• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kestävät hanskat?

Shoein Racing (ostin vuonna 1988!) on palvellut lämpimillä keleillä loistavasti, viime kesänä vasta ensimmäinen ommelsauma alkoi antaa periksi. Niitä ei taida kyl enää saada mistään uutena.....Mut on olleet ainakin pirun istuvat ja kestävät!
biggrin.gif

Mites Halvarssonin rukkaset, onko hyviä kokemuksia? Itseäni alkanut kiinnostaa nuo Richan hanskat, hinta kohillaan Orgin putiikissa eli Pekalla.
062802moto_prv.gif

Minä ostin viime keväänä Richan Waterproof racing hanskat. Olen ollut tosi tyytyväinen, pitivät veden ulkona, suojat on hyvät ja kestänytkin on kun muistaa välillä niitä itse huoltaa. Helteellä ovat kuumat mutta käytän niinä harvoina päivinä kevyempiä hanskoja..

http://www.richafinland.com/richa_hanskat.asp

MP-messuilla tuli katseltua läpi hanskatarjontaa. Nuo Richan GP Racet tuntuivat olevan hinta-laatusuhteessa aika hyvät, A-starssin GP Pluskaan ei ollut hullumpi hanska. Harmi että Heldin parempia hanskoja ei sattunut messuilla silmiin, niin en päässyt tekemään tarkempaa vertailua niihin. Aiemmin tyyppäsin jossain Heldin vanhempaa 2511 Top Speed kisahanskaa, josta jäi vielä tuota Richaa ja Alpinestarsiakin tukevampi vaikutelma, joten Heldin malleissa pitänee pysyä jatkossakin - tuskin nuo uudet Phantomit ainakaan huonompaan suuntaan ovat menneet.

Valitettavaa muuten, että CE-hyväksyttyjä hanskoja ei taida vieläkään olla tarjolla (standardihan on olemassa ja periaatteessa sen mukaisia varusteita pitäisi löytyä: EN 13594 – Protective gloves for professional motorcycle riders). Lähimmäksi varmaan pääsisi BKS Leather:in kisahanskat, mutta 450-500 euroa parilta on turhan paljon...
crazy.gif

Hyvissä hanskoissa pitäisi olla riittävä käsivarren ja ranteen suojaus kiristyksineen, tupla- tai triplakerros nahkaa kämmenessä, iskua vaimentavia suojuksia sormissa ja rystysissä/kämmenselässä, sekä saumat ommeltu niin että ne eivät heti ensimmäiseksi kulu kontatessa poikki. Tuntuu vaan siltä että monissa malleissa on panostettu enemmän tekniseen ulkonäköön ja hiilikuitupanssareihin yms, kuin varsinaiseen suojaavuuteen...

Ittellä on MP asun keveillä suojilla olevat aika perushanskat, kestäneet hienosti 30000km ajoa. Alpine starssin joitain tuollaisilla kovilla suojilla olevia ostohetkellä sovitin, muttei oikein istunu omaan kouraan. Noille on kaverina viime kesäreissulla ostetut heldin hanskat, joissa I-S-O +++
buttrock.gif
pyyhkimelle, aivan superloistava keksintö jos sateessa joutuu ajamaan. En ymmärrä kuinka ennen on pärjännyt ilman...

Itselleni tarttui mukaan MP-messuilta Mp-asun hanskat.
Olin ajatellut ostaa vuorelliset nahkahanskat, mutta toisin kävi, kun erehdyin menemään Mp-asun kautta.
Hanskat on toki vain kangashanskat, mutta niin hyväntuntoiset kädessä.
Tiedän kokemuksesta, että tuo kangashanska kastuu, muttei ole kylmä.Thinsulate siellä sisällä pitää sen suht lämpimänä.
Tietysti, voishan tuon kankaankin käsitellä jollain vettä hylkivällä aineella.

Back