• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ketjujen ikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w-biatch
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

w-biatch

New member
Mulla on pyöränäni Triumphin Speed Four joka on ollut liikkeessä demo-pyöränä. Kilometrejä mittarista löytyy hieman yli 10000 ja ketjut on aivan finaalissa.
Onko kenelläkään ollut noilla km lukemilla vastaavaa ongelmaa vai onko kyseessä alan maailmanennätys?
nixweiss.gif

Eli ketjut on "venyneet" niin että kun ne kiristää sopiviksi tiukimmassa kohdassa, ajossa löysin kohta hakkaa taka-haarukkaan.
Olen irroittanut ketjuja niin että olen päässyt kunnolla vääntelemään lenkkejä ja rasvaamaan tiukimpia niin että tulos on ollut miellyttävä, mutta apua siitäkään ei ole ollut. Katjut on pidetty hyvässä rasvassa enkä keksi mitään muutakaan mitä olisin voinut tehdä ne pilatakseni.

Olen ymmärtänyt että kunnon rälläys väsäyttää ketjut aika nopeasti, ja kun kyseessä on demo-pyörä niin eihän sillä ihan kuin omalla tokikaan varmasti ole ajettu, mutta silti ihmetyttää tuo kilometrimäärä.

No, onneksi liike lupasi kohtuu hintaan uuden ketju/ratas paketin ja vaihdon.
kaboom.gif

ne ovat kiihytellyt paskaksi. ja liekö rasvattukaan. olen kuullut täysin rasvaamattomien ketjujen loppuneen alle 10tkm.

sikarasvauksella ja suht näteillä kiihdytyksillä ovat kestäneet itellä 50tkm.

Mulla on pyöränäni Triumphin Speed Four joka on ollut liikkeessä demo-pyöränä. Kilometrejä mittarista löytyy hieman yli 10000 ja ketjut on aivan finaalissa.
Onko kenelläkään ollut noilla km lukemilla vastaavaa ongelmaa vai onko kyseessä alan maailmanennätys?
nixweiss.gif

Eli ketjut on "venyneet" niin että kun ne kiristää sopiviksi tiukimmassa kohdassa, ajossa löysin kohta hakkaa taka-haarukkaan.
Olen irroittanut ketjuja niin että olen päässyt kunnolla vääntelemään lenkkejä ja rasvaamaan tiukimpia niin että tulos on ollut miellyttävä, mutta apua siitäkään ei ole ollut. Katjut on pidetty hyvässä rasvassa enkä keksi mitään muutakaan mitä olisin voinut tehdä ne pilatakseni.

Olen ymmärtänyt että kunnon rälläys väsäyttää ketjut aika nopeasti, ja kun kyseessä on demo-pyörä niin eihän sillä ihan kuin omalla tokikaan varmasti ole ajettu, mutta silti ihmetyttää tuo kilometrimäärä.

No, onneksi liike lupasi kohtuu hintaan uuden ketju/ratas paketin ja vaihdon.
kaboom.gif
Siis miten kiristät nuo ketjut ,tarkoitan tuota tiukimmankohdan kiristämistä niin löysin kohta hakkaa haarukkaan.Onko ketjut venyneet vain yhdeltä kohdalta
confused_orig.gif
??

Pyörittelen rengasta ja samalla kokeilen ketjusta missä se on kireimmillään, pysäytän siihen ja säädän siitä kohtaa.

Toi kirein kohta on suht pieni verrattuna löysiin kun rengasta pyörittelee, eikä ketjut muutenkaan ole aivan tasaiseti "venyneet".

Samaa vikaa omissa ketjuissa tosin melkein 16tkm ajettu...eli löysin kohta roikkuu mielettömästi ja kun pyöräyttää hiukka rengasta ni toisesta kohtaa alkaa ketju jo soimaan...ei siinä kai muu auta kun uudet ketjut ja rattaat...ja vaihde ei ollu päällä kun kokeilin...
nixweiss.gif

Ainakin Reginan ketjut saa ajettua alle kymppitonnissa aivan finaaliin, vaikka rasvaisikin säännöllisesti. Niin ja mopo jossa sellaiset oli on zzr 600- että ei ne ihan pirunkoville joudu vaikka kyseinen mopo saakin kuskit tuntien happea ihan reipaasti.

Mutta noi S4:n ketjut on DID:n, ja käsittääkseni ne on kuitenkin kovastikkin "merkkituotetta". Ymmärtäisin kyllä jos ne olisi jotkut halppisketjut.

Gixxerin alkuperäset ketjut veny tappiin 3000km:n ajolla... Mukana oli toki eturattaan pienennys piikillä, jolloin jouduin hiukan "hukkaamaan" varoja sen takia. Lyhennytin ketjut ja nyt ei ole enää venyny.. Aika outo  juttu..

Toki uudet ketjut aina venähtää aluks nopeesti, mutta ei niitten noin paljoo olis pitäny venyä lähellekään..

Niin ja nyt lyhennetyillä ketjuilla on ajettu 11000km, eikä ole venyny enää juuri yhtään..

jep, monesti ketjut kuluu epätasaisesti. onhan se epämukavaa kun ne hyppii varsinkin hitaassa ajossa mutta köyhän ei auta valittaa, säädetään kireimmän kohdan mukaan niin kauan kuin säätövaraa on ja rasvataan huolella niin kyllä niillä jotensakin ajelee.

parempi onni seuraavan ketju/rataspaketin kanssa...

Back