesta seeteihin vaan siinä oli joku keinuvipuongelma tai vastaava eli yläkerta sanoi pox.