• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Käyttäjien kokemuksia selkäpanssareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blacksmith
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Forcefield löytyy multakin.
buttrock.gif
Kokemuksia ei ole kuin noin 500 km ajelusta syksyllä, jolloin ei päässyt tuota hiostavuutta havaitsee.
Suosittelen hankkiin hyvän. Itsellä aiemmin Rukkan verkkomalli takin selkäpussissa ja se ei ollut tarpeeksi. Jonkun testin mukaan Forcefield oli paras mutta onhan noita tullut taas lisää markkinoille esim. Rukkalta sellainen liivimallinen. Tosin ei ollut kovin edullinen, mutta ei kait se oma henkikään ole.
ghostface.gif

Dainesen Gilet Wave II, siinä on niin rintapanssari kuin selkäsuojakin.

Itse olen huomannut että suojia ei vain ole noissa touhuissa liikaa.

Lauttasaaren BW:ssa Saara tietää millainen sen suojan pitää olla. Varmasti moni muukin tietää, mutta omakohtaisesti suosittelen kääntymään tuonne päin asioille.

Forcefieldille ääni! Goretakin kanssa täysin huomaamaton ja mukava päällä. Nahkatakin kanssa se jotenkin tulee turhan korkealle niskaan ja ottaa vähän kiinni kypärään, mutta muistaakseni tuokin ongelma poistuu kun vähän enemmän ajelee nahkatakki päällä niin siihen tottuu ja suoja muotoutuu paikalleen.
Voi tietysti myös olla, että on myös vähän liian iso suoja mulla..

NahForcefieldille ääni! Nahkakatakin kanssa se jotenkin tulee turhan korkealle niskaan ja ottaa vähän kiinni kypärään, mutta muistaakseni tuokin ongelma poistuu kun vähän enemmän ajelee nahkatakki päällä niin siihen tottuu ja suoja muotoutuu paikalleen.
Voi tietysti myös olla, että on myös vähän liian iso suoja mulla..
Saman huomannut. Mutta toisaalta myös tuntuu ottavan aika "sopivassa" kohtaa kiinni kypärään - ei luultavasti kolaritilanteessa pääse niska taittumaan yli juuri tuon takia.

Oli kyllä aluksi aika totutteleminen tuon kanssa elämiseen - nyt tuntuu jo varsin mukavaltakin.
sport05.gif

Forcefield täälläkin. Sovitellessa oli tuntui itselle sopivimmalta ja tuo tosiaan muovautuu aika hyvin käyttäjälleen. Toki kuumalla ilmalla hieman hiostaa kuten varmaan kaikki muutkin panssarit, mutta toisaalta antaa kylmällä ilmalla hyvin lämpöä selkään ja viima ei pääse häiritsemään takin ja housun saumastakaan.

Jaahas. Pitää varmaan mennä sovittamaan/ostamaan Forcefieldiä, kuhan löytää jonkun myymälän täältä Kehä III tuntumasta, joka myy sitä.

Istuukohan hyvin pidemmälle heebolle, 198cm?

Jaahas. Pitää varmaan mennä sovittamaan/ostamaan Forcefieldiä, kuhan löytää jonkun myymälän täältä Kehä III tuntumasta, joka myy sitä.

Istuukohan hyvin pidemmälle heebolle, 198cm?
.org-shoppi myy ja siellä pääsee kokeilemaankin, sieltä itse ostin. Takin sisällä mulla on Dainesen wave-irtosuoja, tuo Forcefield sitten radalle vielä lisäksi turvaamaan.

Forcefield pari lenkkiä ollut päällä.Tosi hyvä istuvuus ja hengittää hyvin (verrattuna Lidl-suojaan,joka oli muuten ok.
mutta selkä oli aina märkänä vaikka oli tekninen aluspaitakin).

itseltä löytyy tämmöinen ja ilman ei tule lähdettyä edes maitokauppaan. se on vähän niinkuin ajelisi autolla ilman turvavyötä, kuten joku tuolla jo mainitsikin.

istuu hyvin, ei hiosta, mahtuu tiukankin rotsin alle..

Itse ostin tuollasen. 59euroa vain, ja tosi hyvän tuntuinen.
http://www.duell.fi/product....d=63074

Tosi jämäkkä, ja nuo nikamat "kääntyilee" herkästi eli ei tunnu että tuota selässä oliskaan vaikka selkää köyristelis ajaessa.

Ei tunnu juuri hiostavan ja mahtuu takin alle littanana vaikka on suht kireä Berikin nahkarotsi.

187cm pitkälle tuo pitempi malli on juuri sopiva, lyhyemmälle suosittelen sitä yhden nikaman lyhyempää ettei ala painamaan niskaan.

Mulla on Forcefield naisten malli (ostin MP näyttelystä Hesassa). Tarrat ympärillä on korkeammalla, jotta ei nouse liian ylös, kun kiinnitys on reilusti lantion yläpuolella. Ei ehkä paras mahdollinen miehille
smile_org.gif
.

Tässä linkki: Naisten malli 

Mukavasti istuu ja hyvältä tuntuu, eilen ruosteenpoistossa oli kyllä hikinen olo, mutta olisi ollut ilman panssariakin.  
sport05.gif

Viimekesän ajelin kovamuovisemmalla ja pidemmällä panssarilla, joka on ostettu Lahden Hanksista.

Forcefield täällä. Vähän vieläkin luottamus horjuu tuohon kun on niin lötkö kumimatto, suojaakohan se oikeasti? Ainakaan selän nitkahduksilta peräänajossa tuskin auttaa.

Jos en tota olisi hankkinut vielä niin olisin ottanut sen Lidlin panssarin, oli hinta kohillaan, tai sitten jonkun suojapaita-tyyppisen kokokehopanssarin. Musta rintakehä pitäisi olla yhtälailla suojattu iskuilta, kova isku rintaan tappaa samantein (aortta voi revetä).

Itse hommasin tuossa Dainesen weivi 13:sta ja kyllä tuo ihan hyvin istuu päällä, eikä tunnu hiostavan nahkatakin alla lämpimälläkään säällä. Itse otin tarkoituksella sen verran pitkän, että ulottuu aina häntäluuhun asti, joka taas tarkoittaa sitä että suoja saattaa jossain kohtaa nousta hieman ylös ja kypärällä sitten joutuu painamaan sen alas.

Tuntuu olevan siinä "ala-asennossakin" sen verran korkealla niskassa, että tukee niskaa taipumasta liikaa taaksepäin ja suojaa siis sitäkin vaikka varsinaista niskatukea ei olekkaan.

Ensimmäset ajokerrat tuon kanssa oli hieman omituisia ja jäykkiä, kun on tottunut elämään siinä pyörän päällä ilmeisesti aika paljon. Eli ottakaa ne ekat mutkat varovasti etenkin niiden liidelin lankunkappaleiden kanssa ettei mene mutka pitkäksi, kun kuski ei olekkaan niin taipuisa kuin ennen.

Muuten hyvä ostos tuo veivi ja kyllä tuohon nopsaan tottuu, eikä häiritse ajoa sen jälkeen.

Noniiiiin!
062802jumpie_prv.gif

Kirjoittelen tätä Forcefield selässä.
lookaround_orig.gif
tounge.gif

Mukavalta tuntuu selässä ja pitää ryhdinkin varmasti hyvänä ajossa. Itse kun olen sen verran pitkä, että tupaan aina lysähtää pidemmillä matkoilla.
nixweiss.gif

Huomenna sitten testiin/ajoon.
062802moto_prv.gif

^ En tiedä mitä on eroa, mutta siihen tulokseen oon tullut kuten kypäränkin kanssa. Että ostan hyväksi testatun tai todetun. Muutaman kympin säästö on aika vähän, jos istuvuus/suojaus on parempi.
thumbs-up.gif

Back