Käytätkö korvatulppia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AriK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Käytätkö korvatulppia - Eli käytätkö korvatulppia ajaessasi

• En käytä

Ääniä: 1 50,0%
  • Käytän

Ääniä: 1 50,0%

• Ääniä yhteensä
    2
Korvatulppia tulee käytettyä melkein aina. Kaupungissa ei tarvitse, mutta motarilla must. Duunista saa onneks vähän muotoiltuja korvitulppia ettei paina kypärässä korvia.
blush.gif

Käytän joskus pidemminllä matkoilla kun muistan.. eli harvemmin.. Pitäisi kyllä käyttää enemmän. Ajossa sen aina huomaa kun korvissa tuntuu ja etenkin ajon jälkeen..
omg.gif

Ja niitä pieniä halpoja tusinatulppia käytän, sillon kun käytän..

EAR-merkkistä tusinatavaraa käytän töissä ja vapaa-aikana. Eikä korvat ole moksiskaan...

Pidemmillä matkoilla tulee käytettyä, kun vaan muistaa ottaa mukaan. On tuo Arain kypärä sen verran kova ääninen, että on huomattavasti mukavampaa tulppien kanssa. Tulpat oon ottanu luontaisetuna töistä ja ne on sitä keltaista tusinatavaraa, riittävän toimivia kuitenkin.

edit:oon ite vähän muokkaillu noita tulppia saksilla lyhyemmiks etteivät sojota niin paljon ulos korvasta, pienikorvainen kun oon. Ja sit oon niiiin hyvä!  
smile_org.gif

Ilman tulppia en pitemmälle matkalle lähde! - enää
lookaround_orig.gif
Tosin kun nuo Earit/Bilsomit tuppaavat painamaan ja etenkin useamman tunnin rupeaman jälkeen korvat ompi noilla kipiät => käytänpä pumpulia
idea3.gif
Vaimentaa jo ihan mukavasti, taskussa aina hiukka suurempi tukko minigripissä mukana niin riittää tarvittaessa kaverillekin, ei paina eikä purista, edulinen, jne... Eikä unohdeta sitä hygienisyyttä & luontoystävällisyyttäkään - kertakäytön jälkeen voit nakata huoletta pusikkoon ja ottaa tukosta uudet, puhtaat "tulpat"
thumbs-up.gif

Käytän, merkkiä en tiedä. Vaikuttaa kohtalaisen halpismalleilta. Toinen on punanen ja toinen vihreä, jotain kuviointia siinä massassa on. Ostettu jonkun bändin keikalta. On käytössä erittäin hyvät! Ei paina korvakaytävää joten voi käyttää helposti pitkiäkin aikoja. Oon pessy muutaman kerran ja hyvin on toiminut senkin jälkeen.

3M:n oranssit ollut tämän kesän käytössä.
Ei paina mistään ja vaimentaa hyvin (myös vaimon kommentit
biggrin.gif
)

En käytä. Duunissa saa tarpeeks pitää. Tosin kun lähen ajamaan otan sieraimista kiinni ja imasen korviin alipaineen (lukkoon)  
biggrin.gif

Keltaisia EAReja kuluu ja ihan pikku siirtymiä lukuunottamatta lähes aina.
Varsinkin jos ajelee useamman sadan kilsan matkoja ilman tulppia niin sitä väsyy ihan erilailla kun tulppien kanssa ajaessa.  
Kai se kohina ja meteli käy kovalevyn päälle...

Aiemmin en jaksanut/muistanut käyttää edes maantieajossa. Nyttemmin on aina n.100km jälkeen alkanut korvia särkeä jos tulpat unohtuu. Käytän niitä keltaisia perustulppia. On huomattavasti miellyttävämpi ajaa, varsinkin pidempiä matkoja. Pitää vain tukkia ne kunnolla korvaan, muuten painavat kypärän sisällä.

Tusinatulppia pidemmillä matkoilla ja mutkiksilla mutta radalla ja kaupunki päristelyssä ei tule käytettyä, koska haluan kuulla mitä ympärillä tapahtuu. Radalla vois varmaan alkaa opettelemaan myös tulppien käyttöä, koska siellähän ne kovimmat äänet on.

Pidemmillä matkoilla kyllä. Vanha avatta potta huutaa niin perkuleesti, että melkein on pakko käyttää. Keltaisia perus jumpuloita. Kaupunkipyörityksessä sitten ei.

Maantienopeuksissa käytän tulppia pidemmillä matkoilla. Työn takia olen hankkinut korvan mukaan valetut "hifitulpat", jotka vaimentavat kaikkia taajuuksia yhtä paljon (=kuulee tavallisesti, mutta hiljempaa). Ne vaan tahtovat istua huonosti, kun kypärä painaa korvia eri asentoon kuin normaalisti. Siispä tulee ajaessa käytettyä enemmän pehmeitä kertakäyttöisiä, joista pidän 3M oransseja mukavina materiaalin ja muodon vuoksi.

Tinnitus on ikävä asia, joten melulta suojautuminen kannattaa. Kuitenkin kohtuus kaikessa, sillä käsittääkseni neuroottinen tulppaaminen saattaa jopa lisätä oirehdintaa tämän "ihmeellisen" psykofyysisen vaivan yhteydessä.

Joku kyseli muotoonvalettujen perään. Ainakin joskus VITA-terveyspalvelut Helsingin Mikonkadulla toimitti Elacin-merkkisiä. Kuulonhuoltoliitosta saa varmasti myös ajantasaista tietoa kaikesta meluntorjuntaan liittyvästä.

Back