Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, kylhän ihan kuuntelulla, pikku säädöllä ja voitelulla pääsee jo pitkälle.Eli, mitä olette pitäneet ketjujen ? ja rattaiden vaihto aikana ?
Jatketaan tähän vanhaan ketjuun kun on samaa aihetta.
Ketju oli löysällä swingin keskikohdalta alapuolen ketjusta ylöspäin mittaillen. Kiristin, siirtäen stoppareita jopa 1,5cm kerralla ja silti ketju jäi löysän puoleiseksi. Takarattaalta ketjua nykien ketju nousee noin 0,5cm. Takaratas vaikuttaa olevan ok kunnossa, ketjua en ole mitannut. Ketjun/rattaiden ajetut km ei tiedossa. Ajoin n. 350km lenkin ja ketju vaikuttaa olevan sen jälkeen taas miltei yhtä löysä kuin ennen säätöä. Onko neuvoja tai kommentteja mistä on kyse?
Minkälaisen km määrien välein normaalisti säätöä pitäisi tarvita tehdä?
Vai kuuluuko myös käytettyjä ketjuja lyhentään katkomalla säännöllisesti?
Vai onko ketjussa vaan tullut todnäk kilometrit täyteen?

Rautahan on huono venyy, ja ketjun "venyyminen" johtuu lähinä, siit et jotku rullat/lenkit porsinu ja antanu periks.
Jatketaan tähän vanhaan ketjuun kun on samaa aihetta.
Ketju oli löysällä swingin keskikohdalta alapuolen ketjusta ylöspäin mittaillen. Kiristin, siirtäen stoppareita jopa 1,5cm kerralla ja silti ketju jäi löysän puoleiseksi. Ajoin n. 350km lenkin ja ketju vaikuttaa olevan sen jälkeen taas miltei yhtä löysä kuin ennen säätöä. Onko neuvoja tai kommentteja mistä on kyse?