Kemoran moottorirata ärsyttää asukkaita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Seuraavaks varmaan muuttavat mun naapuriin Vantaalle, 3km päähän lentoasemasta. Sitte tulee 2kk päästä valitus "mä ku luulin että täällä on rauhallista".

just joo, kuinka pitkälle kairaan nämä radat pitää rakentaa ettei ny vaan ketään häiritsisi. kiusaamista sanon minä.

nää on aina yhtä hauskoja nää "huolestuttavat öljypäästöt". Ne jos mitkä kertoo oivasti kuinka vastustaminen perustuu vain ja ainoastaan mutu (musta tuntuu) tai vatu (vaimosta tuntuu) tietoon. Missään ei ole niin öljyvapaata motorisoitua aluetta kuin moottoriradoilla.

Aikanaan kun tein 11 vuotta töitä vesijetteilyn yhteiskuntakelpoistamisen eteen, törmäsin mitä koomisimpiin väitteisiin. Mieleeni tulee hyvin mm. kirjoitus jossa riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksen yli-biologi kauhisteli sitä kuinka vesijetillä lujaa ajettaessa, suoraan alaspäin suunnattu vesisuihku tappaa kalat ja sotkee pohjan sedimenttikerrokset samentaen vettä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Olispa hauska tavata henkilö joka ajaa jetillä lujaa, turbiinisuihku alaspäin suunnattuna.

biggrin.gif
meilläpäin rakennettiin asuntoalue valimon takapihalle...
biggrin.gif

valimo oli jo 50 luvulla, asuntoalue tehtiin -75 ja -85 valimo alkoi yhtäkkiä häiritsemään asukkaita niin että valimo joutui lopettamaan koksinpolton ja käyttämään sähköä...

hienostoalueen maine...

fiddu , mää teen talon nokian parkkitaloon ja hoksaan parin vuoden päästä että liikenne ja varsinkin pysäköidyt autot häiritsee...
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

biggrin.gif
meilläpäin rakennettiin asuntoalue valimon takapihalle...  
biggrin.gif

valimo oli jo 50 luvulla, asuntoalue tehtiin -75 ja -85 valimo alkoi yhtäkkiä häiritsemään asukkaita niin että valimo joutui lopettamaan koksinpolton ja käyttämään sähköä...

hienostoalueen maine...

fiddu , mää teen talon nokian parkkitaloon ja hoksaan parin vuoden päästä että liikenne ja varsinkin pysäköidyt autot häiritsee...
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Jos oot "silmäätekevä" niin autot lähtee niin että heilahtaa
tounge.gif

Vittu, tekee mieli lyödä jotain puukolla naamaan. Tää maa on täynnä kusipäitä, ja ansainnut Käteisensä ja Urpilaisensa.

Nyt mä meen vetämään henkeä...

Etelä-Euroopassa moni rata on liki taajamassa,mutta
valituksia ei juurikaan ilmene.
Lisäksi radat ovat ympärivuotisessa käytössä.
Suomalaiset ovat ylenpalttista valittajakansaa kaikella muullakin sektorilla.

Offtopiccina, jonkun pitäis rakentaa rata sinne Humppilaan, jonne ymmärsin olevan rakenteilla joku uus lentokenttä.
Noin lähellä Alastaroahan se olis, mutta vielä enempi keskellä Hesa-Turku-Tampere akselilla.

No johan on.

Varmaan yksi tarkistuskierros menee ok, niin ratayhtiölle kuin viranomaisillekin, mutta jos samanlainen rumba alkaa mitä Motoparkin kohdalla oli, niin ei hyvää päivää.

Valittajienkin kannattaa muistaa se että liiallinen valittaminen luokitellaan häiriköinniksi ja sellaisesta muistaakseni nämä Motoparkin valittajat saivat sakot maksettavakseen. Korjatkaa jos olen väärässä.

Se voi meinaan naapurinmummoa alkaa ahdistamaan sakkojen maksu eläkkeestä, varsinkin kun koko moottoriradan melua ei ole enään moniin vuosiin itse henkilökohtaisesti kuullut, mutta kun tämä valittajien liikekanta on houkutellut mukaan kelkkaan. Voi tulla yllätyksenä sakot, jos on nimi listassa ja touhua jatketaan päättömän pitkälle.

Toivottavasti tästä Kemoran tapauksesta ei tule Motoparkin uusinto.

Ajan kuva tuntuu olevan sellainen, että valitetaan nyt vähän kaikesta, kun muutenkin menee "huonosti".Lisäksi motoparkin julkisuutta saanut farssi on aiheuttanut vastaavanlaisia valituksia ympäri suomea.
Tässä on joku kateellinen juntti nyt kiertänyt lappusen kanssa kylällä ja aina näihin muutama viherpiipertäjä mukaan saadaan. Nämä juntit ei vaan näe kokonaisuutta. Sitä puolta, kuinka paljon rata tuo matkailijoita (rahaa) alueelle. Tai sitten tietävät sen liiankin hyvin ja kateellisena koittavat laittaa kapuloita rattaisiin...
pftroest.gif

On se vaan niin mukavaa tämä demokratia...

Nopeasti luettuna tuolta linkistä, taitaa olla suurin murhe valittajilla kun ei pääse osalliseksi tuottoihin. Kovasti huudeltiin korvausten perään siellä.

Kitisijöille muutama lippu vapaille päiville ja eiköhän mieli muutu kun huomaa miten mukavaa puuhaa. Tosin tyhmää palkita tyhmyyttä.

Saatanan tunarit.

Olen paikallisten kanssa jutellut usein Vetelissä käydessäni ja en ole poikkipuolisia sanoja kuullut yhtäkään. En voi tosin mennä takuuseen siitä, ettei habitukseni vaikuttaisi asiaan. Ennemmin juuri tätä, että toiminta tuo kylille elämää.

Asiaa sivuten, samanlaista positiivista palautetta paikan vilkastumisesta olen myös kuullut Jurvassa. Olisikohan Etelä-Pohjanmaalla niin, että jos joku vaivautuisi noin turhasta kitisemään, niin saataisiin ihan epävirallinen paikallinen delegaatio keskustelemaan asioita halki, eikä mukinoita siksi tule?
tounge.gif

Moottoripyöristä valittajat eivät ole aivan uusi keksintö: juuri tuli mp-dokkari JIM:ltä. Siinä kerrottiin, kuinka pari mammaa puuhasi 1860-luvulla, siis jo ennen polttomoottorin keksimistä, lehtikirjoituksen jossa paheksuttiin syvästi sitä, että joku oli asentanut polkupyöräänsä höyrykoneen.

Back