Kemoran kierrosaikoja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samigo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuolla listalla meitä tänne kirjoittelevia on useampia.
Pari sekkaa tuli tuolla listalla ajetusta ajasta nipistettyä tuossa kauden päätteeksi.
smile_org.gif
Ihan järjetön aika, varsinkin kusiaiselle. Tuolla vauhdilla olis ollu Kemoran SS kisassakin jo A-ryhmässä 10 sakissa ja B-ryhmässä ihan kärkiporukassa.
 
1.29.jotain

märällä

Yamaha R6R
kilvetön
Metzeler Racetec soft front, ultra soft rear.

Nyt pääs kokeilemaan tol yammullakin Kemoraa, mut vitutti kun piti olla märkää
veryangry.gif
 
Eli kyllä siellä "erkilläkin" mennään varmasti alle 1:20 aikoja.
Duce Cupin laitteilla siellä ajetaan sellaisia 1:15, ellei jopa 1:14 aikoja. Nyt kun en ulkoa noita aikoja muista niin en sanoo varmaksi.
Siinähän sitä on Partasellekkin yrittämistä! Taitaa ennen mennä R6:lla alle 1:08 kun erkillä alle 1:20.  
bowdown.gif


Ei oikein tee oikeutta nyt toi sun vertaus pappaluokan ducatille. Ok toi Er on kevyempi mutta taitaa toi ducatin alusta olla aika paljon parempi. Vai?  Muutenkin ajettavuudessa saattaa olla jotain eroa.

Ducet tänä vuonna 1:15.8-1:28.8.
No sen verran perun puheitani että ER5:nenhan on Kawasaki, ei sillä voi lujaa päästä missään.
tounge.gif


KymppiKaiwurilla siellä on päästelty kaks päällä (vahalla assulla) rauhaksiin 1:22, joten ei se ER5:nen voi millään taipua tuollaiseen aikaan.

Anteeksi erehdykseni.
T-Acella 2 päällä tasan 1.22.00 uudella asfaltilla ja K5 1000 suskalla 2 päällä alle 1.19 (ei minun ajamanani). Acella ei ole päässyt yksin kuin 1.17.42 ajan...
 
Tuolla listalla meitä tänne kirjoittelevia on useampia.
Pari sekkaa tuli tuolla listalla ajetusta ajasta nipistettyä tuossa kauden päätteeksi.  
smile_org.gif
Ihan järjetön aika, varsinkin kusiaiselle. Tuolla vauhdilla olis ollu Kemoran SS kisassakin jo A-ryhmässä 10 sakissa ja B-ryhmässä ihan kärkiporukassa.
Vielä jos pystyy ajamaan koko ajan sen sekunnin sisään niitä aikoja... Ei ole paljoa hyötyä jos pystyy ajamaan yhden kovan ja sitten muut jonnekkin 2 sekunnin päähän. Tume nyt en tarkoita ettei pysty ajamaan niitä kierroksia siihen yhden sekunnin sisään vaan sitä ettei aina kannata tuijottaa sitä yhtä todella nopeaa kierrosta joka on sattunut tarttumaan kelloon ja sitten ajatella että sillä saisi jonkin sijoituksen jossain SM kilparyhmässä, muuten kuin aika-ajossa...
 
Tosta ER-5:sta vielä... En ole ko. vehkeellä ajanut ikinä radalla, niin varmaksi en tiedä, mutta luulisin, ettei se ainakaan kovin paljoa jää tolle mun DR:lle. DR on about samantehoinen, parikyt kiloa kevyempi, mutta isompi ilmanvastus rokottaa huippuja about parinkympin verran. Alusta lienee erkissä rata-ajoon parempi kuin tohtorissa vakiona. Sanoisin, että aika tasaväkiset pyörät lienee.

Tohtorilla mä oon ajanu Ahvenistolla 1:39-alkuisia aikoja, mutta en silti usko, että nopealla pyörällä ajaisin tota 14 sekkaa nopeemmin kovinkaan helposti. Sehän tekis 1:25 ja jotain... aika nopee, aika nopee.

Botnialla taas kävi kerran sillai, että hyppäsin tohtorin puikoista suoraan Z750 -kawan sarviin ja ajasta lähti lämmittelykierroksella jo 5 sekkaa pois, siellä on sen verran sitä suoraa. Toisaalta sain vielä tuosta 5 sekkaa paremmasta ajasta pari sekkaa pois sitten myöhemmin tohtorilla kun alkoi mutkat sujumaan paremmin. Tämönkin esimerkin valossa hitaallakin pyörällä pääsee ihan kivasti. Oisko nopeimmat kierrokset ollu 1:27-alkusia, en tarkkaan muista.

Eli veikkaan että erkilläkin ehtii ihan hyvin, vaikken tosin oo kemoralla ikinä käynykään.
 
Aprilia RS250, edessä sliksi, takana joku BT.
Parhaaksi jäi jotain 1.32.xx luokkaa...
 
1:14,9

gsxr1000 K3/4 kilvetön, pirelli superbike k2 slick edessä ja takana. ensimmäinen kerta kun tuolla kävin. rata oli mainio
biggrin.gif
meinasi usko loppua ensimmäisen kerran kun karusellin läpi tulin erään yam r6rrän imussa (tosin eki oli vielä melko perkeleesti nopeampi). jos olisin joutunut radan opettelemaan ilman vetoapua niin tuskin olisin alle 1:17 päässyt koko viikonlopussa. ensimmäiset kierrokset menivät jossain 1:22-1:25 tasossa.
 
Tuolla listalla meitä tänne kirjoittelevia on useampia.
Pari sekkaa tuli tuolla listalla ajetusta ajasta nipistettyä tuossa kauden päätteeksi.
smile_org.gif
Ihan järjetön aika, varsinkin kusiaiselle. Tuolla vauhdilla olis ollu Kemoran SS kisassakin jo A-ryhmässä 10 sakissa ja B-ryhmässä ihan kärkiporukassa.
Vielä jos pystyy ajamaan koko ajan sen sekunnin sisään niitä aikoja... Ei ole paljoa hyötyä jos pystyy ajamaan yhden kovan ja sitten muut jonnekkin 2 sekunnin päähän. Tume nyt en tarkoita ettei pysty ajamaan niitä kierroksia siihen yhden sekunnin sisään vaan sitä ettei aina kannata tuijottaa sitä yhtä todella nopeaa kierrosta joka on sattunut tarttumaan kelloon ja sitten ajatella että sillä saisi jonkin sijoituksen jossain SM kilparyhmässä, muuten kuin aika-ajossa...
Markus, tässä kysyttiin parasta aikaa ja kaikki on vastanneet sen mukaan.
wink.gif
Mulla se on se 1:12,800. Ajoin tasaisia 1:14-aikoja koko päivän kunnes päätin karkottaa sen nelosen kummittelemasta, ja prkl, sehän onnistui komeasti ja kas - seuraavana päivänä tulikin jo tasaista 1:13-alkuista. En tiedä miten teillä muilla, mutta ainakin itsellä se kehitys tapahtuu asteittain; toistojen kautta huomaa asioita ja paikkoja joissa voi vielä parantaa/nipistää ja sitä kautta sinne kelloon pamahtaa parempia aikoja, ja kun nuo paikat rutinoituu niin keskikierrosaikakin tippuu.

Mutta joo: paras treeneissä ajettu aika, enkä ainakaan ite kuvittele että se korrelois millään lailla siihen, miten kisoissa menestyisin - korkeintaan aika-ajojen sijoituksista voi suurpiirteisesti haaveilla.
smile_org.gif


edit: no laitetaan nyt sitten ne speksitkin..

1:12,800
CBR 600 RR kilvetön
Michelin Power Race medium
 
1.25. Yhdellä sessiolla mitatiin kännykän kellolla, kaikki kiekat sama aika. Kyllä tota ehkä pystyy helposti parantaan. Jos vaikka ajaisi mutkiin enemmän pyörä pystyssä, nyt laahasi jalkatapit maata. Ja ajoin vain 3. ja 4. vaihteella, jos veivaisi enemmän vaihteita, voisi ehkä parantaa vähän. Suurin ongelma oli ehkä ABS, tiukimpaan jarrutukseen jarruihin ei ollut paljon luottoa ja pari kertaa ABS anto myöten ja sit tuli kiire kääntää. Enemmän ehkä psykologista ,mutta olisi parempi jos ne voisi kytkeä pois radalla.

Olisi mielenkiintoista tietää kuka siellä ER5:lla vetää alle 1.20:sia. Sain omalla pyörällä katsomo suoran päähän hikiseen 190 mittariin, kun taas R1:llä, GSXR750:llä ja 999:llä sain 230/240. Paljos se erkki kulkee? Saa varmaan vähän kiriä mutkissa...

Pyötä F800S Bemu ja nakit oli Conti Sport Attackit.

Helvetin hieno rata muuten!
 
Kemoralla ei se pääsuoran nopeus vaikuta kovinkaan paljoa kierrosnopeuteen. Sieltä takalenkiltä alkaa se oikea ajan säästö. Jos sen paluusuoran ja karusellin sekä kahvilan saa onnistumaan niin ei suorilla tarvita hirveitä nopeuksia. Miten olis jos kimppaan hommataan Erkki ja aletaan kokeilemaan kuka saa sillä kovimman ajan Kemoralla
tounge.gif
 
Mitens muuten ajatte sen viidennen mutkan, kun siinä on semmosta asfalttien saumoja tai lovia tai semmosia uria, jotka voi viedä vähän rengasta tai tärisyttää? Eli se mutka kun tullaan takalenkiltä, tulee lyhyt suora, josta käännytään vasemmalle melkein hevosenkenkään. Kokeilin montaa eri ajolinjaa, mut ei ainakaan tullu mitään järkevää. (Voi ehkä johtuu siitä et rata oli vähän märkä nii väistelin alitajunnassa niitä märkiä kohtia
tounge.gif
)
 
Mitens muuten ajatte sen viidennen mutkan, kun siinä on semmosta asfalttien saumoja tai lovia tai semmosia uria, jotka voi viedä vähän rengasta tai tärisyttää? Eli se mutka kun tullaan takalenkiltä, tulee lyhyt suora, josta käännytään vasemmalle melkein hevosenkenkään. Kokeilin montaa eri ajolinjaa, mut ei ainakaan tullu mitään järkevää. (Voi ehkä johtuu siitä et rata oli vähän märkä nii väistelin alitajunnassa niitä märkiä kohtia
tounge.gif
)
Sisäkurvista vaan, vähän se pyörä siinä elää mutta ei se tasasella ajolla mihinkään karkaa. Vähän sama ku Alastarolla Las Palmasissa tultaessa nopee vasuri, paitsi tuo Karusellin sisäänmeno on paaaljon huomaamattomampi.
smile_org.gif
 
Miten olis jos kimppaan hommataan Erkki ja aletaan kokeilemaan kuka saa sillä kovimman ajan Kemoralla  
tounge.gif
Toi ois kyllä hiton asiallista toimintaa. Siinä otettais mittaa nimenomaan miehestä, eikä vempeleistä. I'm in
biggrin.gif
Kevyillä muutoksilla varmaan saisi Erkkiä kohdella... Alkaa kiinnostamaan oikeesti tuo Erkin taluttaminen tuonne radalle... Pitääpä alkaa katselemaan mitä Saksasta löytyy..
 
Hei, tästähän sais hyvän uuden RR-luokan.
Erkki-Cup.
Se olis ihan varmasti mielenkiintoisempi seurata kuin nykyinen lehmä- eli Ducati-Cup.
 
Hei, tästähän sais hyvän uuden RR-luokan.
Erkki-Cup.
Se olis ihan varmasti mielenkiintoisempi seurata kuin nykyinen lehmä- eli Ducati-Cup.
joo! ja jotta noita vanhoja ruoskia löytyisi helpommin niin kaikki 500 twinit mukaan eli vois osallistua GS500:lla ja CB500:lla myös. Ja vielä päälle sääntö että kaikilla on samat renkaat, esimerkiksi joku vähän halvempi kuten BT-090.

Kuinkakohan monta lähtis mukaan koheltaan?
 
Hei, tästähän sais hyvän uuden RR-luokan.
Erkki-Cup.
Se olis ihan varmasti mielenkiintoisempi seurata kuin nykyinen lehmä- eli Ducati-Cup.
No ei muuta kuin tekemään vaan, jos meinaat että paremman saatte aikaiseksi. Rohkenen epäillä että onnistuu, mutta ihmeessä kokeilemaan vaan.
smile_org.gif


Valmista on niin kovin moni aina haukkumassa, mutta harva tekee sen mitä uhkaa / uhoaa saati edes pitää lupauksensa.
 
Hei, tästähän sais hyvän uuden RR-luokan.
Erkki-Cup.
Se olis ihan varmasti mielenkiintoisempi seurata kuin nykyinen lehmä- eli Ducati-Cup.
No ei muuta kuin tekemään vaan, jos meinaat että paremman saatte aikaiseksi. Rohkenen epäillä että onnistuu, mutta ihmeessä kokeilemaan vaan.  
smile_org.gif


Valmista on niin kovin moni aina haukkumassa, mutta harva tekee sen mitä uhkaa / uhoaa saati edes pitää lupauksensa.
Älä nyt viitti vetää herneitä.
Ihan puhdas tsoukki oli kyseessä ;-)
 
Back
Ylös