Kesä loppui....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumppanen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jumppanen

New member
Jaahas, tais loppuu kesä, kun ei ole enää California kelit täällä. Tuli vilpo iltalenkillä, vaikka oli pitkästä aikaa ajokamat päällä. Tpaita ei riittänyt alla enää....

Tulis edes yksi yli +30C päivä

Nythän vasta alkoi Suomen normi kesä
biggrin.gif
cool.gif

Tricolor Honda aloitti tänään talviunensa. Keväällä 2011 sitten taas herätellään liikenteeseen.

ei kiitos enää 30 asteen helteitä, keväällä ja syksyllä on mielestäni parhaat ajokelit kun voi käyttää ajokamojakin
cool.gif

+14 olis hyvä ja eninthään +21, siinä tarkenee ja voi ajella jo nahkoisaki, muisaki ku omisa.

Tämä on kyllä musta ollut kesien kesä. +30C keleissä farkuissa on voinut ajella, ilman, että leikattu selkä valittaa vedosta ja iskee iskiäiskipu. Nyt näissä lämmöissä joutuu laittaan tylsän ajoasun päälle ja kaikenmaailman angoravillaselänlämmitimet. On tosi sexy olo taukopaikalla....

E

Tänään näyttää ainakin täällä olevan aika täydellinen sää ajamiseen +23 ja aurinko paistaa.

062802moto_prv.gif

Aamulla oli mittarissa vain 15 astetta, niin en jaksanut kiskoa ajokamoja päälle, vaan tulin autolla töihin. Nyt nolottaa.

Kesä loppuu jossain vaihees,mut oikeastaan ihan hyvää niin ei tarvii hikoilla ajaessa kokoajan,ajokausi kun on ympäri vuoden niin ei siin muutu muu ku et jossain vaihees nastagummit alle ja paksumpaa vaatekerrosta
wink.gif

en ajanut 30 asteen helteillä metriäkään. ikävää puuhaa.

ajelin autolla ja kävin uimassa.

nyt kun lämpötila on 20+ on ihanne keli. 20 alle joutuu jo lisäämään paitaa alle ja laittamaan penkinlämmittimen päälle.

Omituista porukkaa
smile_org.gif

Musta oli taas mukava käydä tuulettumassa prätkän päällä hiet pois helteellä

Autolla ajo oli yhtä helvettiä, kun ilmastointi kaikista säädöistä huolimatta puski sen verran kylmää, että meinas kurkku tulla kipeeksi......

Mun kesä jatkuu ja oikeastaan alkaa vasta ensi viikolla. Nimittäin kesäloma. Maanantaina pyörä kohti Asikkalaa ja siellä paikkakunnan tutkintaa sekä yöpyminen.

Ainoa toive mulla on, että vesisade siirtyy jonnekin Afrikkaan. Ja mulle paistaa kiva loppukesän aurinko mukavine ajokeleineen.
Ei liene liikaa pyydetty?

en ajanut 30 asteen helteillä metriäkään. ikävää puuhaa.

nyt kun lämpötila on 20+ on ihanne keli. 20 alle joutuu jo lisäämään paitaa alle ja laittamaan penkinlämmittimen päälle.
Kompar.

Tosin mä ajoin +30 asteessa yhden pienen lenkin keskustassa shortseissa ja hihattomassa, sekä avokypärällä. Muuten oli pyörä tallissa tai ajoin vasta myöhään illalla.

+18-20 on mulle optimaalinen mopoilulämpö. Ei tarvitse kuin t-paita olla ajotakin alla ja lyhyillä kalsareilla pärjää, bonuksena hanskatkin on kesämallia noissa lämmöissä.

+21-25 menettelee, sen yli alkaa tulemaan ohuimmissakin ajokamoissa hiki ja ilman en tykkää juuri ajella. +10-17 menettelee myös, mutta on paljon tarkempaa mitä pistää päälle.

Alle +10 joutuu jo siirtymään pitkiin kalsareihin ja paksumpiin ajovermeisiin, sekä isoihin hanskoihin. Nollan tuntumassa ei tunnu enää mitkään hanskat riittävän ja mieli huutaa kahvalämppäreitä.

Pakkasen puolella ajan vain vahingossa.

Mun kesä jatkuu ja oikeastaan alkaa vasta ensi viikolla. Nimittäin kesäloma. Maanantaina pyörä kohti Asikkalaa ja siellä paikkakunnan tutkintaa sekä yöpyminen.

Ainoa toive mulla on, että vesisade siirtyy jonnekin Afrikkaan. Ja mulle paistaa kiva loppukesän aurinko mukavine ajokeleineen.
Ei liene liikaa pyydetty?
Mitäs täällä ?

Hee, kesä palaa kahdeksi päiväksi. Nyt on haarniskat ja ajokamat pesty. Eikun mettälenkkiä alle ja illemmalla jäähdytellään muuten vaan shortsit päällä...... Missäään ei oo niin hyvä olla helteellä, kuin järvessä tai prätkän päällä

Back