• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ketjut katki vauhdissa

Itse olen joutunut niittailemaan melko usein omankin vehkeen ketjuja, koska asennan aina tarvittaessa swingiin jatkopalat -> tarvitsee pidemmät ketjut. Sama juttu sitten taas kun ottaa ne jatkopalat pois.

Kuinkahan pitkät ne loppujen lopuks oikeen onkaan... aina vaan tarvii pidemmät ketjut.  
tounge.gif

samoin luulisin. matskuvikaa epäilisin asiaa tuntematta kyseisessä tapauksessa. etenkin jos ketju oli regina-merkkinen. niistä on monilla huonoja kokemuksia.
Juu, Reginat napsahti kaveriltakin poikki, ja lukon kohdalta.

DID:n kanssa en ole kenellekään kuullut olleen ongelmia.

Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.

Usein katkennut lukko johtuu liian löysästä/tiukasta niittauksesta. Esimerkiksi, jos sitä vääntää niittaimellakin liikaa, niin lukon pää alkaa halkeamaan. Jos sellainen jättää kiinni, niin huonostihan siinä luultavasti käy.
kyllä ne diditkin poikki menee niitin kohdalta,tosin mulla oli pari lenkkiä jumis ja 40tkm ajoa takana.

samoin luulisin. matskuvikaa epäilisin asiaa tuntematta kyseisessä tapauksessa. etenkin jos ketju oli regina-merkkinen. niistä on monilla huonoja kokemuksia.
Juu, Reginat napsahti kaveriltakin poikki, ja lukon kohdalta.

DID:n kanssa en ole kenellekään kuullut olleen ongelmia.

Vaikka osa sitä tuurnaa ja pallopäävasaraa puolustelee, niin kyllä se niittauslaite vaan on pirun kätevä. Itse olen niittauksia tehnyt kummallakin tavalla, ja teen sen huomattavasti mieluummin DID:n niittaimella. Helpompaa, nopeampaa ja lopputulos on parempi.

Usein katkennut lukko johtuu liian löysästä/tiukasta niittauksesta. Esimerkiksi, jos sitä vääntää niittaimellakin liikaa, niin lukon pää alkaa halkeamaan. Jos sellainen jättää kiinni, niin huonostihan siinä luultavasti käy.
kyllä ne diditkin poikki menee niitin kohdalta,tosin mulla oli pari lenkkiä jumis ja 40tkm ajoa takana.
Radalla katkes DID:n 530 vitjat niitin kohdalta. Ketjuilla oli ajettu alle 25tkm ja pidetty koko ajan hyvässä rasvassa.

Back