• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KBC-kypärät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Myski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Liekko jollain tietoa jostain varmasta nettikaupasta saksanmaalla, tai muualla tässä euroopas, mistä näitä KBC:n kypäriä saisi?

Tuossa muutama pulju Brittein saarilta...  
cool.gif

Harpersraceshop

BB Bikeshop

M&P Direct

Road Bike Gear

Ite ostin tommosen VR-2 gunslingerin r.m. heinolta. Ihan laadukkaan olonen ja kevyt. Ja mikä tärkeintä törkeän hieno. Kromivisiirin kans makso 320e, eli sain aika reippaat alet.

Täältä semmoset kokemukset että KBC:n kypärissä on melkoisia sisustaeroja (=laadunvaihtelua?) ihan saman mallin (vr2) ja samojen kokojen sisällä. Oulussa ja Rovaniemellä kypäriä ostotarkoituksessa testatessa tulin huomanneeksi seuraavaa:

Tismalleen saman mallisissa ja kokoisissa kypärissä joissakin on päälaella pehmusteena sellainen "pätkylä" ja joissakin ei mitään(?!). Tämä "pätkylä" estää päätä hankautumasta ikävästi kovaan sisäkuoreen, eli on siis toivottava ominaisuus.

Lisäksi sisustan verhoilussa kankaat vaikuttivat olevan mitä milloinkin. Toisissa kaikki palat on päällystetty nukkapintaisella pehmeähköllä kankaalla, kun taas joissakin esim. otsapehmuke on reikäkangaspäällysteinen. Tämä aiheuttaa sen että otsapala raapii ikävän tuntoisesti kypärää laitettaessa ja pois otettaessa.

Summa summarum summa: olisin ostanut KBC:n kypärän, joka jo itse asiassa tilattiinkin liikkeeseen, mutta "päälakipätkylän" puuttuminen ja ihmeellinen reikäkangasviritys nimen omaan siinä yksilössä vesitti ostosaikeeni. Kypärä istui muuten näpsäkästi ja esim. visiirit ei ole naamattoman hintaisia. Ja onhan niissä ne überhienot grafiikat
thumbs-up.gif

Itellä VR-2 ,jollain hienolla värityksellä (ainankin minusta).

Oon kyl ite tykänny. Kohtuu hiljainen ja kohtuu hintanen
10000 yhteisiä kilometrejä takana

Tuli hankittua katukypäräksi KBC VR3 strada ja ei moittimista, jenkkipotta jolla ei tietääkseni mitään tekemistä AGV:n kanssa, hinta kohtuullinen.

Mullakaan ei toi tumma visiiri pysy paikoillaan, kirkas kylläkin
sad_orig.gif

Mikä avuksi?

Onko visiirin kiinnikenipsut ehjät? Jos on, eikä silti pysy kiinni, on visiiri väärän mittainen (liian pitkä tai liian lyhyt). Palauta paikkaan, josta ostitkin sen ja pyydä uutta tilalle.

Itellä VR-2 ,jollain hienolla värityksellä (ainankin minusta).

Oon kyl ite tykänny. Kohtuu hiljainen ja kohtuu hintanen
10000 yhteisiä kilometrejä takana
juuri näin.
Minulla ei kerrennyt ihan noin paljon kilometrejä tulemaan kypärän kanssa.
Voin suositella, yhet kunnon "lärvätsalotkin" vetässyt tuo päässäni, ja eikä edes visiiri mennyt rikki, eikä irronnut.

Mullakaan ei toi tumma visiiri pysy paikoillaan, kirkas kylläkin
Mikä avuksi?

Mullakin aluksi oli hopea iridium visiirin kanssa tuota murhetta, mutta kyllähä sekin paikkansa löysi.
koitahan kattoa et ne kaikki "klipsut" ovat kunnolla siellä paikoillaan.
etenkin kun on tumma visiiri, niin ei näe läpi hyvin et onkos oikeilla paikoillansa.
Sivusta kun painaa kunnolla et menee paikoilleensa,sit ruuveista hienosäätämään, niin pitäsi pysyä paikoillaan.

Kävin tänään itsekin kattomassa tota KBC-n kypärä, ajelin alussa vahinkossa suoraan Duelliin konttorille ja sieltä sai sitten kysytty myös vähän enemmän tietoa siitä merkistä. KBC valmista maahantuojan sanojen mukaan vielä Yamahan, Harley Davidsonin, Polariksen kypäröt ja myös Harley Davidsonin vaatteet. Tuntuu olevan tarpeeksi katu-uskottavuutta merkilla. Ja viimeiset 3 vuotta on sitten tehty kypäriä myös oman tuotemerkin alla. Olin etsimässä uutta kypärää tyttöystävälle, mutta päätin lopuksi ostaa kuitenkin X-Lite 601, koska KBC malleja oli paikan päällä tosi vähän. Kävin Tuusmotorissa Tuusulan tien varrella, sitten soitin sieltä vielä House of Bikesi Herttoniemessä, mutta sieltäkin sanottiin, että melkein kaikki on loppu ja tuskin lisää enää tulee, kun kausi loppumassa ja ensi vuonna vissi uudet mallit tulossa. Toisaalta olen tyytyväinen, tyttöystävällä oli edellinenkin kypärä 601 ja Storm Motorsissa täällä hetkellä hyvät alehinnat. 339 euron kypärä maksoi tumman visiirin kanssa 225. Niin että ei paha.

Mistäpäin löytyisi hyllystä KBC:n kypäriä Oulu-Jyväskylä väliseltä alueelta? Haussa olisi VR-2R malli.

Itseltä löytyy KBC:n kypärä mallia VR-1X tällä kuvioinnilla. Tilasin omani netistä ihan vain sen vuoksi, että ainakaan nettisivuilla surffailun perusteella oman alueen liikkeistä ei löytynyt noita kypäriä mieleisellä kuvioinnilla.
lookaround_orig.gif
Lopulta kypärä tuli fc-moto.de -verkkokaupasta ja postikuluineen se kustansi n. 170 euroa. Muuten en olisi uskaltanut tilata kypärää netistä, mutta autokoululla pääsin testaamaan KBC:n kypäriä eri kokoisina.

Muista kypäristä mulla ei moottoripyöräkäytössä ole kokemusta ja tästäkin yksilöstä lähinnä kyytiläisen ominaisuudessa. Tai no ajotunnit ajoin oma kypärä päässä, mutta niiden perusteella nyt on paha mennä sanomaan mitään ja kyytiläisenä ollessa kuski kuitenkin suojaa ilmavirralta jonkin verran. Tähän mennessä kuitenkin olen ollut ihan tyytyväinen, saa nähdä muuttuuko mielipide kun eka kausi oman pyörän puikoissa saadaan käyntiin.

Kuinkas hyvin näissä pitää koot kutinsa? Löysin grafiikaltaan kiinnostavan KBC-tarjouspotan, mittasin pääni ympärykseksi 58,5 cm ja arvelenkin nyt, että uskaltaiskos sitä tilata vieraalta maalta L (59/60) -kokoisen kypärän...

^ Mulla on päänympärys 57 cm ja kypärä kokoa S (55/56). Itse en uskaltaisi lähteä tilaamaan ellen olisi päässyt missään sovittamaan saman merkkistä kypärää, koska ne kaikki on niin eri mallisia merkistä riippuen. Yksi miehen kypäristä on Airoh-merkkinen ja se ainakin oli niin omituisen mallinen ettei istunut minun päähäni ollenkaan, vaikka muistaakseni koko olikin suurinpiirtein oikea.

Saahan sen aina palautettua jos ei sovikaan, eri asia sitten joutuuko sen tekemään omalla kustannuksenna. Mutta melkein suosittelisin ensin käymään sovittamassa tämän merkkisiä kypäriä jossain, että näkee sopiiko ne omaan päähän alkuunkaan.

Kokemuksia ei vielä ole, eilen tilasin Saksasta VR-2R Alienin kun oli edullisesti poistomyynnissä alle puoleenhintaan Suomeen verrattuna.

Mutta ainakin sovituskokeilulla oli ihan hyvän tuntuinen.

Kokemuksia ei vielä ole, eilen tilasin Saksasta VR-2R Alienin kun oli edullisesti poistomyynnissä alle puoleenhintaan Suomeen verrattuna.

Mutta ainakin sovituskokeilulla oli ihan hyvän tuntuinen.
Täysin samanlainen tapaus vain erivärisenä ja Suomesta. Todella hyvän oloinen sovittamalla ja verrokkina oli todella laadukkaitakin kypäriä.

VR2r mallilla 1 kesä takana eikä mitään valitettavaa...
Oikein jos innostuu niin todella reippaissa vauhdeissa alkaa nousemaan. Mulla on ilmeisesti välilmallin kokoinen kuuppa
smile_org.gif

Omani ostin ebaysta...näillä maaleilla

http://cgi.ebay.co.uk/KBC-VR-....wt_1139

Ennen ostoa sovittelin arain ja shoein pottia mutta kummaltakaan merkiltä ei löytynyt aivan passelia kokoa. S oli liian pieni (puristi otsaa) ja M oli aavistuksen väljä.
Jyväskylässä muistaakseni bike forumissa on kbc:n pottia että pääsee testaamaan kokoja

edittiä:
fc-moto.de myy kans noita ed hardyn maalauksilla olevia malleja

Itselläni on tuo VULCAN, sinisellä visiirillä. Viime keväänä ostin ja olen kyllä tykänny. Visiiri on tosin jo ottanut hieman siipeensä suomen itikkakesästä, jolloin sitä joutuu joka ajolenkin jälkeen puhdistamaan

Yritin googlailla, mutta tuloksetta... Onko näitä KBC-kypäriä pk-seudulla liikkeissä? Duell niitä tuo, mutta Duellin tietojen mukaan mikään liike täällä ei myy.

Back